![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eli minulla on vm. 1984 900 GL, jossa väljä moottori ja alkuperäinen 4-vaihteinen vaihteisto. Ostin tilalle vähän ajetusta 1983 Ysiysistä moottorin ja 5-vaihteisen laatikon.
Hätätapauksessa voin toki jättää 4-vaihteisen lootan autoon, mutta huvikseni ajattelin vaihtaa 5-vaihteisen. Minulla on vaihdekepin pohjat molempiin malleihin olemassa. Mukaan tuli myös 99:n välitystanko, mutta sillä en taida tehdä mitään. Molemmissa laatikoissa on kiinni 2-makkaraiset malja, mutta mittaan vielä, onko selviä mittaeroja.
Vaihdelaatikon nokkakappale löytyy Satkuun. Ysiysin nokkakappale jäi myyjälle ja hänelle on menossa osittaisessa vaihdossa myös tuo 4-vaihteinen loota kilpakäyttöön.
Minua lähinnä nyt askarruttaa, onko 4- ja 5-vaihteisissa Satkuissa sama välitystanko?
Kaikki moottorin oheistilpehöörit, kuten tuet, se nokkakappale, hihnapyörä yms. tulevat alkuperäisestä tekniikkapaketista.
Tuleeko vielä mieleen muuta, mitä pitäisi mahdollisesti hankkia, että saan suht sujuvasti tekniikan ujutettua paikoilleen?