900 valo-ongelmia. Auttakaa!!!
900 valo-ongelmia. Auttakaa!!!
Oisko kellään hyviä vinkkejä mistä voisi löytyä vika, kun takavalot sekoilee. Vilkut palaa jarrua painaessa ja kun peruutusvaihde on kytkettynä. Vilkuttaessa vasempaan takavilkut vilkkuu oikealle ja toiste päin. Auttakee avutonta!!!
PS. Vasen "takavalotaulu" (?) on osittain hapettunut, voisiko se olla syy?
PS. Vasen "takavalotaulu" (?) on osittain hapettunut, voisiko se olla syy?
Takakontissa on takavalojen maadoitus poikki.
Ota toinen takavalo irti ja lisää maadoitusjohto suoraan koriin. Mittaa ensin minkä niistä "keltaisista peltiliuskoista" pitäisi olla maadoitettu.
Asiasta on oikein huoltotiedoitekkin, pitää kotoa kaivaa se esille. Siinä katkaistiin yksi takavaloilta lähtevä musta johto ja ruuvattiin se sinne varapyöräkotelossa olevaan maadoituspisteeseen.
Nyt kun maadoitus ei toimi niin lamput hakevat maadoituksen toisten lamppujen läpi --> valot toimii miten sattuu.
Ota toinen takavalo irti ja lisää maadoitusjohto suoraan koriin. Mittaa ensin minkä niistä "keltaisista peltiliuskoista" pitäisi olla maadoitettu.
Asiasta on oikein huoltotiedoitekkin, pitää kotoa kaivaa se esille. Siinä katkaistiin yksi takavaloilta lähtevä musta johto ja ruuvattiin se sinne varapyöräkotelossa olevaan maadoituspisteeseen.
Nyt kun maadoitus ei toimi niin lamput hakevat maadoituksen toisten lamppujen läpi --> valot toimii miten sattuu.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ja mulla on etuvaloissa silloin tällöin häikkää, eli kun auton sammuttaa niin ajovalojenkin pitäis sammua, mutta mulla jää ne päälle, kun avainta vekslaa lukossa tai autoa käyttää käynnissä niin valot sammuu, tätä se ei ole tehnyt kuin muutaman kerran häiritsee silti, tämä alkoi siitä kun isäntä kokeili parivuotta sitten ajovaloina 100w polttimoita, oliskohan virtalukossa häikkää vai olisko kenties joitain johtaja sulanu?
Niin ja mihin piuhoihin tuossa kyseisessä autossa alkaa tulemaan virta vasta kun auton sammuttaa, kun ajattelin laittaa vilkkuvan ledin kojelautaan valehälyttimeksi... (Niin toi asianomainen auto on tossa allekirjoituksessa)
Niin ja mihin piuhoihin tuossa kyseisessä autossa alkaa tulemaan virta vasta kun auton sammuttaa, kun ajattelin laittaa vilkkuvan ledin kojelautaan valehälyttimeksi... (Niin toi asianomainen auto on tossa allekirjoituksessa)
Saab900i kirjoitti:Ja mulla on etuvaloissa silloin tällöin häikkää, eli kun auton sammuttaa niin ajovalojenkin pitäis sammua, mutta mulla jää ne päälle, kun avainta vekslaa lukossa tai autoa käyttää käynnissä niin valot sammuu, tätä se ei ole tehnyt kuin muutaman kerran häiritsee silti, tämä alkoi siitä kun isäntä kokeili parivuotta sitten ajovaloina 100w polttimoita, oliskohan virtalukossa häikkää vai olisko kenties joitain johtaja sulanu?
Niin ja mihin piuhoihin tuossa kyseisessä autossa alkaa tulemaan virta vasta kun auton sammuttaa, kun ajattelin laittaa vilkkuvan ledin kojelautaan valehälyttimeksi... (Niin toi asianomainen auto on tossa allekirjoituksessa)
ilmeisesti valorele jumittaa, kärjet hitsautunut. käyppä kopauttamassa sitä ensi kerralla kun valot jumittaa niin saat selville onko se se.
eli siinä sulake laatikossa olikohan se alimmainen iso rele.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Tässä dokumentti jota hain.
Townsendin sivut ei aina toimi...tällähetkellä toimii
http://68.155.225.56/electrical_system_ ... d4door.htm
Jos ei noilla tule kuntoon, niin laitan sen alkuperäisen kuvallien "service bulletinin" näytille.
Townsendin sivut ei aina toimi...tällähetkellä toimii
http://68.155.225.56/electrical_system_ ... d4door.htm
Jos ei noilla tule kuntoon, niin laitan sen alkuperäisen kuvallien "service bulletinin" näytille.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joo eipä taas pitkään toiminut toi saabmasterin linkki.
Samalla voit tehdä tämänkin "päivityksen" takavalojen maadoitukseen.
2 ja 4-ovisissa satkuissa on takavalojen maadoitus tehty vasemman takavalon kautta. "Epäsuotuisissa tapauksissa" voi maadoitusjohto jopa sulaa tai liitinkappele vaurioitua.
Fiksaus:
1.irroita liitinkappale vasemmasta takavalaisimesta ja leikkaa oikeasta takavalaisimesta tuleva musta johdin poikki.
2.vedä maajohdin palkissa olevan reiän läpi vararengaskotelon luukun alle
3.purista johdon päähän rengasmainen abiko ja ruuvaa kiinni maadoituskohtaan (pitkittäisessä palkissa).
(tämä korjaus on tehty jo tehtaalla M1992 alkaen)
Samalla voit tehdä tämänkin "päivityksen" takavalojen maadoitukseen.
2 ja 4-ovisissa satkuissa on takavalojen maadoitus tehty vasemman takavalon kautta. "Epäsuotuisissa tapauksissa" voi maadoitusjohto jopa sulaa tai liitinkappele vaurioitua.
Fiksaus:
1.irroita liitinkappale vasemmasta takavalaisimesta ja leikkaa oikeasta takavalaisimesta tuleva musta johdin poikki.
2.vedä maajohdin palkissa olevan reiän läpi vararengaskotelon luukun alle
3.purista johdon päähän rengasmainen abiko ja ruuvaa kiinni maadoituskohtaan (pitkittäisessä palkissa).
(tämä korjaus on tehty jo tehtaalla M1992 alkaen)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tossa releiden jumittamisessa yleisestiottaen tietysti hätäapuna toimii tuo kopautus. ON kyllä erittäin paloturvallista tarkkailla jumittelevan releen lämpötilaa jatkossa, tai uusia se. Yksi mahdollisuus olisi toki viilata kärjet, jos on kallis rele (niinkuin esim. se satkun valorele).
Nuo hitsailevat ja takkuilevat releet alkavat kuumumaan vanhemmiten. Niissä on tosiaan sellaisia palovaaratilanteitakin. Useampia sulaneita relebokseja olen jo nähnyt, samoi relekantoja ja johtosarjojakin (esim. takalasin lämmittimien releet sulattaa kantojaan ja johtosarjaa muunkin merkkisissä). Kärjissä syntyvä vastushan saa aikaan lämpöä, joka tottakai johtuu niitä kuparisia liittimiä myöten johtosarjaan ja relekantaan.
Nuo hitsailevat ja takkuilevat releet alkavat kuumumaan vanhemmiten. Niissä on tosiaan sellaisia palovaaratilanteitakin. Useampia sulaneita relebokseja olen jo nähnyt, samoi relekantoja ja johtosarjojakin (esim. takalasin lämmittimien releet sulattaa kantojaan ja johtosarjaa muunkin merkkisissä). Kärjissä syntyvä vastushan saa aikaan lämpöä, joka tottakai johtuu niitä kuparisia liittimiä myöten johtosarjaan ja relekantaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tinaus
Mulla oli "kylmäjuotos"releessä,tinasin sen uudestaan ja alko pelaan.
Se ei aina sytytänyt valoja piti kopautella,sen kyllä huomaa missä nastassa se vika on kun ottaa vaan kuoret auki.
Se ei aina sytytänyt valoja piti kopautella,sen kyllä huomaa missä nastassa se vika on kun ottaa vaan kuoret auki.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 16:39
- Paikkakunta: Tampere
Mittariston takana olevat diodit rikki? Tulee siis takavirtaa lampuille.kaarilahti kirjoitti:Samaan aiheeseen hiukan liittyvä probleema olis täälläkin, eli kun laittaa satkuun virrat päälle, mittarin valot sekoilee, vilkun merkkivalo palaa himmeesti, samoin pitkien ym., vaikka kyseiset toiminnot ei ole kytketty päälle?????? Mistähän moinen voisi johtua? Löytyykö keltään kokemusta?
Tai sitten ihan se maadoitus...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.