Käsijarru takapyörissä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Käsijarru takapyörissä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuolla myyntipalstalla oli puhetta että poliisisaabeissa oli käsijarru taakse vaikka autoissa oli vanha jako.Olikos 99:kin sama homma poliisi mallissa?
Jos nyt tollaisen satkun löytäis niin osia nyt ei ainakaan enää siihen sais vai miten on?
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Onnistuukohan muuten pelkkien uudempien jarrusatuloiden vaihto vanhaan taka-akseliin???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Juu,tuota oon itekkin miettinyt.Enpä vaan ole koskaan niin uutta saabia omistanut että olisin pystynyt vertaamaan.Mutta tuskimpa.Eiköhän täällä muuten olisi kaikilla käsijarru takana..
tuna1000
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 20:22
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tuna1000 »

Onko muuten kukaan tehny Saabbiinsa hydraulista käsijarrua? Kilpakäytössä varmaan aika pakollinen vehje.
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Velipojalla oli 99:ssä hydraulinen käppäri ja mulla on samalla tavalla kuupassa. Mulla vaan käppäri on halppis versio, joka on toteutettu skodan kytkin sylinteristä (uusi maksaa motonetissä jotain 20€).
Kimmo #1373
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

KKuisma kirjoitti:Velipojalla oli 99:ssä hydraulinen käppäri ja mulla on samalla tavalla kuupassa. Mulla vaan käppäri on halppis versio, joka on toteutettu skodan kytkin sylinteristä (uusi maksaa motonetissä jotain 20€).
Onkohan tuollanen muutettu rakenne sallittu tieliikennekäytössä???
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Kummassakin autossa on myös oma mekaaninen käppäri, joten neste käppäri on mukava lisä herkutteluun :D .
Kimmo #1373
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hewidero kirjoitti:
KKuisma kirjoitti:Velipojalla oli 99:ssä hydraulinen käppäri ja mulla on samalla tavalla kuupassa. Mulla vaan käppäri on halppis versio, joka on toteutettu skodan kytkin sylinteristä (uusi maksaa motonetissä jotain 20€).
Onkohan tuollanen muutettu rakenne sallittu tieliikennekäytössä???
ei taida olla virallinen kun käsijarrullahan on se tarkoitus että sillä saa hätätilanteessa pysäytettyä auton vaikka nesteet olisi mäellä!
mutta ei sitä inssille kannata kertoa, voi silta vähän ihmetellä kun on niin hyvä :roll:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Olisiko joku niin ystävällinen ja laittaisi ohjeet tuosta hydraalisen käkkärin tekemisestä. :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tuna1000
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 20:22
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tuna1000 »

Minä olen ajatellut että tekisin niin että vetäsin eteen omat jarruputket ja taakse omat. (nehän lähtee ristiin) Ellei jotain rajotusventtiilä ole millä nesteen saa menemään vaan takajarruille. Sitten vanha nestekytkimen pääsylinteri johon Keppi työntämään mäntää ja putket takajarruputkille. Vai pitääkö omat jarru kilvet vai mitkä ne on laittaa taakse käppärille?? Onko toimivimpia ratkasuja. Semmonen tuli vaan mieleen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuosta kytkinpääsylinteristä tehdystä hydraulisesta käsijarrusta kyllä kaipaisi lisätietoa. Takajarrujen normaalia toimintaahan ei mieluusti lähtisi poistamaan, ja kaksipiirisyyskin olisi ihan hyvä säilyttää. Olin juuri äsken hakutoiminnoilla etsimässä tietoa hydraulisista käsijarruista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Pistäppä osoitteesi vaikka yv:nä niin laitan mallin tuosta mun systeemistä.
Kimmo #1373
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Hydraulinen kasijarru on kielletty siviiliautoissa.
Ari 1622
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ari_viitanen kirjoitti:Hydraulinen kasijarru on kielletty siviiliautoissa.
Paitsi, että on kuulemma tyyppihyväksyttynäkin jossain vanhemmassa RS-escortissa, toisekseen minua eivät kieltäneet laittamasta kun kysyin eräällä yksityisellä asemalla.. kunhan alkuperäinen säilyy rinnalla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

käsijarru taakse

Viesti Kirjoittaja hatami »

kaikkein helpommalla pääset kun laitat alfa romeon satulat taakse.käy reikäjakokin suoraan eikä tartte kuin vaijerit laittaa ja toisenlainen jarrukahva.itsellä A-ryhmän 99 turbossa sellainen hydraulisen lisänä.
Vastaa Viestiin