Käsijarru takapyörissä
Käsijarru takapyörissä
Tuolla myyntipalstalla oli puhetta että poliisisaabeissa oli käsijarru taakse vaikka autoissa oli vanha jako.Olikos 99:kin sama homma poliisi mallissa?
Jos nyt tollaisen satkun löytäis niin osia nyt ei ainakaan enää siihen sais vai miten on?
Jos nyt tollaisen satkun löytäis niin osia nyt ei ainakaan enää siihen sais vai miten on?
Onkohan tuollanen muutettu rakenne sallittu tieliikennekäytössä???KKuisma kirjoitti:Velipojalla oli 99:ssä hydraulinen käppäri ja mulla on samalla tavalla kuupassa. Mulla vaan käppäri on halppis versio, joka on toteutettu skodan kytkin sylinteristä (uusi maksaa motonetissä jotain 20€).
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
ei taida olla virallinen kun käsijarrullahan on se tarkoitus että sillä saa hätätilanteessa pysäytettyä auton vaikka nesteet olisi mäellä!hewidero kirjoitti:Onkohan tuollanen muutettu rakenne sallittu tieliikennekäytössä???KKuisma kirjoitti:Velipojalla oli 99:ssä hydraulinen käppäri ja mulla on samalla tavalla kuupassa. Mulla vaan käppäri on halppis versio, joka on toteutettu skodan kytkin sylinteristä (uusi maksaa motonetissä jotain 20€).
mutta ei sitä inssille kannata kertoa, voi silta vähän ihmetellä kun on niin hyvä
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Olisiko joku niin ystävällinen ja laittaisi ohjeet tuosta hydraalisen käkkärin tekemisestä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Minä olen ajatellut että tekisin niin että vetäsin eteen omat jarruputket ja taakse omat. (nehän lähtee ristiin) Ellei jotain rajotusventtiilä ole millä nesteen saa menemään vaan takajarruille. Sitten vanha nestekytkimen pääsylinteri johon Keppi työntämään mäntää ja putket takajarruputkille. Vai pitääkö omat jarru kilvet vai mitkä ne on laittaa taakse käppärille?? Onko toimivimpia ratkasuja. Semmonen tuli vaan mieleen.
Tuosta kytkinpääsylinteristä tehdystä hydraulisesta käsijarrusta kyllä kaipaisi lisätietoa. Takajarrujen normaalia toimintaahan ei mieluusti lähtisi poistamaan, ja kaksipiirisyyskin olisi ihan hyvä säilyttää. Olin juuri äsken hakutoiminnoilla etsimässä tietoa hydraulisista käsijarruista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Paitsi, että on kuulemma tyyppihyväksyttynäkin jossain vanhemmassa RS-escortissa, toisekseen minua eivät kieltäneet laittamasta kun kysyin eräällä yksityisellä asemalla.. kunhan alkuperäinen säilyy rinnalla.ari_viitanen kirjoitti:Hydraulinen kasijarru on kielletty siviiliautoissa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
käsijarru taakse
kaikkein helpommalla pääset kun laitat alfa romeon satulat taakse.käy reikäjakokin suoraan eikä tartte kuin vaijerit laittaa ja toisenlainen jarrukahva.itsellä A-ryhmän 99 turbossa sellainen hydraulisen lisänä.