900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
robson
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 12:20

900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!

Viesti Kirjoittaja robson »

RIKKI ! Mistä halvimmalla uusi !!!
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kumilevystä ku teet niin halpa on.

T. Pasi
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Muistaakseni ainakin Pierburgerin tapauksessa tuossa kumipalassa on kaasarin ja imusarjan kiinnityspultit vulkanoitu kiinni, joten niitä varten pitää omatekeleeseen kehittää joku patentti. Tosin miksei toimisi irrallisilla pulteillakin hyvin.

Tällä foorumilla joku muistaakseni mainitsi, että sikaflexillä voisi yrittää korjailla noita halkeamia. Ajattelin jossain vaiheessa itse kokeilla, tiedä sitten miten kestää, kun kaasari on kuitenkin aika painava mötikkä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kumilevyn olisi syytä olla bensiinin kestävää laatua. Tavallinen kumi voi sulaa aika nopsaan bensan vaikutuksesta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie laitoin aikanaan kaksi paksua paperitiivistettä tilalle! kaasarin kiinnitys pultit piti tehä kierretangosta mutta kyllä kannatti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Ei muuta kun liimatiivistemassaa siihen! Ja kyllä pitää! Tai vaihtoehtoisesti sika flexiä, mutta liimatiivistemassaa saa mustana, ei paista silmään heti ensimmäisenä! 8) :wink:

Kysyin joskus uutta tiivistettä... Olin pudota hallin lattialle kun kuulin että hinta oli muistaakseni 135 euroa :!: :!: :!: Saabilta tilattuna, tarvikkeina tuskin saa...

No menin agri kauppaan ja ostin tuubin liimatiivistemassaa makso jotain 8 euroa :!:

Hyvin on pelittänyt ja olen käyttänyt massaa muuhunkin tarkoitukseen...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

sen paksuuden tarkoitus lienee lämmönjohtumisen esto, ettei kaasariin tule jotain höyrylykkoa tms lämpökiusaa ? viisaammat valistakoot!!!
Minä harkitteisin sen tiivarin duunaamista paksusta tiivistepaperista niin monta päällekkäin että paksuus on sama. Pulttausongelma on sitten asia erikseen, mutta edellähän siitäkin mainittiin. Kait siinä on ajateltu että lämpö siirtyy niitä pitkin, mutta eikös siinä toisessa kaasarimallissa kuitenkin ole pultit?.
eli ostaa satsin niitä reikälävistimiä haratsusta ja taiteilee ison reiän esim naputtelemalla reikiä vierekkäin ja viimeistely mamman kynsisaksilla.
Siitä mamma tykkää kun käytetään yhteisiä rasvaisia työkaluja:)

Muottivaneria vasten on ilo naputella, leikkaa siististi ja terä säilyy.
Sittenhän jää raaka-ainetta himaan , ei tarvii lähteä kyselemään kaikkia pikkutiivareita liikkeistä. Varsinkin kun niitä ei saa alan kaupasta viikonloppuna. itse tehden saa pirssin hazarditiivarihommissa heti liikenteeseen.
Olen väkästellyt esim. turbon öljyputkelle ja vaihdelootan luukulle itse tiivistepaperista , ihan hyvin ne ovat pelittäneet.
Mutta tosiaan aika paksua paperia kantsii ottaa, sen mukautumiskyky vähän finnisempäänkin/ kieroon pintaan on suurempi.
8)
stara
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

muisti pätkii ........mutta otin sen paperitiivisteen vanhemmasta kaasari satkusta ja tiivisteliima molemmille puolille palaa ja paikalleen! näin sen jotenkin tein...... ja luonne autossa muuttui ihan täysin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Siinä kumikauluksessa pienet päällä olevat halkeamat eivät haittaa, koska se kumi on muistaakseni paksuudeltaan noin vajaan sentin luokkaa.

Sen sijaan kumikaulus alapuolelta haljetessaan saattaa aiheuttaa sitä ja tätä, sillä siellä siinä "vajaan sentin" reunuksessa myös pienempi läpivienti. Eli siinä kohden läpimitta vain noin muutaman millin ja vuoto voi siis olla alapuolella.

Kuva kumikauluksesta http://hecxa.kase.fi/upload/kumikaulus.jpg

Jos tuo kumikaulus on aivan äärimmäisen halkipoikki niin sen voinee vaihtaa, mutta pienempiin halkeamiin auttaa kumi/muoviliiman siveleminen vaikka sormenpäällä. Helppo homma kun kaasutin on irti, ja laittaa vaikka peilin sinne kumen alle että näkee onko siellä halkeamia.
#2274
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

ahaa :D
voisikohan omaani mahd vaivata tuo!? pitänee kokeilla! siinä on muutama halkeema ainakin yläpuolella!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Doomrider kirjoitti:ahaa :D
voisikohan omaani mahd vaivata tuo!? pitänee kokeilla! siinä on muutama halkeema ainakin yläpuolella!
Myös omani näyttää päältäpäin kovastikkin halkeilleelta, mutta läheskään läpiasti halkeamat eivät vielä ole.

Riippunee vian luonteesta mikä autossasi voi olla vikana.

ps. pakko lisätä tähän että kun sitä kaasarin kalvon kuntoa tutkiskelette, niin kiristäkää se kaasuttimen alumiininen kansi oikein kiinni. Hampaat irvessä sitä ei saa ruuvata, koska hampaat irvessä sen sitten saa avatakkin. Kun ne kolme ruuvia on sopivasti kiristetty niin kannattaa kokeilla vielä haitarinputken puolelta sormella että mäntä nousee vapaasti (mäntä nousee helpommin kun se "öljytikku" on pois paikoiltaan). Kun ruuvit on kiristetty ja mäntä nousee vapaasti ylös asti niin kasaus on OK, sen jälkeen voi vielä tarkistaa öljyntason männässä.
#2274
Boutti
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Loka 25, 2019 19:22
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!

Viesti Kirjoittaja Boutti »

Olisiki vinkkiä heittää miten saa helpolla irti vai pitääkö koko imusarja irroittaa?
Klubin jäsen
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Ei tarvi irrottaa imusarjaa. Kerran olen itsekin vaihtanut tuon ehjään eikä muistaakseni tarvinnut mitään erikoisia temppuja.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin