900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!
900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!
RIKKI ! Mistä halvimmalla uusi !!!
Muistaakseni ainakin Pierburgerin tapauksessa tuossa kumipalassa on kaasarin ja imusarjan kiinnityspultit vulkanoitu kiinni, joten niitä varten pitää omatekeleeseen kehittää joku patentti. Tosin miksei toimisi irrallisilla pulteillakin hyvin.
Tällä foorumilla joku muistaakseni mainitsi, että sikaflexillä voisi yrittää korjailla noita halkeamia. Ajattelin jossain vaiheessa itse kokeilla, tiedä sitten miten kestää, kun kaasari on kuitenkin aika painava mötikkä.
Tällä foorumilla joku muistaakseni mainitsi, että sikaflexillä voisi yrittää korjailla noita halkeamia. Ajattelin jossain vaiheessa itse kokeilla, tiedä sitten miten kestää, kun kaasari on kuitenkin aika painava mötikkä.
Ei muuta kun liimatiivistemassaa siihen! Ja kyllä pitää! Tai vaihtoehtoisesti sika flexiä, mutta liimatiivistemassaa saa mustana, ei paista silmään heti ensimmäisenä!
Kysyin joskus uutta tiivistettä... Olin pudota hallin lattialle kun kuulin että hinta oli muistaakseni 135 euroa Saabilta tilattuna, tarvikkeina tuskin saa...
No menin agri kauppaan ja ostin tuubin liimatiivistemassaa makso jotain 8 euroa
Hyvin on pelittänyt ja olen käyttänyt massaa muuhunkin tarkoitukseen...
Kysyin joskus uutta tiivistettä... Olin pudota hallin lattialle kun kuulin että hinta oli muistaakseni 135 euroa Saabilta tilattuna, tarvikkeina tuskin saa...
No menin agri kauppaan ja ostin tuubin liimatiivistemassaa makso jotain 8 euroa
Hyvin on pelittänyt ja olen käyttänyt massaa muuhunkin tarkoitukseen...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
sen paksuuden tarkoitus lienee lämmönjohtumisen esto, ettei kaasariin tule jotain höyrylykkoa tms lämpökiusaa ? viisaammat valistakoot!!!
Minä harkitteisin sen tiivarin duunaamista paksusta tiivistepaperista niin monta päällekkäin että paksuus on sama. Pulttausongelma on sitten asia erikseen, mutta edellähän siitäkin mainittiin. Kait siinä on ajateltu että lämpö siirtyy niitä pitkin, mutta eikös siinä toisessa kaasarimallissa kuitenkin ole pultit?.
eli ostaa satsin niitä reikälävistimiä haratsusta ja taiteilee ison reiän esim naputtelemalla reikiä vierekkäin ja viimeistely mamman kynsisaksilla.
Siitä mamma tykkää kun käytetään yhteisiä rasvaisia työkaluja:)
Muottivaneria vasten on ilo naputella, leikkaa siististi ja terä säilyy.
Sittenhän jää raaka-ainetta himaan , ei tarvii lähteä kyselemään kaikkia pikkutiivareita liikkeistä. Varsinkin kun niitä ei saa alan kaupasta viikonloppuna. itse tehden saa pirssin hazarditiivarihommissa heti liikenteeseen.
Olen väkästellyt esim. turbon öljyputkelle ja vaihdelootan luukulle itse tiivistepaperista , ihan hyvin ne ovat pelittäneet.
Mutta tosiaan aika paksua paperia kantsii ottaa, sen mukautumiskyky vähän finnisempäänkin/ kieroon pintaan on suurempi.
stara
Minä harkitteisin sen tiivarin duunaamista paksusta tiivistepaperista niin monta päällekkäin että paksuus on sama. Pulttausongelma on sitten asia erikseen, mutta edellähän siitäkin mainittiin. Kait siinä on ajateltu että lämpö siirtyy niitä pitkin, mutta eikös siinä toisessa kaasarimallissa kuitenkin ole pultit?.
eli ostaa satsin niitä reikälävistimiä haratsusta ja taiteilee ison reiän esim naputtelemalla reikiä vierekkäin ja viimeistely mamman kynsisaksilla.
Siitä mamma tykkää kun käytetään yhteisiä rasvaisia työkaluja:)
Muottivaneria vasten on ilo naputella, leikkaa siististi ja terä säilyy.
Sittenhän jää raaka-ainetta himaan , ei tarvii lähteä kyselemään kaikkia pikkutiivareita liikkeistä. Varsinkin kun niitä ei saa alan kaupasta viikonloppuna. itse tehden saa pirssin hazarditiivarihommissa heti liikenteeseen.
Olen väkästellyt esim. turbon öljyputkelle ja vaihdelootan luukulle itse tiivistepaperista , ihan hyvin ne ovat pelittäneet.
Mutta tosiaan aika paksua paperia kantsii ottaa, sen mukautumiskyky vähän finnisempäänkin/ kieroon pintaan on suurempi.
stara
Siinä kumikauluksessa pienet päällä olevat halkeamat eivät haittaa, koska se kumi on muistaakseni paksuudeltaan noin vajaan sentin luokkaa.
Sen sijaan kumikaulus alapuolelta haljetessaan saattaa aiheuttaa sitä ja tätä, sillä siellä siinä "vajaan sentin" reunuksessa myös pienempi läpivienti. Eli siinä kohden läpimitta vain noin muutaman millin ja vuoto voi siis olla alapuolella.
Kuva kumikauluksesta http://hecxa.kase.fi/upload/kumikaulus.jpg
Jos tuo kumikaulus on aivan äärimmäisen halkipoikki niin sen voinee vaihtaa, mutta pienempiin halkeamiin auttaa kumi/muoviliiman siveleminen vaikka sormenpäällä. Helppo homma kun kaasutin on irti, ja laittaa vaikka peilin sinne kumen alle että näkee onko siellä halkeamia.
Sen sijaan kumikaulus alapuolelta haljetessaan saattaa aiheuttaa sitä ja tätä, sillä siellä siinä "vajaan sentin" reunuksessa myös pienempi läpivienti. Eli siinä kohden läpimitta vain noin muutaman millin ja vuoto voi siis olla alapuolella.
Kuva kumikauluksesta http://hecxa.kase.fi/upload/kumikaulus.jpg
Jos tuo kumikaulus on aivan äärimmäisen halkipoikki niin sen voinee vaihtaa, mutta pienempiin halkeamiin auttaa kumi/muoviliiman siveleminen vaikka sormenpäällä. Helppo homma kun kaasutin on irti, ja laittaa vaikka peilin sinne kumen alle että näkee onko siellä halkeamia.
#2274
ahaa
voisikohan omaani mahd vaivata tuo!? pitänee kokeilla! siinä on muutama halkeema ainakin yläpuolella!
voisikohan omaani mahd vaivata tuo!? pitänee kokeilla! siinä on muutama halkeema ainakin yläpuolella!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Myös omani näyttää päältäpäin kovastikkin halkeilleelta, mutta läheskään läpiasti halkeamat eivät vielä ole.Doomrider kirjoitti:ahaa
voisikohan omaani mahd vaivata tuo!? pitänee kokeilla! siinä on muutama halkeema ainakin yläpuolella!
Riippunee vian luonteesta mikä autossasi voi olla vikana.
ps. pakko lisätä tähän että kun sitä kaasarin kalvon kuntoa tutkiskelette, niin kiristäkää se kaasuttimen alumiininen kansi oikein kiinni. Hampaat irvessä sitä ei saa ruuvata, koska hampaat irvessä sen sitten saa avatakkin. Kun ne kolme ruuvia on sopivasti kiristetty niin kannattaa kokeilla vielä haitarinputken puolelta sormella että mäntä nousee vapaasti (mäntä nousee helpommin kun se "öljytikku" on pois paikoiltaan). Kun ruuvit on kiristetty ja mäntä nousee vapaasti ylös asti niin kasaus on OK, sen jälkeen voi vielä tarkistaa öljyntason männässä.
#2274
Re: 900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!
Olisiki vinkkiä heittää miten saa helpolla irti vai pitääkö koko imusarja irroittaa?
Klubin jäsen
Re: 900 kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste !!
Ei tarvi irrottaa imusarjaa. Kerran olen itsekin vaihtanut tuon ehjään eikä muistaakseni tarvinnut mitään erikoisia temppuja.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva