Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285 Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja alustar » La Maalis 12, 2005 06:03
Nyt tarttis apuva erään osan nimeämiseen ja tunnistamiseen.
Tässäpä palikasta kuva:
KUVA
Eli mikä se tuommonen mööpeli oikein on?.
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202 Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti
Kirjoittaja kontki-2 » La Maalis 12, 2005 09:08
Jotenkin näyttäs ettei ole Saabin alkuperäinen juttu.
Vesiletkun välissä näyttäs olevan mahtaako siihen tulla sähköä?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983 Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen » La Maalis 12, 2005 09:15
Eihän tuo nyt satu olemaan mikään pissapojan vedenlämmitin, sellaisiakin on ollut markkinoilla.....Ois voinu olla........
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » La Maalis 12, 2005 09:21
Kerroppa hiukan tarkemmin , missä tuo kapine sijaitsee konehuoneessa ja mistä mihin letkut menee , lisäksi onko kyseessä ruisku vai kaasariversio?
Kun kapinetta ravistaa kuuluuko klik klok ääni , ja oletkos yrittänyt puhaltaa tai imeä?
alustar
"Turbo"
Viestit: 285 Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja alustar » La Maalis 12, 2005 09:22
Mulla ei oo mitään hajua tuosta, ruiskun osien matkassa tuli, auttaako se asiaa?.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285 Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja alustar » La Maalis 12, 2005 09:23
Reetu kirjoitti: Kerroppa hiukan tarkemmin , missä tuo kapine sijaitsee konehuoneessa ja mistä mihin letkut menee , lisäksi onko kyseessä ruisku vai kaasariversio?
Kun kapinetta ravistaa kuuluuko klik klok ääni , ja oletkos yrittänyt puhaltaa tai imeä?
Joo kuuluu klik klok
, se oli irtaallaan kun ruiskun osat tuli, vissiin joku venttiilijudeemi?.
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » La Maalis 12, 2005 09:24
Juu ruiskusta löytyy tuollainen sijaitsee takakontissa , oikealla puolella Bensan täyttö luukun yläpuolella ja on alkuperäinen kuuluu ruiskun bensajärjestelmään , nyt en muista virallista nimeä.
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » La Maalis 12, 2005 09:25
Multa löytyy irrallaan samanlaisia , kun purin pari ruiskua.
EPC ilmoittaa osan nimeksi venttiili 93 18 361
Viimeksi muokannut Reetu , La Maalis 12, 2005 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170 Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo
Viesti
Kirjoittaja Turbiini » La Maalis 12, 2005 09:26
Polttoainesäiliön huohotinventtiili..?
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » La Maalis 12, 2005 09:33
Oikein näin oli , en vain muistanut tuota huohutusta
J-ani
"Aero"
Viestit: 463 Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22
Viesti
Kirjoittaja J-ani » La Maalis 12, 2005 09:50
Oma arvaus meni sitten ihan väärin. Minkäs näkönen mötikkä se on se täyskaasurikastuksen kytkin?
#1890
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » La Maalis 12, 2005 11:24
Tuo on "roll-over" venttiili.
Eli semmonen venttiili joka estää bensan valumisen tankista, jos auto menee katolleen
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » La Maalis 12, 2005 11:38
Heh..ajateltu sellainenkin jo valmiiksi
Arvaa uskonko?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » La Maalis 12, 2005 11:40
Asenuksessa sitten tarkkana, että tulee oikein päin..
Asennus:
1. Asenna venttiili huohotusletkuun (pitkä ulostulo ylöspäin). Katso, että venttiilin ruuvikiinnitys tulee koripellissä olevien ruuvireikien suuntaan.
2. Ruuvaa ventiili kiinni ja laita tavaratilan verhoilu paikalleen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » La Maalis 12, 2005 13:42
Usko pois
WHAT IS THE ROLLOVER VALVE FOR?
The Rollover valves have been something Saabs have used for years. They are typically located in one of the rear quarter panels (usually right rear). They are designed to shut the fuel pump off in the event of accident which causes the car to rollover.
Suora lainaus lähteestä:
http://www.thesaabsite.com
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.