Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Paitsi että otteen tehokin on voinut muuttua muutoskatsastuksessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Sekin tieto on autorekisteristä saatavilla, onko tehty muutoskatsastus ja mitä on muutettu. Itseasiassa lisätiedoissa pitäisi otteellakin lukea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Tieto on saatavilla kyselemällä, mutta siis nykyisessä otteessa lukevaan kilowattilukemaan ei voi luottaa, jos haluaa tietää millä tekniikalla auto on aikanaan ensirekisteröity. Lisätiedoista ilmenee tehtyjä muutoksia, mutta ei kaikkia. Esim. otteella voi olla merkitty alustasarja ja tiedossa on että autoon on tehty muutoskatsastus. Tästä hätäinen voisi päätellä että vain alusta on muutettu, mutta se ei välttämättä pidä paikkaansa. Se ei siis tarkoita että otteen teholukema olisi alkuperäinen, koska moottorimuutoksia ei välttämättä ole merkitty otteeseen, varsinkin vanhemmissa muutoskatsastuksissa.
Omassa Oldsmobilessani esimerkiksi on menossa kolmas moottori, kaksi moottorivaihtoa on siis muutoskatsastettu vuosina 1986 ja 2008, mutta lisätiedoissa ei ole mitään infoa moottorien muutoksista. Otteen tehot on silti 2008 muutoskatsastuksen mukaiset. Sen sijaan 2006 tehdystä alustan muutoskatsastuksesta on tiedot merkitty lisätietoihin.
Omassa Oldsmobilessani esimerkiksi on menossa kolmas moottori, kaksi moottorivaihtoa on siis muutoskatsastettu vuosina 1986 ja 2008, mutta lisätiedoissa ei ole mitään infoa moottorien muutoksista. Otteen tehot on silti 2008 muutoskatsastuksen mukaiset. Sen sijaan 2006 tehdystä alustan muutoskatsastuksesta on tiedot merkitty lisätietoihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
No luovutan. Se voi olla mikä vaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Maalis 19, 2020 20:22
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Lähes satavarmasti sinulla 900S. Itselläni oli myös samoihin aikoihin käyttöönotettu, jossa VIN:nin 8. merkki L.
Omistusaikanani auto sai intercoolerin ja täyspaineistuksen, kuten kovin moni muukin on saanut. Ahtomittaria ei ollut, Lucas-ruiskulla, ei kattoluukkua, ei sähköikkunoita, eikä sähköpeilejä jne.
Kovin montaa turbo S:ää ei maassa varmaan ole?
Omistusaikanani auto sai intercoolerin ja täyspaineistuksen, kuten kovin moni muukin on saanut. Ahtomittaria ei ollut, Lucas-ruiskulla, ei kattoluukkua, ei sähköikkunoita, eikä sähköpeilejä jne.
Kovin montaa turbo S:ää ei maassa varmaan ole?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Ei kai TurboS:ää muuten edes ollut vielä MY90?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Muistaakseni Turbo ässät oli vm. 91-93.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Maalis 19, 2020 20:22
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Niinhän noi ässät yleisesti ottaen virallisesti oli vasta -91. Mutta tehtaalla alkoi aina uuden tuotteen valmistus kesälomien jälkeen. Eli -91 mallin valmistus alkoi jo kesällä -90.
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Totta turiset, auto on voitu tehdä esim 08/90, mutta virallisesti on vm-91 auto.
Esimerkiksi oma 9-5 on tehty 09/2001, mutta on 2002 malli.
Sinun auto aiheuttaa päänvaivaa, koska tuskin stanssattu vin autossa olisi väärää tietoa. Jos vin sanoo että auto on FPT niin sitten se on.
Heitän arvauksella, että auto lähtenyt tehtaalta täyspaineisena ja sitten mittaristo ja takaluukku vaihdettu jossain vaiheessa.
Tosin korisarjan puuttuminen on outoa myös. TurboS oli ns. aeron korvaaja ja tuo korisarja kuului mielestäni vakiovarusteena autoon.
Normi turbo16 mallliin se oli lisävarusteena.
Esimerkiksi oma 9-5 on tehty 09/2001, mutta on 2002 malli.
Sinun auto aiheuttaa päänvaivaa, koska tuskin stanssattu vin autossa olisi väärää tietoa. Jos vin sanoo että auto on FPT niin sitten se on.
Heitän arvauksella, että auto lähtenyt tehtaalta täyspaineisena ja sitten mittaristo ja takaluukku vaihdettu jossain vaiheessa.
Tosin korisarjan puuttuminen on outoa myös. TurboS oli ns. aeron korvaaja ja tuo korisarja kuului mielestäni vakiovarusteena autoon.
Normi turbo16 mallliin se oli lisävarusteena.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Eiköhän se liene S, ei täyspaine turbo eikä ainakaan turbo S.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Sitä todellista vuosimallia ei ainakaan tarvitse pitää mysteerinä, koska valmistenumeron 10. merkki paljastaa sen lahjomattomasti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Tuli tarkastettua tuon historiassa olleen MY90 ässän valmistenumero ja siinä on ollut sama ominaisuus kuin tässä. Auto oli takuuvarmasti ässä, 900 S takaluukussa ja herkullisin varuste oli keskuslukitus. Väri oli punainen perusväri, eli ihan samanlainen auto kuin siinä karhumainoksessa.
Mutta valmistenumero viittaa kuitenkin B202L moottoriin. Tekniikka oli luitenkin ihan täyttä matalapainemallia ja vasta minun omistuksessa nostettiin paineita ja lisättiin IC. Trafin tiedoissa ei näkynyt mitä on laitettu tehoksi. Ensirekisteröintipäivä: 22.1.1990 kiinnitti myös huomiota.
Mutta valmistenumero viittaa kuitenkin B202L moottoriin. Tekniikka oli luitenkin ihan täyttä matalapainemallia ja vasta minun omistuksessa nostettiin paineita ja lisättiin IC. Trafin tiedoissa ei näkynyt mitä on laitettu tehoksi. Ensirekisteröintipäivä: 22.1.1990 kiinnitti myös huomiota.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Veljellä oli aikoinaan -90 mallin 900S 145hk koneella, AC lopetti toimimasta ja kori ruostui käsiin. Ei ollut sähköpeilejä, eikä ikkunahissejä. Auto meni paaliin seuraavalta omistajalta, ei jaksanut hitsata enää. Ehtivät varastaa auton kaksi kertaa, hänen omistuksen aikana.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Apua Saab 900S / Turbo S tunnistukseen
Olikos näissä lohkon numeroissakin kerrottu onko täysi - vai matalapaineinen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01