Varmaa tietoa että OHC pannuihin. Aikana jolloin kossun kannet oli liian kalliita.
Saabin kankia pitänee vähän kaventaa alapäästä jos ne meinaa foordiin istuttaa. Mutta paljohan niitä Fordmiehille menee. Samaten ko Opel stroukkaajille.
sabi kirjoitti:mitähän tuossa pitää muuttaa että sopii?
imu ja pakosarjat ainakin on eripuolilla.
Luulisin jakopään tuottavan suurimmat vastoinkäymiset koko urakassa.. OHC=hihnalla, saabin kansi ketjulla.. ja pitäis vielä ne ajoituksetkin saada käymään..
sabi kirjoitti:mitähän tuossa pitää muuttaa että sopii?
imu ja pakosarjat ainakin on eripuolilla.
Luulisin jakopään tuottavan suurimmat vastoinkäymiset koko urakassa.. OHC=hihnalla, saabin kansi ketjulla.. ja pitäis vielä ne ajoituksetkin saada käymään..
Niin on. Saapin kanteen koneistettiin paikat stefoille ja sitten hihnapyörät nokkien päähän. Ja tietenkin se pitää ajoittaa uusiksi, en tiedä mitä nokkia käyttivät, luultavasti custom. Nykyään ei maksa vaivaa kun cossun kansiakin saa.
Kuitenkin, kohtuu pienellä vaivalla Saapin kansi istuu OHC:n päälle, ottaen huomioon että kuitenkin näinkin radikaalisti risteytetään eri moottoreita.
Ja siis mitään autotallin teeseitse-virityksiä nämä ei oo vaan kisavehkeitä kasaavan pajan tekemiä.. Oispa jännä löytää tuommonen moottori vielä jostain.