16v kannesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sabi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 10:54

16v kannesta

Viesti Kirjoittaja sabi »

paljonko on 16v-kannessa kannenpulttien väli, voisko joku mitata?
ja oisko missään tällaisen kannen kuvaa?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mielenkiinnosta kysäsen että mihkä laitteeseen suunnitelet?
99tbo
"Aero"
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

jotkut ruåttalaiset on väsänneet johonkin opelin koneeseen saabin 16v kannen joskus muinoin
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja suomalaiset Fordin koneisiin. :roll:
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Aksu900 kirjoitti:Ja suomalaiset Fordin koneisiin. :roll:
pakkohan niistä on yrittää edes vähän autoja saada :lol:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
sabi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 10:54

Viesti Kirjoittaja sabi »

Aksu900 kirjoitti:Ja suomalaiset Fordin koneisiin. :roll:
joo tuo kiinnostaa että mihin foordin ne sen laittanut.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

sabi kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Ja suomalaiset Fordin koneisiin. :roll:
joo tuo kiinnostaa että mihin foordin ne sen laittanut.
Kuulopuheiden mukaan 2 litraiseen OHC:hen, mut se on kuulopuheita.. eli ei varmaa tietoa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Myrkky kirjoitti:
sabi kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Ja suomalaiset Fordin koneisiin. :roll:
joo tuo kiinnostaa että mihin foordin ne sen laittanut.
Kuulopuheiden mukaan 2 litraiseen OHC:hen, mut se on kuulopuheita.. eli ei varmaa tietoa.
eikö niihin mene saabin veivitkin heittämällä??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

mikkoimp kirjoitti:
eikö niihin mene saabin veivitkin heittämällä??
Niin, niitähän ne laittelee niihin.. en vaan tiedä, että vakiomännillä vai jollain muulla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Varmaa tietoa että OHC pannuihin. Aikana jolloin kossun kannet oli liian kalliita.

Saabin kankia pitänee vähän kaventaa alapäästä jos ne meinaa foordiin istuttaa. Mutta paljohan niitä Fordmiehille menee. Samaten ko Opel stroukkaajille.
Aki Peltola #1132
sabi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 10:54

Viesti Kirjoittaja sabi »

mitähän tuossa pitää muuttaa että sopii?
imu ja pakosarjat ainakin on eripuolilla.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

sabi kirjoitti:mitähän tuossa pitää muuttaa että sopii?
imu ja pakosarjat ainakin on eripuolilla.
Luulisin jakopään tuottavan suurimmat vastoinkäymiset koko urakassa.. OHC=hihnalla, saabin kansi ketjulla.. ja pitäis vielä ne ajoituksetkin saada käymään..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Myrkky kirjoitti:
sabi kirjoitti:mitähän tuossa pitää muuttaa että sopii?
imu ja pakosarjat ainakin on eripuolilla.
Luulisin jakopään tuottavan suurimmat vastoinkäymiset koko urakassa.. OHC=hihnalla, saabin kansi ketjulla.. ja pitäis vielä ne ajoituksetkin saada käymään..
Niin on. Saapin kanteen koneistettiin paikat stefoille ja sitten hihnapyörät nokkien päähän. Ja tietenkin se pitää ajoittaa uusiksi, en tiedä mitä nokkia käyttivät, luultavasti custom. Nykyään ei maksa vaivaa kun cossun kansiakin saa.

Kuitenkin, kohtuu pienellä vaivalla Saapin kansi istuu OHC:n päälle, ottaen huomioon että kuitenkin näinkin radikaalisti risteytetään eri moottoreita. :roll:

Ja siis mitään autotallin teeseitse-virityksiä nämä ei oo vaan kisavehkeitä kasaavan pajan tekemiä.. Oispa jännä löytää tuommonen moottori vielä jostain.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin