Satku törmäystestissä.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Satku törmäystestissä.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Noo, tuli tänään taas Satkulla jäällä kruisailtua.
Siinä sitten Sierran kans mentiin kylkikyljessä, ja molemmat pyörähti penkkaan ja Datsun Finni 80km/h Satkun kylkeen :oops:

Tuloksena: Saabisti n.10cm apparin puolelta ovet sisään ja vanne kieroon.
Finnistä lehtijousi takaa poikki, Kartaani irti, vanne likkuun, etulokari kurttuun, Takapyörä siirti 30cm taaksepäin.

Edit: Tässä tapauksessa oli turvallista olla Saabin ohjaamossa :D
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

No mahtoi olla jysäys, hyvä kuitenkin ettei käynyt kuinkaan. Taitaa saappikin olla korjauskelvoton, jos tosiaan 80 km/h tuli kylkeen.
#2277
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Olispa kuvaa noista ois kiva nähdä.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Johnny V4 kirjoitti:No mahtoi olla jysäys, hyvä kuitenkin ettei käynyt kuinkaan. Taitaa saappikin olla korjauskelvoton, jos tosiaan 80 km/h tuli kylkeen.
No, eipä tuo haittaa kun tuo Satku toimii pelkästään Jäärata-autona :)
Ei onneksi kenelläkkään käynyt mitenkään, mutta on Saabi vaan lujaa tekoa. Finnin tilanne oli huomattavasti tukalempi :wink:

Pitää yrittää kuvakin laittaa tuosta Satkun kyljestä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nyt täytyy kyllä tuota toista ruotsalaista kehua vielä paremmaksi, tosin ainoastaan vain tuossa romurallin pelti kestävyydessä! ovia siitä ei saa millään sisälle, niissä kun on ne jumalattoman isot putket ovissa, puskuritkin ovat aika tukevat... ei ole helppoa ajaa sunnyllä kun pari tuommosta 240 aovlov tulee kyljistä sisään, on aika ahtaat paikat!!! sentään niistä volvoista tuntuu raidetangot aika helpolla hajoavan :twisted:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Johnny V4 kirjoitti: Taitaa saappikin olla korjauskelvoton, jos tosiaan 80 km/h tuli kylkeen.
Turboni meni sellaiseen kuntoon, ettei oikein ollut varaa korjata, oishan siitä saanut pelin, mutta rahaa se olis syönyt.. 80km/h mentiin ojaan, ensin etupää ja sitten kolahti vielä takapääkin
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Tässä ois oma "kolaritesti" -kuvasarjani parin kuukauden takaa.
N. 50 km/h pysähtyneen Carina II:n perään peilijäällä.

Btw en ollu itse ratissa.


Kuva

Kuva

Kuva
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Huomatkaa ero, itsellä oli 30km/h isompi vauhti ja mentiin ojaan, jossa oli lunta..
Meni meinaan suunnilleen samallalailla kuin kuvan auto, tosin molemmat umpiot paskaksi, mutta toinen vilkku säilys ehjänä
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Luokkakaverilla oli AMK-aikana kumipuskurinen 900i (muistaakseni) jäärata autona. Ajoivat sitten jääradalla ja luokkakaveri veti Saabillaan kaverinsa turbo-Cherryn kylkeen. Saabi painui noin 20 senttiä Cherryn kylkeen ja siihen Saabiin tuli kuulemma särö toiseen ajovalonlasiin. Ja oli ollu Cherry-kuskin pää melkoisessa liikkeessä, kun ajoivat kypärät päässä ja hanttarin puolelle kolaroidusta meni kuskin oven lasi rikki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

on tullut testattua saabin kolari kestävyyttä hirveen kerran ja pelto99:lä useemmankin kerttaa kaverin satkun perään ja lumi kasaan. kyllä vanha jo loppuun ajettu saabi palvelee jää/pelto rässinä mainiosti sillä kolme vuotta on ajettu samoilla 99 ja 900:sella pellolla eikä juurikaan mitään ole mennyt rikki satkun mittarissa 450tkm ja tupla ysin 340tkm hyvin menee vieläkin lähtee käyntiin aina pakkasesta kuin pakkasesta. ollaan lytisteetty etu jarruilta letkut kasaan ja takana nastattomat renkaat niin luisto on radalla aivan mieletön. moni muu auto tuskin kestää hyppyristä ajoa ja tälläistä rääkkiä näin pitkään kuin saaab.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Satku törmäystestissä.

Viesti Kirjoittaja Risto »

mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Satku törmäystestissä.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mistä nuo kipinät tulevat molempien päiden yläpuolella?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin