Osan nimi ja merkitys hiukkasen hukassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No jopas jotakin :roll:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

J-ani kirjoitti:Oma arvaus meni sitten ihan väärin. Minkäs näkönen mötikkä se on se täyskaasurikastuksen kytkin?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=573

Tossahan tommonen jus:n laittama kuva
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

J-ani kirjoitti:Oma arvaus meni sitten ihan väärin. Minkäs näkönen mötikkä se on se täyskaasurikastuksen kytkin?
Täyskaasurikastuksen kytkin on muistaakseni sellainen musta alipainekellon näköinen vehje joka sijaitsee bensansuodattimen kyljessä. Itsellä oli sellainen entisessä ruiskutetussa 900 kaasarissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Teemu kirjoitti:Tuo on "roll-over" venttiili.
Eli semmonen venttiili joka estää bensan valumisen tankista, jos auto menee katolleen 8O
Reetu kirjoitti:Heh..ajateltu sellainenkin jo valmiiksi Arvaa uskonko?
Minä en ihan oikeasti hämmästy enää juuri mistään saabin innovaatioista, niin paljon ihmeellisyyksiä olen saabismiin sairastumisen jälkeen kohdannut. Jokusen kerran tosin joutunut kiroamaan ruotsalaiset insinjöörit alimpaan kerrokseen, lähinnä nyppii aivan epäloogiset mutteri/pulttikoot, "tuossa on 13mm kanta, mut vieressä onkin 12mm, vastapuolella tietysti 14mm mutteri". Hieman karrikoitu esimerkki, mutta ton tyyppisiä on tullu vastaan useasti, toki en tiedä kuinka paljon kompissa on alkuperäistä ja kuinka paljon "ranejen" puuhasteluja, kun on noin 15 omistajaa ennen minua. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Lentokoneteollisuus?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

NO. Ehkä Saab on halunnut ylläpitää lentokoneteollisuus-perinteitä, ja estää mm. eri mutteri/ruuvi -kokoja käyttämällä osan asennusmahdollisuuden väärin. Sama pätee aika hyvin myös sähköliittimiin, jos erilaisia kytkentöjä halutaan ehkäistä? Itse ainakin olen saanut irrallaan olleen kojetaulun toimivaksi omituisen pienillä kytkentäkokeilluilla :)
Vastaa Viestiin