Oliko tämmöinen jossain? En haulla löytänyt, mutta jos oli, niin pahoittelut!
Tämmönen ois myynnissä tuossa ihan lähellä. Mitä näistä pitäisi tietää/tarkistaa, jos meinaa ostella? En tiedä näistä muuta kuin että ovat hienon näköisiä. Onko tuo kone jo aivan lopussa noilla kilsoilla, ehkäpä? Ilmoitus lupaa autossa olevan ilmastoinnin . Toihan ois hieno kesäpeli, jos toimii kylmennys. https://www.nettiauto.com/saab/900/11868626
Viimeksi muokannut Saabatti, Ke Helmi 17, 2021 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kesäpeli" -käyttöprofiilissa ratkaiseva asia minun mielestä on ruoste, oletan että hitsihommia tässä ei olla etsimässä. "Lähes ruosteeton" voi olla mitä vaan, jos ruostetta on näkyvillä, on sitä yleensä piilossa huomatavasti enemmän. Koneen kilsat tuskin ehtii tulemaan kesäpelikäytössä vastaan.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90RE85, 900S ´91,9000i ´96RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Ei ristus mikä lista en siis varmaankaan ollu purkamassa autoa atomeiksi koeajon yhteydessä. Mitkä ne top 3 tärkeintä tarkastuskohdetta vois olla? Vetaritunnelit, ? ja ?.
Ite jos oisin niin keskittyisin:
-vetaritunnelit
-pyöräkotelot takaa
-ovien alareunat, näissä ei mielestäni haittaa jos on vähän epäsiistit, mutta voi niistä koittaa jotain tulkita tai ennustaa.
Näillä sitten yrittäisin muodostaa yleisvaikutelmaa, mutta toisaalta todennäköisesti himo menisi kaiken edelle ja jos autolla pääsisi edes siedettävän koeajon niin todennäköisesti maksaisin pyynnin ja katuisin vasta kotipihassa.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90RE85, 900S ´91,9000i ´96RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Ite jos oisin niin keskittyisin:
-vetaritunnelit
-pyöräkotelot takaa
-ovien alareunat, näissä ei mielestäni haittaa jos on vähän epäsiistit, mutta voi niistä koittaa jotain tulkita tai ennustaa.
Näillä sitten yrittäisin muodostaa yleisvaikutelmaa, mutta toisaalta todennäköisesti himo menisi kaiken edelle ja jos autolla pääsisi edes siedettävän koeajon niin todennäköisesti maksaisin pyynnin ja katuisin vasta kotipihassa.
No joo, kävin kokeilemassa äsken ja lupauduin mä sen ostamaan. Huomenna kaupan teko. Tosi siistin oloinen peli pääosin, öljyisyyttä ei havaittavissa. Kaaret siistit ja varapyöräkotelossakin pelti oikein nättiä. Vetaritunnelit olivat myyjän nosturilla ottamissa kuvissa hyvän näköiset, tosin ne kuvathan voi olla mistä autosta vaan. Tunkin korvakkeet oli ruosteessa. Konehuoneessa ei ruostetta näkynyt. Kone kävi nätisti ja auto kulki suoraan sekä pirteästi. (Tietty tuon 120 hv ja 1600 kg Zafiran jälkeen tuntuu varmaan mikä vaan pirteältä. )
Kaikissa muissa ovissa paitsi kuskin ovessa sen sijaan oli alareunoissa hieman ruostetta ja vikaakin oli sikäli, että lämmintä tuli sisälle hyvin nihkeästi ja lämpömittarin neula roikkui myös, mutta tuohan varmaan korjaantuu termarin vaihdolla? Jos on potentiaalisesti joku kovin kallis vika tuo lämmön puute, niin varottakaa nyt . Ehkä voin vielä perua kaupat ilman maineen menetystä.
Sellasta tarkennusta, että nyt kun nyt sit auton ostin ja hieman pidempään sillä kurvailin, niin totesin, että erittäin lämmintä tulee kyllä jalkoihin, mutta tuulilasiin puhaltaa haaleaa ilmaa ja sivuikkunoihin ei tuntuis tulevan mitään . Onko tää siis sittenkin joku läppävika mahdollisesti?
kun naksuttelet puhallin täysillä säätönamiskaa niin voi toisella kädellä stekkailla siirtyykö puhallus merkkien osoittelemiin suuntiin, mikäli näin ei tapahdu voi joku alipaine letku olla irti, esim apuk jalkatilassa vasemmassa kortnerissa, sieltä saata kuulua voimakasta imuääntä kun letku vetää alipainetta täysillä. joskus pitkäjalkaset apparit onnistuu irroittaman letkun paikaltaan, sen kuulee kylä kun työntää kuuloelimen sinne välittömään läheisyyteen ja tiimellykseen.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
No tulee sinne sivuikkunoihinkin vähäsen, nyt kun tarkemmin kokeilin ja testailin. Eli onko tää vaan termarivika? Mutta miksi jalkoihin tulee lämmintä ja muualle viileää/haaleaa?
Tänään oli töihin lähtiessä 29 astetta pakkasta, niin olis tuo "ihan kiva" saada kuntoon . Vaikka kiva sinänsä, että auto hörähti kiltisti käyntiin kylmästä huolimatta, ovet aukes jne. Tonnariin tottuneena mukavan helppoa.
Ja kysytään nyt samalla, et mitkä tulpat tähän kannattaa laittaa ja onko öljynä sopiva esim joku GM-LL-A-025 -luokituksella oleva?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Hieno kyllä tuo huoltokirja. 2014 merkintä öljynvaihdosta, 377 tkm ajettu. Seuraava 2019 ja 388 tkm. Nyt mittarissa 393 tkm. Ei ihan hirveän paljon enää viime vuosina ole tullut kilsoja.