Flekti + Rele?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Flekti + Rele?

Viesti Kirjoittaja JL »

Elikkäs. Satkussani ei ilmeisestikään lähde flekti itsestään pyörimään, muuten kuin lyömällä syylärissä olevan "katkaisijan" johdot yhteen. Käytin autoa tallissa ihan testi mielessä että josko flekti lähtisi pyörimään, mutta EI!! Lämmöt nous kyllä aika korkealle mutta ei sentään kiehunu...!

Kysymys kuuluukin että jos releistän flektini niin riittääkö ihan tavallinen 55w esim. lisävalo rele moiseen? Paljonkohan mahtaa ottaa flekti virtaa? Joudun ilmeisesti uusimaan myös sen "katkaisijan"...? Johdotus onnistuu ilmeisesti aika helposti vanhoja johtoja hyödyntäen...

Kuinkas olette, jos olette, moisen operaation toteuttaneet?

Onneksi on talvi ja vauhtia riittävästi ni ei tarvi sen flektin vielä välttämättä tarvii toimiakkaan 8)
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Miten olis anturin vaihto?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Miksi sinne se rele? Uskoisin , että anturin vaihto riittää.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Juu oon vaan vähän kuullu että tarvike anturit ei tuppaa ketämään kovin pitkään, alku peräiseen verrattuna... Se "katkaisija" ei ilmeisesti anna tarpeeksi virtaa läpi että jaksais pistää flektin päälle... Eikös uudemmissa ole rele jo valmiina? Omassani ( vm. -88 ) on kyllä sulake poksissa paikka releelle mutta ei sinne tule kuin yksi johto... Ajattelin että kun ois laittanu releen kanssa niin ei ainakaan pitäis heti tulla ongelmia :?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

laita rele ihan vain siihen sen lämpökytkimen rinnalle, sillain että sähkö menee molempien läpi, ei ehkä paras, mutta ainakin todella helppo tehdä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Juuri tuota olin vähän suunnitellutkin... Piti vain hieman kuulla eri mieli piteitä ja kokemuksia.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Käy kyselemässä VDO-antureita tarvikeliikkeestä. Samoja kuin Saabin originaaliosat mutta paljon halvempia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kertjo-4
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 16:28
Paikkakunta: Isojoki

yks mahdollisuus

Viesti Kirjoittaja kertjo-4 »

Katoin tuolta Motonetin hinnastosta niin uusien hinnat 900 vakio 6.4 € ja turbon 8 €. Omat kokemukset Motonetin tuotteista hyviä, parempia kuin Bilteman.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Juu kyllähän se toimis varmasti ilman relettäkin, pitää nyt velä hieman miettiä laittaakko rele vai ei. Luulis ainakin toimivan varmemmin ku laittais releen :? Mitäs eroa on muuten noilla motonetin antureilla ku toisessa lukee vakio ja toisessa helle. Ovatko vieressä olevat asteet puhaltimen päälle kytkeytymis lämpötiloja?
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Vastaa Viestiin