Hei,
162tkm ajettu 900i vm. 89 katiton malli (Säädettävällä -017 päättyvällä immulla)
Auto alkanut oikuttelemaan talvisäilytyksen jälkeen. Tehoton valtaosalla kierrossaluetta. Ainoastaan 2000-3000rpm ja 5000- 6000rpm vetää normaalisti, eikä ihan aina näilläkään. Tasakaasulla ajoittain tuntee pienen pientä nykimistä ja moottorijarru on välillä epämukava.
Käynnistyy myös aina ongelmitta. Tyhjäkäynti asettuu lämpimänä 1100-1250rpm hujakoille, onko tämä normaalia?
Alipaineletkut on vaihdettu, sytytystulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, ilmansuodatin, pa-suodatin ja ilmamassamittarikin on myös putsattu sille tarkoitetulla cleanerilla.
Tankillisen ajoin myös injector/fuel cleanerilla tuloksitta.
Apuja kaivataan!
900i tehoton ja tyhjäkäyntiongelma
Re: 900i tehoton ja tyhjäkäyntiongelma
Ja ilmeisesti katiton 16v. Kokeilepa auton toimintaa varmasti kunnossa olevalla ilmamäärämittarilla.
Oma kokemus on että ehjä -017 on vaikea löydettävä ja varmasti ehjä löytyy toisesta vastaavasta autosta,jonka olisi hyvä olla ajossa,että
varmuus immun toiminasta on riittävä.
Oma kokemus on että ehjä -017 on vaikea löydettävä ja varmasti ehjä löytyy toisesta vastaavasta autosta,jonka olisi hyvä olla ajossa,että
varmuus immun toiminasta on riittävä.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: 900i tehoton ja tyhjäkäyntiongelma
Joo kyseessä on tosiaan 16 naulainen kone. Joo näin olen ymmärtänyt, ilmeisesti joissakin 80-luvun lopun tonnareissa taisi myös olla samaa ilmamassamittaria käytössä.pela kirjoitti: ↑Ti Kesä 01, 2021 13:53Ja ilmeisesti katiton 16v. Kokeilepa auton toimintaa varmasti kunnossa olevalla ilmamäärämittarilla.
Oma kokemus on että ehjä -017 on vaikea löydettävä ja varmasti ehjä löytyy toisesta vastaavasta autosta,jonka olisi hyvä olla ajossa,että
varmuus immun toiminasta on riittävä.
Auto rupesi tänään toimimaan hieman paremmin jostain syystä. Putsasin ja sit nappasin tyhjäkäyntimoottorin alemman letkun pois ja kierrokset asettu n. 1050 kierrokseen. Jostain täältä foorumilta luin, että irroitettuna pitäisi asettua n. 750 kierrokseen. Sääsin kaasuläpältä tyhjäkäynnin uudestaan ja laitoin alaletkun takaisin paikoilleen, tämän jälkeen tyhjäkäynti asettu n. 850-950 kierrokseen.
Sumuttelin tänään myös starttipilottia alipainetkujen nippoihin, egrään, suuttimiin ja imusarjan tiivisteen väliin. Egr:ssä on pieni reikä kyljessä, tähän kun sumutti niin kierrokset nousi hieman. Onko normaalia? Toinen imusarjan päällä olevista nipoista myös reagoi pilottiin jos suihkii oikein kunnolla siihen, vuoto tässä ilmeisesti?
Pitäisi kuitenkin auto käyttää jossain pakokaasutesterissä, josta saisi selville käykö laihalla, jos käy niin saisi sitten tuosta immusta säädettyä ne seokset kohilleen.
Re: 900i tehoton ja tyhjäkäyntiongelma
Kannataisi ehkä tulpata tuo egr systeemi , se saattaa jäädä jumiin eli auki väärään aikaan .
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
Re: 900i tehoton ja tyhjäkäyntiongelma
Tuossa LH 2.2 ei ole tyhjäkäyntimoottoria, vain lisäilmaventtiili. Kylmänä pitäisi nähdä läpi, jos taivaalle tähyilee reiästä ja lämpimänä läppä menee kiinni. Sinne voi suihkia CRC:tä sisään. Kaasuläppää ei sitten säädetä, vain ilmaruuvia läppäkotelon päällä. EGR tosiaan pois, sen juonittelu sotkee käyntiä. Kaasuläpän mikrokytkimen voi kokeilla yleismittarilla tai lampulla. Sen pitäisi antaa on/off tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla, en muista napoja. Asentoa voi kuitenkin säätää. Onko vielä viimekesän bensaa tankissa?aww kirjoitti: ↑Ke Kesä 02, 2021 00:55
Auto rupesi tänään toimimaan hieman paremmin jostain syystä. Putsasin ja sit nappasin tyhjäkäyntimoottorin alemman letkun pois ja kierrokset asettu n. 1050 kierrokseen. Jostain täältä foorumilta luin, että irroitettuna pitäisi asettua n. 750 kierrokseen. Sääsin kaasuläpältä tyhjäkäynnin uudestaan ja laitoin alaletkun takaisin paikoilleen, tämän jälkeen tyhjäkäynti asettu n. 850-950 kierrokseen.
Sumuttelin tänään myös starttipilottia alipainetkujen nippoihin, egrään, suuttimiin ja imusarjan tiivisteen väliin. Egr:ssä on pieni reikä kyljessä, tähän kun sumutti niin kierrokset nousi hieman. Onko normaalia? Toinen imusarjan päällä olevista nipoista myös reagoi pilottiin jos suihkii oikein kunnolla siihen, vuoto tässä ilmeisesti?
Pitäisi kuitenkin auto käyttää jossain pakokaasutesterissä, josta saisi selville käykö laihalla, jos käy niin saisi sitten tuosta immusta säädettyä ne seokset kohilleen.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD