Lumikoita klubilaisilla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Tuohan on erään klubilaisen rakentama! Ja taitaa olla jollain klubilaisella tällähetkellä?
Erittäin siistin näköinen! 8) 8) 8)
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tknummelin kirjoitti: Mutta olen hyvinkin sellaisen nähnyt :o Merkit ja kaikki. Ja papereissa luki "SAAB 90i". Mikäs se sitten oli? 8O http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 57569&up=N
kuvakin vielä...
nimimerkki mcFeast osanee vastata tuohon :)
on muuten mun ottama kuva 8)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

lucaf kirjoitti:[nimimerkki mcFeast osanee vastata tuohon :)
on muuten mun ottama kuva 8)
I have been screwed! :cry: Tommonenhan ois joka tapauksessa hieno 8)
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

se ON hieno, taas yksi niistä tapauksista kun harmittelin että mulla oli käyttöautoja riittävästi kun toi oli myynnissä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Lähellä kävi meikäläiselläkin, mutta sitten tulin ostaneeksi Finlandian. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
c900T
"Saabisti"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja c900T »

Kiitokset ruiskukympin kommenteista! :)

Ruiskutin ko.auton joitain vuosia sitten ja samalla tuli myös hierottua koneen yläkertaakin. 8) Ja tulihan sitä muutenkin laitettua... Ensimmäinen autoni, jolla tuli ajeltua lähes 10 vuotta ja 300 tkm. Sääli oli luopua, mutta säilytystilat ja ajanpuute voittivat. :cry:

McFeastin kanssa suoritettiin sittemmin vaihtokauppaa, ja vaihdoin kympin turbosatkuun.

Olisi kiva kuulla ruiskukympin nykytilanteesta, toivottavasti se on vielä klubilaisella.
#534
96 -64 (HA), 90 -87 (MR)
Superb Combi iV -20
kkotro
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 14:05

90i löytyy täältä

Viesti Kirjoittaja kkotro »

Auto on melkein klubilaisella, mun veljellä. Ei millään suostunut liittymään klubiin, poisti kaikki ne tarratkin ikkunoista. Käyttöpelinä se on ollut koko ajan ja toimii hyvin. Vähän on joutunu ruosteita korjaamaan, mutta todella vähän on ton ikäseks. Pakoputki alkaa olla elämänkaarensa loppupuolella ja jarruja ollaan jouduttu kunnostamaan. Vasen etujarru alkoi vuotamaan niin paljon, että se piiri menetti tehonsa kokonaan. Mukavan pirteä peli se on, vaikka ei ihan turbopotkua tarjoakaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

MikkoA kirjoitti:On se vaan hieno! Milloin tuollaiseen olisi mahdollisuus törmätä? Siis ei kirjaimellisesti! :D

Jaape ja Firges! Millainen projekti on kyseessä?
Jaape lupasi vastata kyselyysi.
Odotellaan hieman vastausta.

Päältä on kaunis, mutta hitsaushommia riittää.
Kone ja tekniikkaa pelaa, vaikka 525 mittarissa

ps. Luca on istunut siinä Motonetin miitingissä. Oli yli 20 pakkasta ja Luca vain hymyili. 8)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Niin, vaikka se tossa Vesapon ottamassa kuvassa näyttääkin kovin hienolta :D , niin kakku on vaan päältä kaunis...Hitsattavaa on enemmän kuin riittävästi, mm. vetarien kotelot on käytännössä kadonneet kokonaan ja ovet on myös alareunoista vaihtokunnossa. Kaarissakin on juuri sen verran alkavaa, että varmaan vaihdetaan nekin joka kulmasta, ja varmuuden vuoksi vielän helmatkin uusitaan edestä taakse. Sisustaltaan kärry on kuitenkin ajomäärästä huolimatta kohtuullisen siisti ja tekniikan/ajettavuuden puolesta tosi jämäkkä. Pakko oli 400km hakureissun jälkeen hakea vielä muutamaksi viikonlopuksi siirtokilvetkin fiilistelyn nimiin.

Auto ei ole kuitenkaan ollut mitenkään intensiivisesti työn alla, joten sitä saa kyllä vielä odotella aika pitkään...

EDIT:

Muistan kuulleeni huhua Pj Lehtoselta, että jossain päin Suomea olisi säilössä (jollain silloisen Tampereen Scan-Auton henkilökunnasta?) edelleen lähes ajamaton Lumikko. En sitten teidä, onko klubilaisia vai ei. Eikä kuulema ole myynnissä.

Eikös muuten Ylä-Jääsken Hanneksella joskus vuosia sitten ollut myös Lumikko? Tiedääkö kukaan sen auton kohtalosta?
Viimeksi muokannut Jaape, La Maalis 19, 2005 01:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Jaape kirjoitti:Niin, vaikka se tossa Vesapon ottamassa kuvassa näyttääkin kovin hienolta :D , niin kakku on vaan päältä kaunis...Hitsattavaa on enemmän kuin riittävästi, mm. vetarien kotelot on käytännössä kadonneet kokonaan ja ovet on myös alareunoista vaihtokunnossa. Kaarissakin on juuri sen verran alkavaa, että varmaan vaihdetaan nekin joka kulmasta, ja varmuuden vuoksi vielän helmatkin uusitaan edestä taakse. Sisustaltaan kärry on kuitenkin ajomäärästä huolimatta kohtuullisen siisti ja tekniikan/ajettavuuden puolesta tosi jämäkkä. Pakko oli 400km hakureissun jälkeen hakea vielä muutamaksi viikonlopuksi siirtokilvetkin fiilistelyn nimiin.

Auto ei ole kuitenkaan ollut mitenkään intensiivisesti työn alla, joten sitä saa kyllä vielä odotella aika pitkään...
Niinpä. Surullisen tutun kuuloista. Alkavat monet nopat olla jo todella rapeita, vaikka ulospäin näyttävätkin vielä suht hyvältä.

Mutta toivotaan että saatte lumikon kuosiin ja ajoon sitten joskus. On tuo vaan sellainen harvinaisuus että otan asennon ja vedän käden lippaan kun/jos joskus sellainen mahdollisuus ilmaantuu että näen lumikon!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

"sponsorin" puheenvuoro.
Varmasti valmistuu, Jaapen silmistä näkee jo haasteen,
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Firges9000 kirjoitti:"sponsorin" puheenvuoro.
Varmasti valmistuu, Jaapen silmistä näkee jo haasteen,
Hienoa!

Teidän "tiimissä" on sellaiset tekijämiehet etten epäile ollenkaan etteikö valmistuisi!
Erästä tuplaysi-intoilijaa mukaillen: "Lumikon pelastaminen on kulttuuriteko" :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
cab93
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 09:00

lumikko

Viesti Kirjoittaja cab93 »

Nokialla näyttää pyörivän yksi vähän ruosteinen romu.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jaape kirjoitti: EDIT:

Muistan kuulleeni huhua Pj Lehtoselta, että jossain päin Suomea olisi säilössä (jollain silloisen Tampereen Scan-Auton henkilökunnasta?) edelleen lähes ajamaton Lumikko. En sitten teidä, onko klubilaisia vai ei. Eikä kuulema ole myynnissä.
Lehtonen on luvannut auton ostaa, kun se joskus on ostettavissa, eli tähtäin on kohdallaan, mutta vielä ei voi laukaista
# 419 Vesa Pohjalainen
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Oli puhetta ruisku-nopasta. Ruotsissa allaolevien tietojen mukaan olisi niitä jokunen alkuvaiheessa tullut tehtaalta:

http://hem.passagen.se/saab90/

Löytyy seuraava lainaus:

Min SAAB var en testvariant från SAAB. Den hade en insprutningsmotor. De hade tänkt att ha den motorn i alla 90 men den blev för dyr då, det skiljde bara några få tusen mellan en 900 och en 90.

Eli:

Saabini oli tehtaan koemalli. Siinä oli ruiskukone. Olivat ajatelleet laittaa ruiskumootorin 90:iin, mutta siitä tuli liian kallis - vain muutaman tonnin hintaero 900:sen ja 90:in välillä

Mielenkiintoista...
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Vastaa Viestiin