Lumikoita klubilaisilla?
nimimerkki mcFeast osanee vastata tuohontknummelin kirjoitti: Mutta olen hyvinkin sellaisen nähnyt Merkit ja kaikki. Ja papereissa luki "SAAB 90i". Mikäs se sitten oli? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 57569&up=N
kuvakin vielä...
on muuten mun ottama kuva
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
I have been screwed! Tommonenhan ois joka tapauksessa hienolucaf kirjoitti:[nimimerkki mcFeast osanee vastata tuohon
on muuten mun ottama kuva
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Kiitokset ruiskukympin kommenteista!
Ruiskutin ko.auton joitain vuosia sitten ja samalla tuli myös hierottua koneen yläkertaakin. Ja tulihan sitä muutenkin laitettua... Ensimmäinen autoni, jolla tuli ajeltua lähes 10 vuotta ja 300 tkm. Sääli oli luopua, mutta säilytystilat ja ajanpuute voittivat.
McFeastin kanssa suoritettiin sittemmin vaihtokauppaa, ja vaihdoin kympin turbosatkuun.
Olisi kiva kuulla ruiskukympin nykytilanteesta, toivottavasti se on vielä klubilaisella.
Ruiskutin ko.auton joitain vuosia sitten ja samalla tuli myös hierottua koneen yläkertaakin. Ja tulihan sitä muutenkin laitettua... Ensimmäinen autoni, jolla tuli ajeltua lähes 10 vuotta ja 300 tkm. Sääli oli luopua, mutta säilytystilat ja ajanpuute voittivat.
McFeastin kanssa suoritettiin sittemmin vaihtokauppaa, ja vaihdoin kympin turbosatkuun.
Olisi kiva kuulla ruiskukympin nykytilanteesta, toivottavasti se on vielä klubilaisella.
90i löytyy täältä
Auto on melkein klubilaisella, mun veljellä. Ei millään suostunut liittymään klubiin, poisti kaikki ne tarratkin ikkunoista. Käyttöpelinä se on ollut koko ajan ja toimii hyvin. Vähän on joutunu ruosteita korjaamaan, mutta todella vähän on ton ikäseks. Pakoputki alkaa olla elämänkaarensa loppupuolella ja jarruja ollaan jouduttu kunnostamaan. Vasen etujarru alkoi vuotamaan niin paljon, että se piiri menetti tehonsa kokonaan. Mukavan pirteä peli se on, vaikka ei ihan turbopotkua tarjoakaan.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jaape lupasi vastata kyselyysi.MikkoA kirjoitti:On se vaan hieno! Milloin tuollaiseen olisi mahdollisuus törmätä? Siis ei kirjaimellisesti!
Jaape ja Firges! Millainen projekti on kyseessä?
Odotellaan hieman vastausta.
Päältä on kaunis, mutta hitsaushommia riittää.
Kone ja tekniikkaa pelaa, vaikka 525 mittarissa
ps. Luca on istunut siinä Motonetin miitingissä. Oli yli 20 pakkasta ja Luca vain hymyili.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Niin, vaikka se tossa Vesapon ottamassa kuvassa näyttääkin kovin hienolta , niin kakku on vaan päältä kaunis...Hitsattavaa on enemmän kuin riittävästi, mm. vetarien kotelot on käytännössä kadonneet kokonaan ja ovet on myös alareunoista vaihtokunnossa. Kaarissakin on juuri sen verran alkavaa, että varmaan vaihdetaan nekin joka kulmasta, ja varmuuden vuoksi vielän helmatkin uusitaan edestä taakse. Sisustaltaan kärry on kuitenkin ajomäärästä huolimatta kohtuullisen siisti ja tekniikan/ajettavuuden puolesta tosi jämäkkä. Pakko oli 400km hakureissun jälkeen hakea vielä muutamaksi viikonlopuksi siirtokilvetkin fiilistelyn nimiin.
Auto ei ole kuitenkaan ollut mitenkään intensiivisesti työn alla, joten sitä saa kyllä vielä odotella aika pitkään...
EDIT:
Muistan kuulleeni huhua Pj Lehtoselta, että jossain päin Suomea olisi säilössä (jollain silloisen Tampereen Scan-Auton henkilökunnasta?) edelleen lähes ajamaton Lumikko. En sitten teidä, onko klubilaisia vai ei. Eikä kuulema ole myynnissä.
Eikös muuten Ylä-Jääsken Hanneksella joskus vuosia sitten ollut myös Lumikko? Tiedääkö kukaan sen auton kohtalosta?
Auto ei ole kuitenkaan ollut mitenkään intensiivisesti työn alla, joten sitä saa kyllä vielä odotella aika pitkään...
EDIT:
Muistan kuulleeni huhua Pj Lehtoselta, että jossain päin Suomea olisi säilössä (jollain silloisen Tampereen Scan-Auton henkilökunnasta?) edelleen lähes ajamaton Lumikko. En sitten teidä, onko klubilaisia vai ei. Eikä kuulema ole myynnissä.
Eikös muuten Ylä-Jääsken Hanneksella joskus vuosia sitten ollut myös Lumikko? Tiedääkö kukaan sen auton kohtalosta?
Viimeksi muokannut Jaape, La Maalis 19, 2005 01:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Niinpä. Surullisen tutun kuuloista. Alkavat monet nopat olla jo todella rapeita, vaikka ulospäin näyttävätkin vielä suht hyvältä.Jaape kirjoitti:Niin, vaikka se tossa Vesapon ottamassa kuvassa näyttääkin kovin hienolta , niin kakku on vaan päältä kaunis...Hitsattavaa on enemmän kuin riittävästi, mm. vetarien kotelot on käytännössä kadonneet kokonaan ja ovet on myös alareunoista vaihtokunnossa. Kaarissakin on juuri sen verran alkavaa, että varmaan vaihdetaan nekin joka kulmasta, ja varmuuden vuoksi vielän helmatkin uusitaan edestä taakse. Sisustaltaan kärry on kuitenkin ajomäärästä huolimatta kohtuullisen siisti ja tekniikan/ajettavuuden puolesta tosi jämäkkä. Pakko oli 400km hakureissun jälkeen hakea vielä muutamaksi viikonlopuksi siirtokilvetkin fiilistelyn nimiin.
Auto ei ole kuitenkaan ollut mitenkään intensiivisesti työn alla, joten sitä saa kyllä vielä odotella aika pitkään...
Mutta toivotaan että saatte lumikon kuosiin ja ajoon sitten joskus. On tuo vaan sellainen harvinaisuus että otan asennon ja vedän käden lippaan kun/jos joskus sellainen mahdollisuus ilmaantuu että näen lumikon!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Hienoa!Firges9000 kirjoitti:"sponsorin" puheenvuoro.
Varmasti valmistuu, Jaapen silmistä näkee jo haasteen,
Teidän "tiimissä" on sellaiset tekijämiehet etten epäile ollenkaan etteikö valmistuisi!
Erästä tuplaysi-intoilijaa mukaillen: "Lumikon pelastaminen on kulttuuriteko"
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Lehtonen on luvannut auton ostaa, kun se joskus on ostettavissa, eli tähtäin on kohdallaan, mutta vielä ei voi laukaistaJaape kirjoitti: EDIT:
Muistan kuulleeni huhua Pj Lehtoselta, että jossain päin Suomea olisi säilössä (jollain silloisen Tampereen Scan-Auton henkilökunnasta?) edelleen lähes ajamaton Lumikko. En sitten teidä, onko klubilaisia vai ei. Eikä kuulema ole myynnissä.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Oli puhetta ruisku-nopasta. Ruotsissa allaolevien tietojen mukaan olisi niitä jokunen alkuvaiheessa tullut tehtaalta:
http://hem.passagen.se/saab90/
Löytyy seuraava lainaus:
Min SAAB var en testvariant från SAAB. Den hade en insprutningsmotor. De hade tänkt att ha den motorn i alla 90 men den blev för dyr då, det skiljde bara några få tusen mellan en 900 och en 90.
Eli:
Saabini oli tehtaan koemalli. Siinä oli ruiskukone. Olivat ajatelleet laittaa ruiskumootorin 90:iin, mutta siitä tuli liian kallis - vain muutaman tonnin hintaero 900:sen ja 90:in välillä
Mielenkiintoista...
http://hem.passagen.se/saab90/
Löytyy seuraava lainaus:
Min SAAB var en testvariant från SAAB. Den hade en insprutningsmotor. De hade tänkt att ha den motorn i alla 90 men den blev för dyr då, det skiljde bara några få tusen mellan en 900 och en 90.
Eli:
Saabini oli tehtaan koemalli. Siinä oli ruiskukone. Olivat ajatelleet laittaa ruiskumootorin 90:iin, mutta siitä tuli liian kallis - vain muutaman tonnin hintaero 900:sen ja 90:in välillä
Mielenkiintoista...
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687