900S pätkii ja röpöttää, vaan eipä enää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
900S pätkii ja röpöttää, vaan eipä enää
Mitäs arvon raati veikkaa:
900S -92 pätkii ja röpöttää reilussa kiihdytyksessä.
Alkoi viikko sitten sillä, että 4. vaihteella kiihdytettäessä pätkäisi kerran noin 70 vauhdissa. Pikku hiljaa alkanut pätkiä enemmän, nyt jos 5 vaihteella polkaisee 80 vauhdissa reilusti kaasua, tuntuu samalta kuin 2-tahtimopo jos ei meinaa ottaa kierroksia -> "röpöttää". Ääni ei mene sen kummemmaksi, mutta käynti on huonoa eikä tehoja oikein ole.
Tänä iltana ajattelin vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän, jos vaikka sillä korjaantuisi.
Onko muita ehdotuksia? Tulpat on uudehkot, autossa on BSR:n lastu boksissa, vakiopaineet ja IC.
900S -92 pätkii ja röpöttää reilussa kiihdytyksessä.
Alkoi viikko sitten sillä, että 4. vaihteella kiihdytettäessä pätkäisi kerran noin 70 vauhdissa. Pikku hiljaa alkanut pätkiä enemmän, nyt jos 5 vaihteella polkaisee 80 vauhdissa reilusti kaasua, tuntuu samalta kuin 2-tahtimopo jos ei meinaa ottaa kierroksia -> "röpöttää". Ääni ei mene sen kummemmaksi, mutta käynti on huonoa eikä tehoja oikein ole.
Tänä iltana ajattelin vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän, jos vaikka sillä korjaantuisi.
Onko muita ehdotuksia? Tulpat on uudehkot, autossa on BSR:n lastu boksissa, vakiopaineet ja IC.
Viimeksi muokannut meverkko, Ma Maalis 21, 2005 07:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla aikanaan T8 teki samoin, syynä väsähtänyt bensapumppu. Ei jaksa antaa riiittävää painetta. Toinen syypää voi tietysti olla myös bensanpaineensäädin.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Bensapumppu vaihdettu pari vuotta sitten.
Eikös tuo BSR:n lastu nimenomaan nosta painetta? Eli ei pitäisi olla jos lastu toimii.
Virranjakajan kansi on tosiaan menossa vaihtoon, tulpanjohdot pitää sitten varmaan ottaa tutkintaan. Pitää ne tulpatkin sitten tarkistaa jos ei korjaannu.
Ennakon säätö tai IMM, milläs näitä mittailee kotikonstein. Pitänee käyttää korjaamolla jos ei tee se itse tule kuntoon.
Eikös tuo BSR:n lastu nimenomaan nosta painetta? Eli ei pitäisi olla jos lastu toimii.
Virranjakajan kansi on tosiaan menossa vaihtoon, tulpanjohdot pitää sitten varmaan ottaa tutkintaan. Pitää ne tulpatkin sitten tarkistaa jos ei korjaannu.
Ennakon säätö tai IMM, milläs näitä mittailee kotikonstein. Pitänee käyttää korjaamolla jos ei tee se itse tule kuntoon.
Ootko kokeillu ajaa immun liitin irrotettuna?
Ohan tuossa turbossa toi ali/ylipainekello virranjakassa joka vois tehä tuollaista ja on helppo testata kun imee letkusta niin käynti pitäis muuttuu/ilmaa ei pitäis tulla.
Teki mulla joskus väsyny bensapumppukin tuollaista mutta se ilmeni vasta reippaammis ohituksis kiihdytyskaistalla.
Ohan tuossa turbossa toi ali/ylipainekello virranjakassa joka vois tehä tuollaista ja on helppo testata kun imee letkusta niin käynti pitäis muuttuu/ilmaa ei pitäis tulla.
Teki mulla joskus väsyny bensapumppukin tuollaista mutta se ilmeni vasta reippaammis ohituksis kiihdytyskaistalla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
meverkko kirjoitti: Eikös tuo BSR:n lastu nimenomaan nosta painetta? Eli ei pitäisi olla jos lastu toimii.
ei se lastu bensan paineita nosta, vaan suuttimien aukiolo aikoja.
tarkista ainakin tulppien kärkiväli 0,6-0,7mm. eikä ne yleensä näytä mitenkään rikkinäisiltä, ne vaan ei toimi. ensin alkavat vasta isommilla paineilla joskus paukauttelemaan, koko ajan paine raja pienenee ja röpötys lisääntyy...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
No tämä selitys nyt kuulostaa hyvin pitkälti siltä mitä mun auto tekee. Pitänee tarkistaa.mikkoimp kirjoitti:
tarkista ainakin tulppien kärkiväli 0,6-0,7mm. eikä ne yleensä näytä mitenkään rikkinäisiltä, ne vaan ei toimi. ensin alkavat vasta isommilla paineilla joskus paukauttelemaan, koko ajan paine raja pienenee ja röpötys lisääntyy...
onko tommosessa ässässä by passi vakiona?Maikki kirjoitti:Rikkinäinen/huonosti paikallaan oleva by-pass myös potentiaalinen syyllinen em. vikoihin. Tai haukkaa ilmaa ohi ilmamassamittarin jostain rikkinäisestä letkusta.
tosiaan saattaa vesikin aiheuttaa bensa linjassa tuon tapaista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
On vakiona, sieltä ahtimen ja lohkon vierestä löytyy.mikkoimp kirjoitti:onko tommosessa ässässä by passi vakiona?Maikki kirjoitti:Rikkinäinen/huonosti paikallaan oleva by-pass myös potentiaalinen syyllinen em. vikoihin. Tai haukkaa ilmaa ohi ilmamassamittarin jostain rikkinäisestä letkusta.
tosiaan saattaa vesikin aiheuttaa bensa linjassa tuon tapaista...