Autoon vaihdettiin kaasuttimen huoltosarja (neulaventtiili ja tiivistet ja perusteellinen puhdistus liuottimella).Suoritettiin kohon säätö (n. 17 mm kohokammion "katosta" kaasutin ylösalaisin käännetynä ja lämpötilakompensaattorin säätö korjaamokäsikirjan arvoihin. Neula ja suutin tarkistettiin, sekä suuttimen perussäätö kaasuttimen kurkun pohjasta (2,5 mm). Myös kylmäkäynnistyslaite purettiin ja puhdistettiin perusteellisesti.
Kasaamisen jälkeen auto ei tahdo millään lähteä käyntiin ja jos lähtee, käy vajailla sylintereillä pätkien ja yskii polttoainetta "väärään suuntaan" imusarjaan. Mahdollisesti bensaa myös palaa imusarjassa. Kaasutin otettiin irti ja avattiin ja tarkistettiin, kaikki kunnossa. Myös imuvuodot tarkastettiin ja kaasutimen ja imusarjan väliset tiivisteet uusittiin varmuuden vuoksi vielä toisen kerran. Luonnollisesti ennen starttia polttoainelinjat ja kohokammio tankattiin uudella polttoaineella.
Alipaineletkut ja sytytys tarkistettiin. Jokaiseen tulppaan tulee kipinä kun testasi lampulla. Ennen kaasuttimen irrotusta sytytysennakko on säädetty ohjekirjan arvoon ajoituslampulla, joten sytytyspuolen ongelmasta tuskin on kyse. Jakajan kansi ja pyörijä silmämääräisesti kunnossa ja johdot kunnossa ja menee oikeisiin pyttyihin.
Uskoisin, että kyse on polttoainesyötön/imupuolen ongelmasta. Olisiko kanssasaabisteilla jotain hyvä arvauksia ja viisasteluita mitä vielä kokeilin ennen kuin vien Pakokaasuanalyysin sedille Hatanpäälle
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)