900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Ihmettelen kovin kun appiukon (nyt museokatsatettu) 900 perus yhdellä kaasarilla oleva kuluttaa n. 10 litraa sadalla...maantiellä. Oma 900 T16S menee sentään n. 8 litralla per 100km.
Katastuksesta kyllä meni läpi päästöistä ja kulkee kohtuureippaasti mitä tällainen nyt voi kulkea. Tyhkäkäynti on tasainen kylläkin mutta ryyppyä täytyy pitää aika kauan päällä muuten kakistelee ja meinaa tukehtua kiihdytyksessä.
Mobiililla on ajettu reilu 97 tkm.
Kuka osaisi OIKEASTI säätää Pierburgin arvot kohdalleen, ei kai sen sentään kuulu näin paljon kuluttaa??
Katastuksesta kyllä meni läpi päästöistä ja kulkee kohtuureippaasti mitä tällainen nyt voi kulkea. Tyhkäkäynti on tasainen kylläkin mutta ryyppyä täytyy pitää aika kauan päällä muuten kakistelee ja meinaa tukehtua kiihdytyksessä.
Mobiililla on ajettu reilu 97 tkm.
Kuka osaisi OIKEASTI säätää Pierburgin arvot kohdalleen, ei kai sen sentään kuulu näin paljon kuluttaa??
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
kyllä sen satkun kulutus on tuo mainitemasi kymppi riippumatta siitä vetääkö kärryä vai ei, joskus tuli oikeinkin tarkasti sitä seurattua
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Ei sentään. Kyllä kaasarikin pitäisi mennä kasin pintaan ja allekin puhtaassa maantieajossa
Ettei ole päästömittauksen pelossa säädetty liian laihalle? Ja onko muut asiat kunnossa: tulpat, johdot, alipaineletkut, ennakko jne?
Ettei ole päästömittauksen pelossa säädetty liian laihalle? Ja onko muut asiat kunnossa: tulpat, johdot, alipaineletkut, ennakko jne?
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Olisin taipuvainen myöskin tälle kannalle. Kasin pintaan ei kyllä mitään saumoja omilla kaasarivehkeillä ollut. Ysin pintaan kyllä, jos ajaa tasaista matka-ajoa max 80kmh. Sama myöskin kevyen kuomuttoman kärryn kanssa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Ei tuo 10l/100km mikään aivan tavaton kulutuslukema ole.Sekalaisessa maantieajossa voi olla hyvinkin normaali.
Mutta joo-yleensä H-koneen ryypyn voi laittaa melkein heti pois kun on saanut 2.vaihteen sisälle.
voisiko olla laihalle säädetty tai muusta syystä laihalla käyvä? CO saisi oman kokemuksen mukaan olla lähempänä päästosektorin ylä- kuin alapäätä.
Mutta joo-yleensä H-koneen ryypyn voi laittaa melkein heti pois kun on saanut 2.vaihteen sisälle.
voisiko olla laihalle säädetty tai muusta syystä laihalla käyvä? CO saisi oman kokemuksen mukaan olla lähempänä päästosektorin ylä- kuin alapäätä.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Minulla oli 99 saabissa pierburgin kaasari ja kun kaik säädöt oli kohdillaan, niin matka-ajossa meni 7,5 litraa sataselle.
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Sama täällä 99:llä, satkulla ei.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Aikoinaan vm86 laastari satku vei kutosen pintaan tankissa 92:sta ja säädöt kohdallaan
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Kyllä 7,5l meni meilläki kaasari satkut ja 99 vei vielä vähemmän, mutta vain matka ajossa, kaupunki ajossa pompsahti heti 10l
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Joo, jotain on vialla, jos maantielläkin menee 10 litraa. Oma pystykeulasatku Pierburgilla vei yleensä 8-9 litraa maantieajossa. Katsastusta varten hain aina päästölapun osaavasta merkkiliikkeestä. Joka kerralla piti säätää kaasaria, jotta meni päästörajoihin ja katsastuksen jälkeen piti säätää hiukan rikkaammalle. Näin siis reilun neljännesmiljoonan ajetulla autolla, jossa kaasari oli jo kulunut.
Mikon mainitsemien asioiden lisäksi muita syyllisiä voisi olla ilmansuodatin tai laahaava jarru.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Myös sytytysennakko kannattaa tarkistaa.
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Kunnossa oleva kaasarivehje menee maantiellä moottoriteiden ulkopuolella aika nätisti 7.x kulutuksella, sekalaisessa pikkupyörityksessä sitten se kymppi. Motarilla kymppi kanssa. Jotain on pielessä, jos ei sinne kasiin tai alle pääse perus maantieajossa.
Kaasari, sytytys, jarrut, letkut, liitokset, onhan näissä vanhoissa ruoskissa mahdollisuuksia, että on säädöt pielessä, kun ei toi kaasari kovin tarkka ole edes uutena, saati sitten +30-vuotiaana
Kaasari, sytytys, jarrut, letkut, liitokset, onhan näissä vanhoissa ruoskissa mahdollisuuksia, että on säädöt pielessä, kun ei toi kaasari kovin tarkka ole edes uutena, saati sitten +30-vuotiaana
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Sytytys joo, ainakin kärjellisessä kannattaa tarkistaa virranjakajan akselin laakeroinnin väljyys. Elikäs ne puslat. Vaikuttaa jopa kaks litraa satkulle, jos tuolla on klappia.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
Ja alipainekellon kalvon kunto kanssa, letku irti kellosta ja toinen letku ilman hidastinventtiiliä kiinni johon puhallusta (keuhkoilla, ei kompuralla), ei pitäisi suhista läpi.. Kellot alkaa olla kiven alla, kalvon pystyy vaihtamaan kunhan rakentaa kiristysrenkaat jolla kellon saa takaisin kasaan.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Re: 900 -88 kaasutinversio kuluttaa aika paljon
varmaan se kalvo on rikki ja kiihtyy huonosti ja vie pensaa, sytytys muutenkin pitää stekata
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,