Aurauskulmat ei pysy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tikkala
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 14:47

Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Tikkala »

Mikähän satkussa voisi olla vikana kun aurauskulmat ei tunnu pysyvän? Tässä noin puolitoista kk sitten säädätin aurauskulmat ja nyt taas tuntuu että olisivat viturallaan
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 21547
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Tuntuu???

Miten havaittu
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Tikkala
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 14:47

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Tikkala »

Ratin ollessa suorassa tai vähän vasemmalle käännettynä hakeutuu ojan puolelle. Rattia on siis kaiken aikaa pidettävä hiukan vasemmalle käännettynä. Kulmien säädön jälkeen tätä ongelmaa ei ollut, mutta taas alkanut pikkuhiljaa tekemään tuota
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 21547
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no ehkä kurvaus säätöpaikan kautta auttaa?? takuutyönä...

mites ilmanpaineet renkaissa?
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5941
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja mestari »

tultiinko tarkastaneeksi pallonivelten välykset ja niiden poisto?
oletko vaihtanut puoltavan puolen etu ja takanullin keskenään ja mikä vaikutus?
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 21547
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Miten pallonivelien poisto vaikuttaa suuntaavuuteen?
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
aero
-
Viestit: 7243
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja aero »

Kuinka suoria on ne tiet, joilla ilmiö tulee todettua?
nalleolut kirjoitti:
Ti Syys 14, 2021 18:54
Miten pallonivelien poisto vaikuttaa suuntaavuuteen?
Todennäkösesti aika jännästi :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10116
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko miten hapan se auton keula? Jos alkaa purkautua tukivarsin kiinnityspisteet, niin siinä ei säätely auta...

Karkeasti voit mitata aurauksen kaverin kanssa rullamitalla auton seisoessa parkkipaikalla. Mittanauha auton ali ja mittaa etäisyys renkaiden etäisyys pääurasta ensin takaa ja sitten edestä. Vähennä ensimmäisestä mittauksesta toinen tulos. Se on karkeasti auraus. Mittanauhan on syytä pysyä suorana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5941
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja mestari »

nalleolut kirjoitti:
Ti Syys 14, 2021 18:54
Miten pallonivelien poisto vaikuttaa suuntaavuuteen?
luetaan kielliopillisesti siten että lauseessa viitataan itse subjektiin vai oliko tuo nyt predikatiivi,kerro sinä
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1922
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mertmi kirjoitti:
Ke Syys 15, 2021 16:48
Onko miten hapan se auton keula? Jos alkaa purkautua tukivarsin kiinnityspisteet, niin siinä ei säätely auta...

Karkeasti voit mitata aurauksen kaverin kanssa rullamitalla auton seisoessa parkkipaikalla. Mittanauha auton ali ja mittaa etäisyys renkaiden etäisyys pääurasta ensin takaa ja sitten edestä. Vähennä ensimmäisestä mittauksesta toinen tulos. Se on karkeasti auraus. Mittanauhan on syytä pysyä suorana.

Tuli jotenkin mielee tuo sama että onko auton keula miten hapan. Ja kun ei olisi yhtään uutta että satkun tukivarsien aluset mätänee
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10116
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kun ostin aikoinaan omani ensimmäisen Saabin, se oli tuo 900i ja auto oli 13 vuotias. Katsastusmies tökki reikäjuustoksi vetaritunnelin pohjan ja hylkäsi katsastuksen. Eli ei tosiaankaan ole tavatonta, jos on ruostetta siellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1922
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Aurauskulmat ei pysy

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Joo mä just tein ässän tunnelit uusiksi , toinen olikin iso homma. Koko tunneli katosi kokonaan. Runkoaisat oli ehjät mutta pellit oli kadonnu kokonaan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin