ohjaustehostimen vikinä???
ohjaustehostimen vikinä???
tehostin on yhtäkkiä ruvennut vikisemään aika tavalla kun rattia kääntää. Öljyt on kutakuinkin alarajalla mutta sitä kuitenkin on. Mahtaako tehostimen pumppu vedellä viimeisiään vai mikä tuollaisen mahtaa aiheuttaa? Auto on 900S vm-90 ajettu rapiat 200000.
ei ole ratkennut
t8 kirjoitti:Onko ongelma ratkennut? Itellä samanlainen probleema, tosin ääni häviä yli 90 nopeuksissa.
...tosin en ole kyllä mitään asian hyväksi edes yrittänyt tehdä. Voi olla että ratti on vaan liian tiukassa, ei se vikinä mulla mistään tehostajasta tule. Joku sanoi että ratin kiristysmomentti on 30Nm, veikkaan että mulla on aika tavalla enemmän.
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Omassa autossa vikinää kuuluu enää harvoin. Loppui lähes olemattomiin talvirenkaitten vaihdon yhteydessä. Vähän vaikea loppupelissä sanoa kuuluuko tuo ääni rattaista vai tehostimesta. Ei tuo hihna taida kovin tiukalla olla, kun se lähti kesällä irtikin yhden urheilullisen kiihdytyksen johdosta. Ja tehostimen pumpun kiinnityspultit tuntuu olevan jotain tinaa, kun pyöristyivät vaikka uusilla avaimilla yrittää avata. Meni se hihna kuitenkin paikoilleen. Pitääpä ens viikolla yrittää vaihtaa tuo hihna parempaan, kun semmonen olisi ylimääräsenä.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Kyllä se vikinä tulee yleensä vaan hihnasta, kun pumppu joutuu niin koville kun renkaita käännetään varsikin paikallaan. Sitten kaikillahan on aina ne kesä renkaat paljon leveämmät kun talvirenkaat. Yksi syy on näissä uusissa hihnoissa jos sinne laittaa hammas hihnan niin melko varmasti vinkuu mutta jos löytää vanhan sileän hihnan jostain niin ei ulise läheskään niin helposti.
Hihnapyörät täytyy myös olla hyvin linjassa muuten kyllä ulisee.
Hihnapyörät täytyy myös olla hyvin linjassa muuten kyllä ulisee.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Niin, käytännössä niiden tehtävä jää siihen, että "estävät jarrulevyä putoamasta" renkaan vaihdon yhteydessä. Renkaan pultit/mutterit puristavat todellisuudessa vanteen, jarrulevyn ja navan yhdeksi paketiksi.Mimmi kirjoitti:Tappi on vanteen ohjuri. Ne tapit kannattaa korvata pulteilla, koska jarrulevy on niillä kiinni navassa.
ohjaustehostus
jaahas, että silleen, teillä vinkuu ohjaustehostin, mutta mulla se suhisee tässä -88 900i suapissa. Mistä se suhina tulee sitten? Pitääkö laittaa sonyn volyymit isommalle ettei suhinaa kuule?
Re: ohjaustehostus
Mun mielestä se on normaalia jos se suhisee.. enemmin huolestuisin jos se vikisisi, niinkuin eräillä.petrite kirjoitti:jaahas, että silleen, teillä vinkuu ohjaustehostin, mutta mulla se suhisee tässä -88 900i suapissa. Mistä se suhina tulee sitten? Pitääkö laittaa sonyn volyymit isommalle ettei suhinaa kuule?
En mä kyllä tiedä mistä se suhina tulee, mutta veikkaisin että jostakin paineesta.
9-5 2,3t Wagon `06