900S pätkii ja röpöttää, vaan eipä enää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

900S pätkii ja röpöttää, vaan eipä enää

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Mitäs arvon raati veikkaa:

900S -92 pätkii ja röpöttää reilussa kiihdytyksessä.

Alkoi viikko sitten sillä, että 4. vaihteella kiihdytettäessä pätkäisi kerran noin 70 vauhdissa. Pikku hiljaa alkanut pätkiä enemmän, nyt jos 5 vaihteella polkaisee 80 vauhdissa reilusti kaasua, tuntuu samalta kuin 2-tahtimopo jos ei meinaa ottaa kierroksia -> "röpöttää". Ääni ei mene sen kummemmaksi, mutta käynti on huonoa eikä tehoja oikein ole.

Tänä iltana ajattelin vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän, jos vaikka sillä korjaantuisi.

Onko muita ehdotuksia? Tulpat on uudehkot, autossa on BSR:n lastu boksissa, vakiopaineet ja IC.
Viimeksi muokannut meverkko, Ma Maalis 21, 2005 07:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Mulla aikanaan T8 teki samoin, syynä väsähtänyt bensapumppu. Ei jaksa antaa riiittävää painetta. Toinen syypää voi tietysti olla myös bensanpaineensäädin.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

silti veikkaisin tulppi, vaikka uudehkot olisivatkin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tulpan johdot..?
Virranjakajan kannen sisällä kosteutta..?
Ennakon säätö pielessä..?
IMM..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Bensapumppu vaihdettu pari vuotta sitten.

Eikös tuo BSR:n lastu nimenomaan nosta painetta? Eli ei pitäisi olla jos lastu toimii.

Virranjakajan kansi on tosiaan menossa vaihtoon, tulpanjohdot pitää sitten varmaan ottaa tutkintaan. Pitää ne tulpatkin sitten tarkistaa jos ei korjaannu.

Ennakon säätö tai IMM, milläs näitä mittailee kotikonstein. Pitänee käyttää korjaamolla jos ei tee se itse tule kuntoon.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ootko kokeillu ajaa immun liitin irrotettuna?

Ohan tuossa turbossa toi ali/ylipainekello virranjakassa joka vois tehä tuollaista ja on helppo testata kun imee letkusta niin käynti pitäis muuttuu/ilmaa ei pitäis tulla.

Teki mulla joskus väsyny bensapumppukin tuollaista mutta se ilmeni vasta reippaammis ohituksis kiihdytyskaistalla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

niin kauan kuin käy, niin menisin testeriin. sais helpoiten ainakin noi triviaaliviat poissuljettua ja ei itse vahingossa aiheuttais lisää niihin.
jos ei siellä viisastu niin sit vois alkaa ronkkimaan niitä muita.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

meverkko kirjoitti: Eikös tuo BSR:n lastu nimenomaan nosta painetta? Eli ei pitäisi olla jos lastu toimii.


ei se lastu bensan paineita nosta, vaan suuttimien aukiolo aikoja.
tarkista ainakin tulppien kärkiväli 0,6-0,7mm. eikä ne yleensä näytä mitenkään rikkinäisiltä, ne vaan ei toimi. ensin alkavat vasta isommilla paineilla joskus paukauttelemaan, koko ajan paine raja pienenee ja röpötys lisääntyy...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

mikkoimp kirjoitti:
tarkista ainakin tulppien kärkiväli 0,6-0,7mm. eikä ne yleensä näytä mitenkään rikkinäisiltä, ne vaan ei toimi. ensin alkavat vasta isommilla paineilla joskus paukauttelemaan, koko ajan paine raja pienenee ja röpötys lisääntyy...
No tämä selitys nyt kuulostaa hyvin pitkälti siltä mitä mun auto tekee. Pitänee tarkistaa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ja tulppien hajoamiselle on ominaista että matalilla kierroksilla ahdettaessa pätkii, vääntöpiikin kohdalla. Taas yläkiekoilla pelaa paremmin.

Tulpanjohdot on myös aina hyvä veikkaus.
Aki Peltola #1132
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Rikkinäinen/huonosti paikallaan oleva by-pass myös potentiaalinen syyllinen em. vikoihin. Tai haukkaa ilmaa ohi ilmamassamittarin jostain rikkinäisestä letkusta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

milloin polttoaine suodatin on vaidettu??? 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Maikki kirjoitti:Rikkinäinen/huonosti paikallaan oleva by-pass myös potentiaalinen syyllinen em. vikoihin. Tai haukkaa ilmaa ohi ilmamassamittarin jostain rikkinäisestä letkusta.
onko tommosessa ässässä by passi vakiona?
tosiaan saattaa vesikin aiheuttaa bensa linjassa tuon tapaista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mikkoimp kirjoitti:
Maikki kirjoitti:Rikkinäinen/huonosti paikallaan oleva by-pass myös potentiaalinen syyllinen em. vikoihin. Tai haukkaa ilmaa ohi ilmamassamittarin jostain rikkinäisestä letkusta.
onko tommosessa ässässä by passi vakiona?
tosiaan saattaa vesikin aiheuttaa bensa linjassa tuon tapaista...
On vakiona, sieltä ahtimen ja lohkon vierestä löytyy.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

No niin. Olisi varmaan pitänyt alun perin tehdä ensin se mitä itse epäilin ja kysyä vasta sitten jos se ei riitä.

Lauantaina vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän ja se siitä viasta. Oli niin kuluneet kontaktipinnat molemmin puolin ettei ihme että kävi huonosti.

Että se siitä.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin