Startin paikka

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Startin paikka

Viesti Kirjoittaja aero »

Kummistepäin se startti näissä muuttikaan? Muistikuva väittää että imusarjan alta pakosarjan alle, muistanko oikein?

Potilaana '87 nooppa, eli pitäsi minusta olla jo uudella puolella. Kyllä sen huomenna näkeekin, mutta kysynpä silti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
seppte-9
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 16:25
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja seppte-9 »

Eikun juuri toisinpäin.
tese
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Olisiko 85 siirtynyt imusarjan alle, 84 oli vielä pakosarjan alla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juuri näin. Samalla vaihtui lohko.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, siinä se köllöttelee tosiaan varsin hyvin tarjolla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mertmi kirjoitti:
Ke Tammi 19, 2022 20:07
Juuri näin. Samalla vaihtui lohko.

Miten lohko muuttui ? Olen nimittäin -84 turbo lohkon tehnyt muutoksen missä startti meni imusarjan alle
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Miten lohko muuttui ? Olen nimittäin -84 turbo 16 lohkoon tehnyt muutoksen missä startti meni imusarjan alle
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Isoin ero on turbon öljypaluussa. Vanhassa lohkossa reiässä kierteet ja se on lohkolämmittimen lähellä. Putki on pidempi kuin uudemmassa. Siinä putki on lyhyt ja tiivistyy lohkon reikään o-renkaalla. Vanhassa lohkossa on lisäksi melko paksu korvakko lohkossa siinä kohtaa, mihin uudemmassa startti tulee kiinni. Taisi joutua rälläkköimään sitä, jos startti siirtyy? Näin joskus kaverini teki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

T16 lohkossa ollut näköjään sitten eroa koska se oli aivan identtinen uudempiin kanssa paluuputken paikkaa myöten. Riitti kun vaan vaihtoi sen takapään laipan uudemmasta koneesta jolloin startti siirtyi
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tässä esim. on juuri sellainen vanha vihreä lohko. https://saabklubben.se/forum/amne/saab-900-gli-84/

Turbossa oli tuossa lohkossa porattu reikä ja kierteet paluuputkelle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Startin paikka

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Joo kyllähän se hitto erilainen on. En yhtään muista enään minkä värinen se T16 -84 lohko oli, mutta siinä oli ihan ns oikeassa paikassa se turbon paluuputki. Tuossahan ei ole sille edes mitään paikkaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin