Satkun lämppärinletkujen järjestys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Satkun lämppärinletkujen järjestys

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Poistin tuossa ässästä (900 t16)lämmityslaitteen ohitusventtilin ja nyt oisin kaivannu varmistusta että tuleeko vesipumpulta lähtevä letku l.l.hanan ylä vai alaletkuun vai onko sillä merkitystä?

Varaosa i16:ssa se näyttäis menevän ylempään ja velipojan ässäs alempaan, itsel on nyt ylemmäs ja lämpenee paljon nopeemmin ja kuumemmaks mitä koskaan tuon ohitusventtiilin aikana.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Heh, mietin kanssa tuossa jossain vaiheessa miten päin noi tulevat ja huomasin, että jokaisessa satkussa ne on eripäin, ei siis auta katsoa mallia vaan laittaa ne oikein :)
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Katselin juuri autostani letkujen järjestyksen ja väärin päin olivat eli pumpulta alanippaan ja ylänipasta imusarjalle. Täytyy vaihtaa huomenna järjestystä. Onkohan käytännön merkitystä lämpenemiseen?
Vastaa Viestiin