Miten paljon og satku mahtaa ottaa damagea jos laittaa + ja - johdot akkuun vääriin napoihin? Tuli ehkä tehtyä näin...
Mitään savua ei kuitenkaan tullut ja akun oikein kytkettyäni ainakin sisustassa tuntui sähköt pelaavan ok, käynnistää en vielä kokeillut.
Vittuilut voi jättää sikseen. Asiallisia vastauksia pelkästään, kiitos.
jos laittaa ne väärinpäin niin eikö näpit jo pala siinä touhutessa.välttämäti ei sula paljoakaan johtoa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
On kyllä niin vanhanaikaista tekniikkaa, ettei siellä oikein muuta mahdollista kärsivää ole, kuin moottorinohjainlaite. Jos lähtee käymään, niin sitten tuskin sekään
Sulakkeet ainakin kävisin läpi jollet jo tehnyt. Jos löytyy palaneita niin selviää mitä niiden takana noin jatkoa ajatellen, jos kaikki ehjänä niin voi olla tuurilla selvinnyt vaurioittakin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Paljon vaikuttaa sekin mitä kuluttajia oli kytkettynä päälle kun kaapelit kävi kiinni ja oliko esim. virrat päällä avaimesta vai ei. Sen voi suoralta kädeltä sanoa että minkään lampun ei pitäisi tuosta hajota, hehkulankapolttimo kun toimii samoin riippumatta virran kulkusuunnasta. Perus vanhanaikainen rele, solenoidi, sähkömoottori tai kytkintyyppinen anturi ei pitäisi kyllä myöskään tuosta helposti hajota. Moni vehje vain toimii tai yrittää toimia ikään kuin väärään suuntaan jos johdot kääntää.
Astetta monimutkaisempi elektroniikka voi ottaa siipeensä, eli tuon ikäisessä autossa se rajoittuu helposti tyyliin grammariin ja moottorinohjaukseen.
Viimekädessä kokeilemalla laite kerrallaan se selviää sitten että mikä vehje toimii ja mikä ei.
Jos ehdit startata, niin luultavasti starttimoottori kaput
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jos ehdit startata, niin luultavasti starttimoottori kaput
En ole koittanut startata.
Lambdan sulake on mennyt. Muuta vauriota en huomannut kun sulakkeita katselin. Vai oliko näissä vielä muualla sulakkeita kuin siinä vas. etupyörän päällä?
Onko mitään mitä voisin tehdä, etten tyyliin hajota muuta? Vai onko startti ja laturi nyt joka tapauksessa vaihdettava/korjattava...?
Laitat ne johdot kiinni oikein päin ja kokeilet toimiiko startti. Jos toimii ja saat auton käyntiin, niin selviää lataako auto. Ja käyt kaikli muutkin sähkölaitteet läpi ja kaysot mikä toimii ja onko jokin mikä ei toimi.
Laitat ne johdot kiinni oikein päin ja kokeilet toimiiko startti. Jos toimii ja saat auton käyntiin, niin selviää lataako auto. Ja käyt kaikli muutkin sähkölaitteet läpi ja kaysot mikä toimii ja onko jokin mikä ei toimi.
Ok, eli ei ainakaan mitään hajoa enempää starttaamalla? Se on hyvä tieto.