Halveksittu Saab 90 - miksi ?????

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Harvemmin tosiaan törmää kattoluukullisiin ysikymppeihin.
Ja toinen (erikoisuus?) mihin itse en ainakaan ole kovin montaa kertaa törmännyt, on punainen tai musta ysikymppi.
Jostain syystä valkoinen on vallalla ysikymppien värinä? Eipä senpuoleen oikein hyvä väri autolle!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

mutsilla oli vuos sitte kymppi missä oli kattoluukku. harmi vaan että ei ajele enää kyseisellä autolla vaan f*at P*ntolla :evil:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
KAJa
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:05
Paikkakunta: Kirkkonummi / Veikkola

Viesti Kirjoittaja KAJa »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Lapset pisti koulussa taustakuvksi yhdelle koneelle Nummelan Timon virtuaalituunatun kympin kuvan On muuten hiano.
Korjausta virtuaalitunetukseen:
JTM Motorsport virtuaalituning ryhmän pääsuunnittelija ja toteuttaja on Juha Olin.
Tuo Noppa on Juhan hiirenliikkeiden tulosta, kuten lähes kaikki muutkin sivuillamme olevista VT*-hahmotelmista.
(Vi"R"tualTuning).
Viimeksi muokannut KAJa, Ma Maalis 21, 2005 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo #1205
timo.nummela(at)nic.fi
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No Juhalle hatun nosto. Samaan tuuninkitiimiin kuitenkin meni :)
Hieno on, ette ole ajattelleet toteuttaa ihan oikeasti?
# 419 Vesa Pohjalainen
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Timo. Myyn sulle, kerhohintaan, tuohon viestiisi yhden R-kirjaimen 8)

Virtual Tuning
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh heh hee :D
KAJa
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:05
Paikkakunta: Kirkkonummi / Veikkola

Viesti Kirjoittaja KAJa »

Firges9000 kirjoitti:Timo. Myyn sulle, kerhohintaan, tuohon viestiisi yhden R-kirjaimen 8)

Virtual Tuning
Hyvä Jaska, hienoa kun on tarkkaavaisia lukijoita :D korjasin sen oitis!
Samaan päivään mahtuu näköjään tapausta näinkin päin.

Aamulla nimittäin menin Espoossa Vallikallion Shellille pesemään kuraisia laseja. Ulkona pikku pakkasta ja vesipisteen vieressä skrabasi vanhempi herrasmies Talbotin tuulilasia.. oli paksussa kirkkaassa jäässä.

Otin pesukepakon kompurakaapin ämpäristä ja marssin satkuni luo.
"Hei, ei kannata pestä niitä laseja tai käy niinkuin minulle", herrasmies huusi.
"Lasi vetää heti umpijäähän", hän lisäsi.
"Minulla on lämmin auto joten ei ne lasit jäädy", totesin ja aloin pestä tuulilasia.
Herrasmies katsoi 8O hetken hiljaa touhuani ja totesi sitten:
"Miten vaikka sinä olet noin paljon minua nuorempi, olen sinua noin paljon tyhmempi"
"Eihän sitä kaikkea voi aina muistaa...", sanoin.

Vähän meinasi naurattaa :lol:
Timo #1205
timo.nummela(at)nic.fi
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Yritin tuossa etsiä tietoa, lähinnä suorituskykyä jne. ysikymppiin.
Kaveri neuvoi osoitteen http://www.carfolio.com
ja sieltähän löytää ihan tolkuttoman monesta Saabin mallista tekniset tiedot.

Muttei ysikympistä! Prkl... :evil:

Kiva olisi löytää faktatietoa ysikympistä. Esim Autotallin mallihaun tiedot eivät pidä paikkaansa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
saab84
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 04, 2003 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja saab84 »

Yritin tuossa etsiä tietoa, lähinnä suorituskykyä jne. ysikymppiin
0-400m: 18,7 s
Loppunopeus: 116 km/h

0-50 km/h: 4 s
0-80 km/h: 8,5 s
0-100 km/h: 13,1 s
0-120 km/h: 20,3 s

Ilmoitettu huippunopeus 165 km/h, jolloin vastaava moottorin pyörintänopeus 4500 r/min

Lähde: TM
Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mistä hyvästä huiput 165km/h, ei kai sataheppaiselle tuplaysillekään koskaan sellaisia huippuja luvattu, kun 118 heppaiselle emsillekin luvattiin huippuja vain 170 eikö? aerodynaamisempi takapää?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

lucaf kirjoitti:mistä hyvästä huiput 165km/h, ei kai sataheppaiselle tuplaysillekään koskaan sellaisia huippuja luvattu, kun 118 heppaiselle emsillekin luvattiin huippuja vain 170 eikö? aerodynaamisempi takapää?
Painoero?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

lucaf kirjoitti:mistä hyvästä huiput 165km/h, ei kai sataheppaiselle tuplaysillekään koskaan sellaisia huippuja luvattu, kun 118 heppaiselle emsillekin luvattiin huippuja vain 170 eikö? aerodynaamisempi takapää?
Kyllä se tuon kunnossa ollessa kulkee. Joskus ajokortin saaneena tuli kokeiltua isäukon noppaa..."kolmen kilsan pääsuoralla..."
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen. En voi sanoa halveksivani 90:ä. Pois se minusta.
90 on Saab, hyvä ajaa, käyttöarvoa hintaansa verrattuna paljon enemmän, kulkee riittävästi, isot sisätilat, hyvät penkit, luja ja turvallinen.

Mutta mitenkähän tämän kauniisti sanoisin? Kun se on niin, niin... RUMA... :cry:

Jotenkin vaan ei sytytä: keulan 60-lukuinen pyöreys yhdistettynä perän 80-luvun kulmikkuuteen raastaa esteettistä silmääni.
Valitan, en voi sille mitään vaikka tiedänkin saavani tällä kommentilla noppaharrastajien vihat päälleni. :oops:
Jospa minullekin mielipiteeni ilmaisu kuitenkin sallitaan kun sitä kerran kysyttiin?
Puolustuksenani voin vain tunnustaa juuri ostaneeni 84 vuoden 99:n ja siten palanneeni Saab-kantaan yli vuoden tauon jälkeen.

Saanko anteeksi? :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Eihän omaa mielipidettään pidä anteeksi pyydellä :wink:

Ysikymppi vaatii vähän tottumusta, myönnetään että ulkonäköisesti on kauniimpiakin saabeja.

Mutta silti toiminnallisuus on ysikympin vahvuus.
Siinä on kaikki tarvittava, mutta ei mitään ylimääräistä.

Mutta minähän ajan nytkin vanhalla OG:llä enkä keksi siitä mitään varustetta puuttuvan. Uusissa autoissa on kaikkea kivaa lisävarustetta ja mukavuustoimintoa, mistä en ole kuullutkaan. Kaipa minä sitten olen vähään tyytyväinen :P
Viimeksi muokannut teesalama, Ti Maalis 22, 2005 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kauneus on katsojan silmissä , minä tykään joku ei ....sopii minulle.
Vastaa Viestiin