Mies itse ei tiedä edes mikä osa kyseessä mut osaa neuvoa sinnepäin ohjeita
ja edittiä tosiaan niinhän ne muutkin tuppaa tekemään
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Ei hajuakaan millainen 99 kontti on, mutta satkussa itsellä akku kontissa. Avattavaan pohjavaneriin reikä ja siihen akkukotelo. En muista onko ysiysissä samanlainen luukku. Hyvä systeemi. Luukun voi avata normaalisti.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Mistä saa 900:n ikkunan alatiivistettä? Metrisenä tai valmiina, kaikki käy paitsi tämä nykyinen joka on käpristynyt niin että vesi valuu oven sisään.
Kiitos!
Ajattelin jos markkinoilta ois löytyny valmista tukisysteemiä esim kylkiasennukseen
Miksi olisi pystyssä ? Ihan normi asennossa. Samalla tyyliin ovat muutkin laittaneet satkuihin. En oikein näe parempaakaan vaihtoehtoa kuin akkukotelo. Helpoin oli upottaa siihen vaneriluukkuun. Ei tarvitse tehdä mitään kiinnityksiä. Erittäin tukevasti kiinni.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Osaako kukaan sanoa, mistä pitäis lähteä etsimään vikaa kun vm 84 Saab 90 kierroslukumittari ei toimi. Piuhat on paikoillaan ja mittaristo ja auto muuten toimii, mutta neula ei vaan liiku.
Toinen kysäri, ajovalojen pyyhkijöiden moottori ilmeisesti juntturassa kun se eikä pissapoika toimi ja jostain ketjusta luin, että on yhteydessä. Uusi pissapojan pumppu myös kokeiltu. Saako pissapojan toimimaan ilman valonpyyhkijöitä vai onko valonpyyhkijöiden toimimattomuus yleensä mekaaninen vika vai moottorissa?
Vuoden vasta ollu auto minulla ja nyt ajattelin pistää pikkuviat kuntoon. Enkä ole mikään kokenut harrastaja joten sori jos kysymykset vaikuttaa tyhmiltä.
Hei! Kierrosluku signaali tulee muistaakseni puolan miinusnavalta sitä siis tutkimaan onko johdotukset ehjät. Hakua käyttämällä löytää myös käyttäjän (Jus) sähkökaavioita liittyen kierrosluku mittariin.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Kierroslukusignaali tulee kärjettömällä sytytyksellä olevassa autossa sytytyksen pääteasteelta. Joskus on kierroslukumittari vaan kärähtänyt sisältä. Jos sattuisi olemaan irtonaisena toinen mittaristo, kierroslukumittaria olisi helppo kokeilla kytkeä rele/sulaketaulun testiliittimeen, jossa on saatavilla sama kierroslukusignaali kuin mittarillekin menee.
Kannattaa mitata tuleeko viikseltä pissapojan heräte sulake/reletaululla ajovalopyyhinreleen kannalle, josta se jatkaa matkaa pissapojan moottorille. Ja ylipäätään kannattaa selvittää puuttuuko pissapojan pumpulta se herätejännite vai maadoitus.
Kierroslukusignaali tulee kärjettömällä sytytyksellä olevassa autossa sytytyksen pääteasteelta. Joskus on kierroslukumittari vaan kärähtänyt sisältä. Jos sattuisi olemaan irtonaisena toinen mittaristo, kierroslukumittaria olisi helppo kokeilla kytkeä rele/sulaketaulun testiliittimeen, jossa on saatavilla sama kierroslukusignaali kuin mittarillekin menee.
Kannattaa mitata tuleeko viikseltä pissapojan heräte sulake/reletaululla ajovalopyyhinreleen kannalle, josta se jatkaa matkaa pissapojan moottorille. Ja ylipäätään kannattaa selvittää puuttuuko pissapojan pumpulta se herätejännite vai maadoitus.
Siis sulla ei akku ole millään kiinnitetty autoon??
Vaaka ois parempi mahtuu luukut jne kiinni
Upotettuna vaaka asennossa vaneriseen pohja luukkuun. Siihen sahattu reikä akkukotelolle. Akkukotelon kannen päällä kiinnike remmi ( tuli kotelon mukana). Pelkkä vaneri luukku pitää akun erittäin tukevasti kiinni. Siihen päälle kiinnitysremmi. Konttorilla tarkastettu aina eikä ongelmia.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316