Kysymyksiä sytytyksen osista
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Saab 9000 -87 -sähkökirjassa kuvataan EZK-järjestelmä jossa Hall-anturi on virranjakajassa. Joko kirjassa on virhe tai ensimmäiset EZK:t on tosiaan tehty niin että ajoitus mitataan vielä jakajalla eikä hinapyörällä.
88-sytkän kytkis on tuon pdf:n sivulla 5:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf
Se on sytytyksen osalta samanlainen kuin -89.
88-sytkän kytkis on tuon pdf:n sivulla 5:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf
Se on sytytyksen osalta samanlainen kuin -89.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Ja täällä englanniksi EZK:n testauksesta:
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Sytytyksen pääteaste oli rikki.
Kiitoksia! kaikille ongelmaan paneutuneille hyvistä vinkeistä ja neuvoista.
Kiitoksia! kaikille ongelmaan paneutuneille hyvistä vinkeistä ja neuvoista.
Viimeksi muokannut ASTech, To Kesä 25, 2009 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900C -86
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Minulla on hämärä mielikuva, että omassa -87 ruiskutonnarissa oli juuri näin. Auto tosin lähti paaliin 2004...jus kirjoitti:Saab 9000 -87 -sähkökirjassa kuvataan EZK-järjestelmä jossa Hall-anturi on virranjakajassa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Mitä eroa on 0 227 100 118 ja 0 227 100 147 välillä?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Mihin autoon tuo ...118 kuuluu?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
oli 1988 og900 turbossa
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
900 turbossa on ollut originaalina vm 88 asti 0 227 100 137 ja siitä eteenpäin 147.
118:n korvaava malli on juurikin tuo 137.
Saabin varaosanumero 118:lle on 85 73 826, jolla puolestaan löytyy 118:n lisäksi 103.
Jos jollakulla olisi EPC asennettuna, voisi katsoa, mihin malliin tuo Saabin numero viittaa.
0 227 100 118:lle löytyy varaosanumerot myös Volvolta ja Scanialta:
SCANIA 2573826
VOLVO 1317809
Mitä eroa niillä sitten on? En tiedä. Todennäköisesti 137 on 118:n kehitysversio, josta tuli sittemmin 147.
118:n korvaava malli on juurikin tuo 137.
Saabin varaosanumero 118:lle on 85 73 826, jolla puolestaan löytyy 118:n lisäksi 103.
Jos jollakulla olisi EPC asennettuna, voisi katsoa, mihin malliin tuo Saabin numero viittaa.
0 227 100 118:lle löytyy varaosanumerot myös Volvolta ja Scanialta:
SCANIA 2573826
VOLVO 1317809
Mitä eroa niillä sitten on? En tiedä. Todennäköisesti 137 on 118:n kehitysversio, josta tuli sittemmin 147.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
epc antaa tuolle 118 päätteelle 9000 turbo -85
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Nostetaanpas vanhaa aihetta ylös.
Hain Motonetistä katilliseen T16 vm. 91:seen uutta sytytysyksikköä Boschin 147:n tilalle, kun moottori pätkii kostealla kelillä eikä tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Virranjakajaa lukuun ottamatta muut sytytysosat on vaihdettu viime syksynä. Myivät mulle Mobiletronin IG-H004H:n. Tuossa palikassa on lähes kaikki eri tavalla kuin alkuperäisessä. Ei ole isoa jäähdytyslevyä, reiät ovat pari milliä liian kapealla ja rei'istä ei mahdu edes alkuperäiset ruuvit läpi. En tiedä mihin ovat ajatelleen mukana tulevan piitahnan tökätä, kun autossa originaali kiinnityskohta ei ole tasainen pelti vaan siinä on pokkauksia. Sain uuden palikan äherrettyä kiinni mutta pätkii vielä pahemmin kuin alkuperäinen ja uutena ominaisuutena tuli myös ajoittain palava CE-valo.
Länsiautolta ei saa enää tuota sytystysyksikköä. Mistäköhän saisi aitoa ja alkuperäistä uutena? Tai onko hyvää korvaajaa tiedossa? Pitäisiköhän Bilteman palikka testata?
Onko joku löytänyt virranjakajaan hall-anturia uutena vai tyydynkö etsimään hyvän käytetyn?
Loppukevennyksenä Boschin sisälmykset, jotka paljastuivat, kun yritin siitä lainata jäähdytyslevyä: http://aijaa.com/g0qsCV
Hain Motonetistä katilliseen T16 vm. 91:seen uutta sytytysyksikköä Boschin 147:n tilalle, kun moottori pätkii kostealla kelillä eikä tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Virranjakajaa lukuun ottamatta muut sytytysosat on vaihdettu viime syksynä. Myivät mulle Mobiletronin IG-H004H:n. Tuossa palikassa on lähes kaikki eri tavalla kuin alkuperäisessä. Ei ole isoa jäähdytyslevyä, reiät ovat pari milliä liian kapealla ja rei'istä ei mahdu edes alkuperäiset ruuvit läpi. En tiedä mihin ovat ajatelleen mukana tulevan piitahnan tökätä, kun autossa originaali kiinnityskohta ei ole tasainen pelti vaan siinä on pokkauksia. Sain uuden palikan äherrettyä kiinni mutta pätkii vielä pahemmin kuin alkuperäinen ja uutena ominaisuutena tuli myös ajoittain palava CE-valo.
Länsiautolta ei saa enää tuota sytystysyksikköä. Mistäköhän saisi aitoa ja alkuperäistä uutena? Tai onko hyvää korvaajaa tiedossa? Pitäisiköhän Bilteman palikka testata?
Onko joku löytänyt virranjakajaan hall-anturia uutena vai tyydynkö etsimään hyvän käytetyn?
Loppukevennyksenä Boschin sisälmykset, jotka paljastuivat, kun yritin siitä lainata jäähdytyslevyä: http://aijaa.com/g0qsCV
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Jatkoa edelliseen. Selvittelin vähän lisää, IG-H005H olisi Mobiletronilta oikea korvaaja 147:lle. Bosch on lopettanut alkuperäisen valmistuksen 2007, Suomessa ei ole tukkureilla tuota varastossa mutta Saksasta päävarastolta löytyy. Kahteen varaosapuljuun soittelin mutta eivät halunneet tilata. Toinen tarjosi tilalle HC-Cargon 150075:sta.
Käväsin tänään muilla asioilla allekirjoituksen toisen satkun (-91 ässän tekniikka) luona, jolloin tajusin kurkata mikä siinä on. 147! Nopea vaihtotoimenpide ja testiajoa, ainakin ekat 50km meni täysin ilman ongelmia. Aamulla näkee miten toimii kostean yön jälkeen. Tänään tuli ajeltua vain lämpimällä koneella vaihdon jälkeen. Erityisesti nämä nollan ympärillä pyörivät lämpötilat tuntuvat haastavilta.
Käväsin tänään muilla asioilla allekirjoituksen toisen satkun (-91 ässän tekniikka) luona, jolloin tajusin kurkata mikä siinä on. 147! Nopea vaihtotoimenpide ja testiajoa, ainakin ekat 50km meni täysin ilman ongelmia. Aamulla näkee miten toimii kostean yön jälkeen. Tänään tuli ajeltua vain lämpimällä koneella vaihdon jälkeen. Erityisesti nämä nollan ympärillä pyörivät lämpötilat tuntuvat haastavilta.
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
taas yksi vahvistus lisää että älä osta harakiri sytkäpäätettä, aika monta varoitusta on niistä annettu foorumilla, nyt alkaa sitten ilmeisesti olemaan ehjä käytetty ainut vaihtoehto...
unipoint on ainakin myös ihan paskaa...
unipoint on ainakin myös ihan paskaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Tuli tämä ketju mieleen, kun kävin 9-5:sen ABS-ohjausboksin korjauttamassa. Siinä on ihan samanlaiset hyppylangat kuin tuossa sytkäpäätteessä. Menevät siis ajan myötä poikki. Onko kukaan niitä mittaillut tai vaihdellut ja saanu jotain tuloksia? Tai onko ylipäätään mitään analyysiä mikä niissä hajoaa?
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Osaako viisaammat kertoa käykö Bosch 0227100147 moduuli autossani olevan Bosch 0227100124 tilalle ?
Sain tuon 147 loppuisen erään varaosakuorman kylkiäisinä ja pohdin voisiko sitä pitää varaosana pahan päivän varalle?
Autoni on tuo allekirjoituksella oleva satku.
Sain tuon 147 loppuisen erään varaosakuorman kylkiäisinä ja pohdin voisiko sitä pitää varaosana pahan päivän varalle?
Autoni on tuo allekirjoituksella oleva satku.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Kysymyksiä sytytyksen osista
Kierrosluku liitin (tach) lisää 147 loppuisessa
input- kytkemättä 124 loppuisessa ja B- kytkemättä 147 loppuisessa noitten kuvien mukaan.
input- kytkemättä 124 loppuisessa ja B- kytkemättä 147 loppuisessa noitten kuvien mukaan.