Tarvitsisin tietoa niiltä ketkä paremmin tietää.
Tarkoitus olisi siis rakennella Satkuun uus vaihdeloota joka kestäisi karkeesti 300-400Nm vääntöä. Parin illan nettisurffailun tuloksena tietoon on tullut, että laatikon kuori itsessään on altis vääntymään. En kuitenkaan löytänyt minkälaisia tukia/korsetteja laatikon ympärille tulisi rakennella lukuunottamatta näitä kahta kuvaa.
http://saabisti.fi/saab-900-gearbox-str ... 2kxO3ZByUk
![Kuva](http://www.saabrally.com/products/images/SteelDiffCover.jpg)
En tiedä näkyykö kuvat, en ole oikein haka tässä foorumin käytössä, mutta lyhykäisyydessään toinen tulee vaihdelaatikon kylkeen ja toinen taas korvaa alkuperäisen tasauspyörästön kannen vahvalla teräslevyllä.
Vaihdelaatikkoja on ilmeisesti myös erilaisia, joissakin inasen paremmat sisuskalut, toisissa taas vahvemmat kuoret. Eniten kiehtovat 5v laatikot, sillä autolla tulisi olla mahdollista myös ajaa matkaa. Otaksun, että 4v laatikolla satasen vauhti on jo aika "vinguttamista". Korjatkaa jos olen väärässä.
Tarkoitus on ajella järki kädessä, ei siis mitään lappu lattiassa liikennevaloista kiihdytyksiä, ja säätää kone siten, jotta se herää ylhäältä, välttäen suuren alaväännön.
Alanko siis vain värkkäämään vahvistuslevyjä kauheesta teräsplootusta laatikon kylkeen, vai onko parempia ehdotuksia. Kaiken tiedon otan vastaan avokätisesti, niin ei tarvitsisi sitten odotella siellä tien varressa hinuria joka toinen viikonloppu laatikon räjähdettyä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)