Vanteiden huoltoa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Cooma
"Kaasari"

Vanteiden huoltoa

Viesti Kirjoittaja Cooma »

Tulipa sitten ostettua aluvanteet vahingossa :oops:

Saabin perinteiset "tykki" vai miksi niitä nyt kutsutaankaan... no enivei

Ostin tuon 99 Saabini syksyllä Kokkolasta (näkemättä ) :roll: ja pyysin myyjää viemään kesärenkaat vanteineen vanhemmilleni, jotka asustavat ko. paikkakunnalla. Myyjän puheista sain selville sen verran, että vanteet eivät ole häävit, joten jostain syystä ajattelin, että ovat peltiset.

No pääsiäisenä kun kävin vanhempieni luona ja päätin käydä puuvajassa tsekkaan kesätassut. Ette usko ilmettäni kun vajassa köllötti, sellaiset vanteet joita olin koko talven hakenut. Ja pari kertaa olin ollut ostamaisillani.
Viimeksi viikko sitten.

No vanteet ovat ilmeisesti jossain vaiheessa maalatut, ja hilseilevät kohtuudella. Ajattelin laittaa ne kuitenkin alle ja testata miltä ne tuntuvat ajaa. Ennen kuin enempää satsaan niihin aikaa ja rahaa.

Mutta jos hyvät, niin hommaan niihin paremmat "kuviot" ja mielellään ehostaisin net.

Kuis toimisin? Meneekö metsään, jos muovikuula / hiekkapuhallan (tutan) nuo sekä maalautan ja lakkautan. ??? :oops: Vai kannattaako unohtaa koko homma?

Ja onko tietoa Oulun - Kokkolan seudulla ketään/firmaa, joka hoitaisi kokonaan tai osittain tämän ehostus prosessin?

Jos ovat suorat ja hyvät ajaa, niin mieluusti en pilaisi noita :cry:

Vielä yksi tyhmä kysymys / varmistus vielä, käykö nuot vanteet kaikkiin ysiysi, ysi-0, tai ysi-00 vuosimalleihin ? (Kun olisi tarkoitus päivittää jossain vaiheessa tuo 99 ->99, 90 tai 900og (Eli haen silloin vanteille autoa :lol: )
*Jos aiot elää ikuisesti, toistaiseksi kaikki sujuu hyvin...
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

900:ssa vaihtui jako 87-88 aikavälillä, siitä alaspäin sopii, tuolle aikavälille osuvat pitää katsoa erikseen.

Jos on rahaa käytettävissä, niin itse antaisin vanteet sellaisenaan maalarille, mutta kyllä tuo lasikuulapuhallus pitäisi olla ihan ok.

Paremman jäljen saat taatusti, jos ammattilainen tekee koko homman. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Samppo
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Ei ihan Kokkola-Oulu akselille mene, mutta Kruunupyyssä on yksi firma joka tekee tuommosia töitä alusta loppuun. Yhdet sieltä tulleet vanteet olen nähnyt ja pirun hienot ne oli.
Kun nyt muistaisin minkä niminen yritys :roll:
Koitan selvitellä asiaa
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Lasi/muovikuula puhallus ok. Hiekkapuhallus ei. Hiekalla pinta karkenee liikaa ja pinta työ on suuri että saa nätit.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ainakin yksi tekijä löytyy tuolta mainitulta Kokkola-Oulu väliltä.
Juhan Autoväri - Ruukki. 08 271 711
Teki mulle 16" Aerot pohjatöineen. Hintaa työlle tuli kyllä reilusti :roll:
koska lasikuulapuhallus piti tehdä toisessa firmassa.
Mutta lopputulos on todella hieno.
Lue lisää aiheesta:
Vannemaalausta
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
iku
"Aero"

Viesti Kirjoittaja iku »

Tietääkös joku täältä lounais-Suomesta jotain puljua, joka tekisi noita vanteiden puhallus/maalaus-hommia? Mulla jäi edellisestä satkusta 15"-aerot, mutta ovat valkoiseksi maalatut, eivätkä oikein sovi uuden auton ilmeeseen (vaikka tämäkin auto on valkoinen). Ja kuinka hirveän paljon tuollainen homma tulee kustantamaan?
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Vastaa Viestiin