Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Orggis
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 21, 2023 21:59

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Orggis »

Renkaat voi olla jo tiensä lopussa tällä hetkellä continentalit, ne toki vaihtuu tässä muutaman päivän sisään kun hallille menen, samalla tarkistan pyöränkulmat, välykset ja sen poikittaistangon takaa, ja samalla jos muuta löytyy, katsotaan mikä näistä vaikuttaa eniten, kiitokset vastauksista
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Orggis kirjoitti:
Ti Huhti 16, 2024 14:39
90- og900 ilmeisesti hammastangon puslat/helat kuluneet, maantieajossa auto tuntuu ohjailevan itseään tien muotojen mukaan, vaikka pitää ratista kiinni, eli ilmeisesti hammastanko pääsee liikkumaan, onko muilla kokemusta samanlaisesta, ja onko motonetin Hammastangon hela 18-1029 oikea jos nuo lähtee vaihtamaan.
Alapallot ensin syyniin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Köbermeister
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Huhti 17, 2022 12:47

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Köbermeister »

OG900 projektia tehdessä löysin mukavan yllärin – joku oli korjannut pohjan ruostevaurion hitsaamalla uutta peltiä päälle ja vanhat ruosteet jätetty murustumaan alle. Vanha kumimattoeristyslevy lähtee nyt ruosteisten peltien kanssa menemään, millähän tuo kannattaisi korvata? Uudet äänieristeet tulee toki päälle, mutta kannattaisikohan tuokin korvata jollakin?
Webs
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

Kaikenlaista pienen pientä, mutta sitäkin ärsyttävämpää vikaa enimmäkseen sähkö jne. kuului satkun hintaan.

Tyyppivikana oleva vilkkuviikseä meinasin huoltaa. En saanut sitä saanut irti kokonaan, kun vakkarin johdot meni suoraan sisään eikä liitintä näkynyt lähellä.
Kuinkahan syvällä liitin on ? Vilkun palautus ei myöskään toimi, mutta siihen olen keksinyt ratkaisun.
Vakkari ei luonnollisesti toimi. Osia puuttuu, kuten toinen kaasuvaijeri. Se saattoi olla irto-osien joukossa.
Pumppu löytyy. Olisi kiva, jos näkisi jostain mitä siihen on kuulunut.

Kuskin oven lukko ei toimi avaimella. Olisikohan mahdollista siirtää toimiva lukkopesä oikealta kuskin oveen
tai sarjoittaa se uudestaan?

Kierroslukumittari toimii vain välillä. Kuinkahan ne yleensä vikaantuu? Juotoksista vai komponteista kyse.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä tarkoitat toisella kaasuvaijerilla? Cruisen alipainekammio nyhtää kuulaketjun välityksellä sitä samaa ainoaa kaasuvaijeria, jota kaasupoljinkin.
https://townsendimports.com/Web/electri ... ontrol.htm

Ovien lukkosylinterit v/o ovan muuten samanlaiset, mutta sylinterin päätyyn kiinnitetty käyttövipu on peilikuva(-asennossa).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 779
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kaasuläpästä lähtee automaatissa kickdownin vaijeri voisiko olla se?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7485
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Köbermeister kirjoitti:
Ma Huhti 22, 2024 21:01
OG900 projektia tehdessä löysin mukavan yllärin – joku oli korjannut pohjan ruostevaurion hitsaamalla uutta peltiä päälle ja vanhat ruosteet jätetty murustumaan alle.
Eiköhän nuo asiat ole pikemminkin sääntönä kuin poikkeuksena.ei taida kukaan enää käyttöautoonsa tehdä paikkaa 5 vuoden päähän eli päittäissaumalla ehjään peltiin joka sitten kestää hyvin kun vielä tekee pohjatyöt kunnolla.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Webs
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

jus kirjoitti:
To Huhti 25, 2024 20:56
Mitä tarkoitat toisella kaasuvaijerilla? Cruisen alipainekammio nyhtää kuulaketjun välityksellä sitä samaa ainoaa kaasuvaijeria, jota kaasupoljinkin.
https://townsendimports.com/Web/electri ... ontrol.htm

Ovien lukkosylinterit v/o ovan muuten samanlaiset, mutta sylinterin päätyyn kiinnitetty käyttövipu on peilikuva(-asennossa).
Kiitos. Kun rakenne ei ollut selvillä ajattelin, että tuollainen vaijeri olisi siinä.
Alipainekello oli irrallaan, joten täytyy katsoa miten sen saisi asennettua ja letkutettua.
Voi olla että siinä on ollut jotain muutakin vikaa, kun jätetty pois, kun kone oli irti.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 779
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja PM99 »

900 turbo on maalattu ja kylkilistoja pitäisi alkaa asentamaan.
Olisiko jollain linkata hyvää ja sopivaa kaksipuolista teippiä? Ilmeisesti jokin 3M valmistama voisi olla hyvä?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Webs
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

Kello ei ole edes 8, mutta 900:een tuli jo ikävä vika, joten hyvät neuvot ovat arvossaan.
Vaihde jäi normaalin vaihdon jälkeen 3:selle eikä saa vapaalle tai vaihdettua. Keppi on löysä toiseen suuntaan.
Ihmeellisellä tuurilla sain ajettua työpaikan parkkiin.
Pystyykö nuo vahteet saamaan jotenkin helposti vähillä työkaluilla ajettavaan kuntoon vai tilaanko iltapäiväksi hinurin? :saab:
Tämä on ilmeisesti joku tunnettu vikaantumismekanismi?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23987
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kurkistus konehuoneeseen moottorin ja tulipellin välistä kohti maata näkynee vaihdeakseli.. siellä on joko rättinivel tai kuminivel.. lienee antautunut.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7485
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Ja samasta kortnerista voi astalolla jonka ehtii väsäämään ruokatunnilla .minkä jo ysin kahvitauolla käy pellin alta fokusoimassa, työntämään pienemmän vaihteen tupiin jolla pääsee himaan purkamaan .pituutta voisi olla 1.5 m ja haarukka alapäässä jonka väli olisi joku 30mm ja sillä kun siirtää manuaalisesti pykälän päältä vapaalle ja seuraava haluttu pykälä sisään.sit tarvittaessa jossakin mäen päällä vähän isompaa tarvittaessa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin