Omassa 900:ssa on jopa tallella alkuperäinen ostokuitti, johon on ruksattu lisävarusteiksi mm. Talvirenkaat, Mattosarja, Lukollinen polttonestesäiliön korkki, Radio (Blaupunkt Stockholm 2:lla kaiuttimella, sis.keskikonsolin kasettitelineellä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ruuvaa tuhkakupin pidike irti, vaihdekepin edessä on muistaakseni lisäksi joku kotelo, joka peittää "kardaanitunnelin" päällä olevat kaksi reikää. Se pois myös.Breadfan86 kirjoitti:Totanoin, oliko isokin homma laittaa keskikonsoli? Tois mukavan piristeen tuohon autoon.
edes gls mallin satkussa ei ollut jenkamittaria, mikä oli jännä juttu, kun taas 83/84 vuoden ysiyseissä jenkamittari löytyi viisivaihteisesta mallista (ja nehän oli kaikki yhdellä kaasuttimella).Baas900 kirjoitti:Kaverilla oli aikonaan -84 900GL, jossa oli kierroslukumittarillinen mittaristo. Missään muussa GL:ssä en ole kierroslukumittaria nähnyt. Onkohan mittari siis aikoinaan vaihdettu, vai onko noita saanut lisävarusteena?
Baas900 kirjoitti:Kaverilla oli aikonaan -84 900GL, jossa oli kierroslukumittarillinen mittaristo. Missään muussa GL:ssä en ole kierroslukumittaria nähnyt. Onkohan mittari siis aikoinaan vaihdettu, vai onko noita saanut lisävarusteena?
Olen myös kuullut, että UKIssa lyötiin autoihin ne osat mitkä sattui sillä hetkellä hyllystä tuleen käteen. Tästä saattaa myös johtua varusteiden erilaisuus samanlaisissa autoissa.Jope kirjoitti:Perimätiedon mukaan noihin on saanut about mitä varusteita vaan, kunhan on vain osannut ostaessa niitä haluta.jannes kirjoitti:Mikäs ihmemalli tuo mun satku sitten on?
-89 c 4d oli ns. Scan-Auton juhlamalli, jossa oli vakiona keskuslukko ja ohjaustehostin.tehave kirjoitti:vainha aihe mutta sattui silmään..
Omassa -90 900c mallissa näyttää olevan keskuslukitus palikat ovien sisällä johtoineen paikalla, eli ei taida tietävälle olla isohomma valita vielä listalta tätä lisävarustetta
Eikös -84 ollut myös 900 turbo S, joka oli -85 alkaen 900 turbo 16?Jope kirjoitti:GL - karvalakkikaasari
GLs - tuplakaasari
GLi - kasitappinen ruisku (GLi:tä näkee aika harvoin nykyään takapaksia koristamassa)
turbo
Nuo merkit poistuivat käytöstä joskus vuosimallin 85 yhteydessä.. Tilalle tuli sitten:
900 - kaasari
900i - ruisku
900 turbo
900 S - pienpaineturbo ilman APC:tä
Lisälätkillä sitten ilmaistaan 16 venttiilin olemassaolo tahi 2,1l 16v.
1984 malleissa löytyy:Svc kirjoitti:Eikös -84 ollut myös 900 turbo S, joka oli -85 alkaen 900 turbo 16?Jope kirjoitti:GL - karvalakkikaasari
GLs - tuplakaasari
GLi - kasitappinen ruisku (GLi:tä näkee aika harvoin nykyään takapaksia koristamassa)
turbo
Nuo merkit poistuivat käytöstä joskus vuosimallin 85 yhteydessä.. Tilalle tuli sitten:
900 - kaasari
900i - ruisku
900 turbo
900 S - pienpaineturbo ilman APC:tä
Lisälätkillä sitten ilmaistaan 16 venttiilin olemassaolo tahi 2,1l 16v.
(99:ssä turbo S taisi sisältää tehtaalla asennetun vesiruiskun?)
Hmm. Onkohan tuo 900 turbo S ollut sitten jollekin eri markkina-alueelle, kuin Eurooppaan? Hangossa oli kesäpäivillä Cabbe, jossa oli juurikin tuo merkintä. Taisi olla USA-malli. Aerohan oli USA:ssa SPG.CompiCoupe kirjoitti:1984 malleissa löytyy:Svc kirjoitti:Eikös -84 ollut myös 900 turbo S, joka oli -85 alkaen 900 turbo 16?
(99:ssä turbo S taisi sisältää tehtaalla asennetun vesiruiskun?)
...
900 Turbo 3-, 4- ja 5-ov (145 hv)
900 Turbo 16 4- ja 5-ov (175 hv)
...
Lisätään listaan vielä Takapihan Ranettamon erikoismalli Porsii-racing edition, 900 T8 5-vaiht pykivällä K-jetillä...CompiCoupe kirjoitti: 1984 malleissa löytyy:
900 GL 3- ja 5-ov (100 hv, 4-vaihteinen ,kaasari)
900 GLi 3-, 4- ja 5-ov (118 hv, ruisku)
900 i 2-ov (118 hv)
900 Turbo 3-, 4- ja 5-ov (145 hv)
900 Turbo 16 4- ja 5-ov (175 hv)
900 Aero 3-ov (175 hv)
900 CD Finlandia (175 hv)
Aero -merkintä oli vain 3d malleissa tietyillä markkina-alueilla.Svc kirjoitti: Hmm. Onkohan tuo 900 turbo S ollut sitten jollekin eri markkina-alueelle, kuin Eurooppaan? Hangossa oli kesäpäivillä Cabbe, jossa oli juurikin tuo merkintä. Taisi olla USA-malli. Aerohan oli USA:ssa SPG.