Kyselit jarruista. Minusta käsijarru on helppo 900:ssa. Vaijerit ensin. Vivun stopparin väliin 1mm rakotulkki ja sitten kirraa vaijeria, kunnes tulkki putoaa lattialle. Sen jälkeen tulpan alta kuusiokoloavaimella säädetään jarru jumiin asti ja siitä 1/8kierros auki. Sama molemmin puolin ja siinä se sitten olikin.
Se että jarru tuntuu löysältä voi olla ilmaa tai sitten siellä on pääsylinterissä ongelmaa. Ite koittaisin ensin vaihtaa nesteet ja ilmaus. Samalla saa selville, että jarruletkut virtaa läpi normaalisti.
Pitkään seisoneen 16v 900:sen elvyttelyä, monta kysymystä...
Re: Pitkään seisoneen 16v 900:sen elvyttelyä, monta kysymystä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pitkään seisoneen 16v 900:sen elvyttelyä, monta kysymystä...
Niitä on porukat pesseet ja saaneet hiljaisiksi. Pitkän seisonnan jälkeen tommonen 16 - tappinen voi naksuttaa hetkisen ja se on toki poikkeavaa 8-tappiseen verrattuna, koska välys säätyy hydraulisesti. Voi kirjautua öljynvaihdollakin hyvällä tuurilla. Siihen voi ostaa ehjän setin paininkuppeja vaikka myyntipalstalta. Ite en ainakaan viitsisi niiden kanssa paljoa tapella.TLinden kirjoitti: ↑La Heinä 06, 2024 18:57
Entä kuuluuko tässä 16v koneessa olla venttiilien yleensä kuinka äänekkäät? Mitä olen tätä käyttänyt, niin aika rapinaa pitävät. Voi tietysti olla, että kun tarpeeksi käyttelee ja antaa koneen lämmitä, niin rapina vähenee, eikä varmasti öljynvaihtokaan olisi pahitteeksi, kun auton huoltohistoriasta ei ole mitään dokumentteja olemassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pitkään seisoneen 16v 900:sen elvyttelyä, monta kysymystä...
Joku jossain tosiaan tuota säätöä haukkui ja oli sitä mieltä, että aivan mahdoton säätää. Vielä pahempi oli etupyöriin vaikuttava käsijarru vanhemmissa malleissa. Hyvä, jos onkin näin helppoa.Mertmi kirjoitti: ↑La Heinä 13, 2024 22:02Kyselit jarruista. Minusta käsijarru on helppo 900:ssa. Vaijerit ensin. Vivun stopparin väliin 1mm rakotulkki ja sitten kirraa vaijeria, kunnes tulkki putoaa lattialle. Sen jälkeen tulpan alta kuusiokoloavaimella säädetään jarru jumiin asti ja siitä 1/8kierros auki. Sama molemmin puolin ja siinä se sitten olikin.
Re: Pitkään seisoneen 16v 900:sen elvyttelyä, monta kysymystä...
Olennaista on, että että satula on ehjä ja satulan ulkopuolella oleva vipu palautuu niin ulos, että se millin välys on siellä stopparin välissä. Yhteen jouduin laittamaan lisäjousen avittamaan palautusta vaijerin päälle. Vähän semmonen Pirkka-niksi se on, mutta toimi vuosikaudet. Eli jos vaijerit tahmoo ja vipu ei jaksa palauttaa vaijeria, ei sitä kait saa säädettyäkään. Veikkaan että se on yksi ongelmien syy?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01