Latausvalo käyttäytyy oudosti...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Latausvalo käyttäytyy oudosti...

Viesti Kirjoittaja kms »

Enpä ole kokskaan törmännyt tällaiseen vikaan:
Konetta kierrätettäessä latauksen merkkivalo alkaa loistamaan ja sammuu taas kun kierrokset putoavat.
Noh, perinteisestihän sen pitäisi merkitä, että hiilet ovat loppu ja "pomppivat" kovilla kierroksilla.
Nuukana miehenä ostin Motonetistä uudet hiilet. Siis vain hiilet. Ja vaihdoin ne. Vanhat olivatkin jo tiensä päässä. Mutta vika ei muuttunut.
Edelleenkin kun kierrokset nousevat yli 5000rpm alkaa laturin valo palaa ja sammuu kun kierroksia laskee.

Mikäpä tässä nyt vikana?

Teemu
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Vika saattaa piillä jännitteensäätäjässä. Elikkä uus jännitteensäätäjä. Ei ole kauhean kallis... Tarvikesäätäjän kanssa valo palaa, aina startissa, kunnes nostanut hieman kierroksia
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Mulla oli sama ongelma, pistin sen bossin lämpötilakompensoidun ja ongelma katosi.

Tuo latausvalon palaminen startin jälkeen on aika mystinen ominaisuus vaikka 30% vanhoista saabeista se löytyy, vika voinee tietääkseni olla myös vääränkokoisessa polttimossa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ankkurin liukurenkaat on loppu(puhki kuluneet) ja hiilet alkaa pomppia(pikkukierroksilla saavat kosketuksen kulmistaan liukurenkaan jäännöksiin).


Ja latausvalon palamisen startin jälkeen ennen kierrosten antamista selittää 95% tarvikesäätimet, loput 5% on laturin huonokuntoisuutta/hihnan luistamista/laturin maadoituksen huonoutta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Tuota liukurenkaan puhkikulumista pelkäsinkin. Boschin oma säätäjä on eikä lamppu pala startin jälkeen, vaan nimenomaan kierrkoksilla.

Ilmeisesti siis laturikauppaan... :(
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Edelleen, sain tuon ongelman pois uudella possin jännitteensäätäjällä. Mulla valo syttyi 5500rpm jälkeen.
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

mcfeast, nyt sanoit taikasanan. 5500rpm... Aika täsmällinen arvaus :o

Ostan sittenkin uuden Boschilaisien jännitteensäätimen.
;)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaihtakaa ne liukurenkaat samalla kustannus noin 5egee.
Ja tietysti laakeritkin. toinen 2kpl 5egee
Ja taas ajaa 200tkm sillä laturilla.
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Mistä saa niitä Liukurenkaita?
Mustaisiko joku laturin laakereiden mitat?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No motonetistä esimerkiksi:
LATURIN LAAKERIT/DIODIT/LIUKUR SAAB 900 79--93
Liukurenkaat jos Bosch --80. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0002 3.50 ???
Liukurenkaat jos Bosch 81--. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0001 3.90 ???
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Liukurenkaiden puhkikuluminen ilmeni ainakin minulla ensiksi korkeilla kierroksilla(4000->) latauksen hyytymisenä.. sitten jo pienemmilläkin kierroksilla(2500-4000), sitten olikin jo hiilet loppu säätimestä ja eikun uutta tilalle. Viikko eteenpäin, niin taas alkoi sama rumba alusta ja entistäkin nopeammin.. toisten hiilien vaihdon jälkeen tuli katsottua peilin ja lampun kanssa liukurenkaita: Lopussa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Kiitos!

Katsoinkin jo Motonetin luettelosta, mutta pitänee poiketa optikolla

:oops:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ja käytettyjä latureita löytyypi multa. 10e + rahti
Rames
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 22:35
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja Rames »

voi pirkales, itselläni tuli tänään sama ongelma...
saabin oston jälkeen tossa yli 5000 kiekan jällkeen valot palaa ja nyt tosiaan tänä iltana jossain vaiheessa huomasin että HUOMATTAVASTi matalemmilla kierroksilla sama homma... tosin olen tässä pari päivää kiskonut perässäni perävaunua. Akun vaihtokin kävi mielessä...
kertokaapas koko lista mitä pitäisi ja mikä olisi hyvä vaihtaa :?
95 farkku 2,2 diiseli
Ensiautoni: 900'86
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Rames kirjoitti:Akun vaihtokin kävi mielessä...
kertokaapas koko lista mitä pitäisi ja mikä olisi hyvä vaihtaa :?
Tässähän näitä vaihtoehtoja on jo tullut, eli vaihdat motonetista uuden jännitteensäätimen joka on helppo juttu. Jos ei auta niin sitten liukurenkaita yms. vaihtelemaan tai sitten uusi laturi joita onkin saappimiehillä nurkat täynnä.
Vastaa Viestiin