Latausvalo käyttäytyy oudosti...
Latausvalo käyttäytyy oudosti...
Enpä ole kokskaan törmännyt tällaiseen vikaan:
Konetta kierrätettäessä latauksen merkkivalo alkaa loistamaan ja sammuu taas kun kierrokset putoavat.
Noh, perinteisestihän sen pitäisi merkitä, että hiilet ovat loppu ja "pomppivat" kovilla kierroksilla.
Nuukana miehenä ostin Motonetistä uudet hiilet. Siis vain hiilet. Ja vaihdoin ne. Vanhat olivatkin jo tiensä päässä. Mutta vika ei muuttunut.
Edelleenkin kun kierrokset nousevat yli 5000rpm alkaa laturin valo palaa ja sammuu kun kierroksia laskee.
Mikäpä tässä nyt vikana?
Teemu
Konetta kierrätettäessä latauksen merkkivalo alkaa loistamaan ja sammuu taas kun kierrokset putoavat.
Noh, perinteisestihän sen pitäisi merkitä, että hiilet ovat loppu ja "pomppivat" kovilla kierroksilla.
Nuukana miehenä ostin Motonetistä uudet hiilet. Siis vain hiilet. Ja vaihdoin ne. Vanhat olivatkin jo tiensä päässä. Mutta vika ei muuttunut.
Edelleenkin kun kierrokset nousevat yli 5000rpm alkaa laturin valo palaa ja sammuu kun kierroksia laskee.
Mikäpä tässä nyt vikana?
Teemu
Vika saattaa piillä jännitteensäätäjässä. Elikkä uus jännitteensäätäjä. Ei ole kauhean kallis... Tarvikesäätäjän kanssa valo palaa, aina startissa, kunnes nostanut hieman kierroksia
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Ankkurin liukurenkaat on loppu(puhki kuluneet) ja hiilet alkaa pomppia(pikkukierroksilla saavat kosketuksen kulmistaan liukurenkaan jäännöksiin).
Ja latausvalon palamisen startin jälkeen ennen kierrosten antamista selittää 95% tarvikesäätimet, loput 5% on laturin huonokuntoisuutta/hihnan luistamista/laturin maadoituksen huonoutta.
Ja latausvalon palamisen startin jälkeen ennen kierrosten antamista selittää 95% tarvikesäätimet, loput 5% on laturin huonokuntoisuutta/hihnan luistamista/laturin maadoituksen huonoutta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No motonetistä esimerkiksi:
LATURIN LAAKERIT/DIODIT/LIUKUR SAAB 900 79--93
Liukurenkaat jos Bosch --80. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0002 3.50 ???
Liukurenkaat jos Bosch 81--. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0001 3.90 ???
LATURIN LAAKERIT/DIODIT/LIUKUR SAAB 900 79--93
Liukurenkaat jos Bosch --80. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0002 3.50 ???
Liukurenkaat jos Bosch 81--. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0001 3.90 ???
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Liukurenkaiden puhkikuluminen ilmeni ainakin minulla ensiksi korkeilla kierroksilla(4000->) latauksen hyytymisenä.. sitten jo pienemmilläkin kierroksilla(2500-4000), sitten olikin jo hiilet loppu säätimestä ja eikun uutta tilalle. Viikko eteenpäin, niin taas alkoi sama rumba alusta ja entistäkin nopeammin.. toisten hiilien vaihdon jälkeen tuli katsottua peilin ja lampun kanssa liukurenkaita: Lopussa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
voi pirkales, itselläni tuli tänään sama ongelma...
saabin oston jälkeen tossa yli 5000 kiekan jällkeen valot palaa ja nyt tosiaan tänä iltana jossain vaiheessa huomasin että HUOMATTAVASTi matalemmilla kierroksilla sama homma... tosin olen tässä pari päivää kiskonut perässäni perävaunua. Akun vaihtokin kävi mielessä...
kertokaapas koko lista mitä pitäisi ja mikä olisi hyvä vaihtaa
saabin oston jälkeen tossa yli 5000 kiekan jällkeen valot palaa ja nyt tosiaan tänä iltana jossain vaiheessa huomasin että HUOMATTAVASTi matalemmilla kierroksilla sama homma... tosin olen tässä pari päivää kiskonut perässäni perävaunua. Akun vaihtokin kävi mielessä...
kertokaapas koko lista mitä pitäisi ja mikä olisi hyvä vaihtaa
95 farkku 2,2 diiseli
Ensiautoni: 900'86
Ensiautoni: 900'86
Tässähän näitä vaihtoehtoja on jo tullut, eli vaihdat motonetista uuden jännitteensäätimen joka on helppo juttu. Jos ei auta niin sitten liukurenkaita yms. vaihtelemaan tai sitten uusi laturi joita onkin saappimiehillä nurkat täynnä.Rames kirjoitti:Akun vaihtokin kävi mielessä...
kertokaapas koko lista mitä pitäisi ja mikä olisi hyvä vaihtaa :?