OG900i 16v Alhainen jännite

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabkyydit
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04

OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja saabkyydit »

Mistähän johtuu kun käynnissä ollessa akulta mitattaessa jännite on vaivaiset 12,5 V, mutta laturilta mitattu jännite on sitten 14,5 V :?:

Tähän mennessä uusittu jännitteen säädin ja laturin ja akun väliset virtajohdot, mutta ei ollut vaikutusta asiaan.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja mestari »

Mites maatto
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
saabkyydit
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja saabkyydit »

Se syylärin vieressä oleva nippu on käyty läpi ainakii liekkö muita.

Sitte kävi mielessä että voiko 2 vuotta vanha akku olla huono, että ei ota virtaa vastaan.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Entä laturin maajohto? laturi kun on kumi helojen välityksellä kiinni moottorissa, niin sekin tarvitsee erillisen maadoituksen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
saabkyydit
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja saabkyydit »

Täytyy kahtella se seuraavaks
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja anv »

Nyt kun olet jo löytänyt akun ja laturin väliltä jännite-eron, mittaa seuraavaksi kumpi puoli siinä vastustaa maa-, plussapuoli vai molemmat.
1. Mittaa auton käydessä laturin rungon ja akun miinusnavan välinen jännite. Jos maapuoli on kunnossa, jännite pitäisi olla likimain 0V
2. Mittaa auton käydessä laturin latausnavan ja akun plusnavan välinen jännite. Jos virtajohdot ja niiden liittimet ovat kunnossa, jännite pitäisi olla taas likimain 0V.

Kun löydät kumpi puoli ahdistaa, siirry seuraavaksi mittaamaan sen kaapelin jokaisen liitoksen ja siihen liittyvän akun navan jännite. Älä unohda mitata akun navan ja kaapelikengän väliä tai kaapelikengän ja siinä kiinni olevan kaapelin väliä. Jos mittari näyttää jotain muuta kuin nollaa, vika on mitattavassa välissä. Kaikki tämä siis auto käynnissä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
saabkyydit
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Joulu 08, 2024 20:04

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja saabkyydit »

Vika ratkaistu!

Laturin jalan kaikki pultit oli löystyny ja näin ollen johto ei maadottanu kunnolla.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900i 16v Alhainen jännite

Viesti Kirjoittaja anv »

Hyvä kun löyty! Ja hienoa kun kerroit täällä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin