Yksi pelastettu! Kuulemma oli bensalta haiseva romu? Siivottava äkkiä pois...
-85 cherry red 4-vaihteinen + takaspoileri, keskikonsoli, radio (!), sisällä säilytetty. 165000km. Korihan on ihan timantti, (olisko kolme kiveniskemää + ovireunoissa muutama maalia vaativaa täplää. Vielä ei ole käynnistynyt, (tankki tyhjä?) hörähteli kyllä. Olen tässä vasta tutustunut uuteen aarteeseeni. Katossa vain pieni vekki, lattiamatossa yks ihme reikä, kytkinnesteet tyhjentyneet. Valot sain jo toimimaan, nelitappinen vilkkurele oli ongelma ja hapettumat. Jarruissa lie toivoa. Konehuoneen hiirenpesän vaikutukset selviävät myöhemmin.
Kellä olis myydä esim kumimatot moiseen? Ovat hiukan puhki. ym ym? (+työkalut uupuu). Tuulilasissa särö. Renkaatkin vois ostaa, sitten loppusuoralla?
Museorekisteri olis vielä haaveena?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Onnittelut hankinnasta täältä naapurikaupungin puolelta.
Hieno löytö ja vähän ajettu. Itsellä kanssa lähipiirissä vastaavanlainen, kirsikanpunainen 4-v. yksilö, -84 puolella rekkaroitu. Ajettu likimain sata- tuhatta enemmän kuin sinun autosi, mutta ei pahasti rämppääntynyt vielä tämäkään, siivolla käytöllä ollut.
Löysin taannoin purkaamo-900:sta ehjät, punaiset matot ja jopa ehjän hattuhyllyn tuohon toiseen ysikymppiin, jossa siis bokhara, eli tummanpunainen sisustus. Oli kyllä melkoinen onnenkantamoinen.
Orkkistyökalutkin alkavat olla jo vähän kiven alla. Täältä löytynee ylim. ruuvari, jos tarvis.
muistaakseni se orkkistk loota olisi työkaluineen jossakin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Varoittavana esimerkkinä harrasteauton ostohuumaan, voisin todeta, että se alkuvaikutelma ei aina pidä paikkaansa. Tämä ostamani ”vanhanpapan helmi” on kyllä koriltaan käsittämättömän hyvin säilynyt. Vetaritunnelit, ovenhelmat ym kaipaa vain pientä paikkamaalia!
Mutta:
Jarrut on rakennettava kutakuinkin uudestaan, kytkimen työsylinteri (ainakin) jumitti heti auki-asentoon. Eli uusiksi meni se.
Mitenköhän lie jarruputkien laita, kun niitä alkaa oikein tutkimaan? Taka-akseli olisi pakko hiekkapuhaltaa ja maalata, kunhan joku kykenee ruosteiset ruuvit saamaan irti? Nimittäin kaikki pallonivelet on välyksettömiä! Sääli rikkoa.
Sitten jos tähän vaiheeseen pääsee, on moottorikin nostettava pois ja konehuone maalattava. (Sen maalaus on ilmeisesti paljon heikompi kuin auton päälimaali? Koska pintaruostetta löytyy) Hiiret ovat ajankuluksi nakerrelleet sieltä täältä johtojen suojamuoveja ja paria haitarikumia…
Mattoja löysin, no sisäkatto olisi sekin riivittävä pois jos vimpan päälle aikoo tehdä.
Ei lopu työ. Ja päissään laskien auton hinta nousee kahteen ja puoleen tuhanteen? Ainakin? Renkaat tietysti tähän päälle.
Tämähän on harrastuksen hinta.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Jarruputket kulkee auton sisällä eli niiden suhteen en olisi huolissaan.
Liotus hoito jumiosille hyvissä ajoin ennen operaation alkua ja vahva suositus induktiokuumentimelle. Saa lämpöä sinne mihin tarvii eikä sulata mahdollisesti ympäristön kumiosia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ostin epsoosta aikoinaan 89 tkm ajetun papan nopan
seurv aamuna jarrusatulat pöydälle ja huolto niihin
samoin taisi joutua nät king colen sylinteriäkin rassaamaan
muuten oli koriltaan ok ja scanialla jo vaihdettu pääsylinteri ja toinen takasylkkä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,