Saabi maailman isoin murheen ryyni....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Eli se oli näin Kannentiiviste= Remppa = Teboilit = kilinä/kolina....

Nyt sitä kilinää ei yleensä ole ahdoilla ja muutenkaan vedätyksissä....
Mutta tyhjäkäynnillä kyllä rallattaa ja kilisee, mutta ei aina....

Toki tuossa kannentivisteen vaihdon jälkeen käytettiin koneessa toisia oljyjä hetken että se putsaisi tuo myllyn...

Niin ja miksi tuota kolinaa ei esiinnu kiihdyttäessä....??? :roll:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Nyt saabi pahan pisti ei käy kun tyhjäkäyntiä....
Missähän voisi olla vika...???
Teki tuon yhtä äkkiä... :cry:

Ja kun huomenna pitäisi lähteä kouluun...
Tyhjä käyntiä tosiaan käy moitteettomasti mutta kun yrittää liikkeelle lähteä niin heti sammuu...???
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Ehkä ei selitä sun auton vikaa?

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Aikoinaan kun vaihdoin -84 900Gli:hin -91 matalapaineturbon konetta, monet mekaaniset asennusvaikeukset voitettuani, tuli eteen että kone kävi vain tyhjäkäyntiä, hiukan kaasua ja sammui aina.
Ajelin silti 7km työmatkaa päivittäin, kun ei vara-autoa ollut: tuhat kierrosta ja 2.nen, tuhat ja 3;nen... huiput vajaa 50 hyvillä hermoilla.
Syykin selvisi: Tutkin paikkakunnalla myynnissä ollutta S:ää ja löysin oudon kullanvärisen mötin: koneen myyjä oli unohtanut ruiskutus-suuttimien esivastuksen toimituksesta. Silloin kone ei käy kuin tyhjäkäyntiä, samantyyppisiä vikoja voivat aiheuttaa em. vastuksen liitin tai esim lamdan liitin!?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tuossa mun autossa kun noita lambdoja ei ole kun auto on T16 84:nen
Onneksi... :lol:
Itellä tuli ensimmäisenä mieleen...

Ilmamäärämittari, ohivuodot....
ropo
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 17:21

Viesti Kirjoittaja ropo »

Ransu kirjoitti:Voi voi :cry: Jos kiertokanki ottaa nuan pienestä itteensä niis jessus...
Kyllä hyvinkin voi kiertokanki vääntyä jos imasee vedet pyttyyn
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Entäs tuo kun auto ei meinaa kyädä muuta kun tyhjä käyntiä...?
Ja tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun yrittää liikkeelle lähteä niin sammuu....?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Ransu kirjoitti:Entäs tuo kun auto ei meinaa kyädä muuta kun tyhjä käyntiä...?
Ja tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta kun yrittää liikkeelle lähteä niin sammuu....?

kaasuläpän anturi???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

mikkoimp kirjoitti:kaasuläpän anturi???
Mitä kautta kaasuläppäkytkin tuohon vaikuttaisi? Jatkuvasti tyhjäkäyntiasennon mikrokytkimen kontaktit kiinni?
Silloin pitäisi toimia paremmin läppäkytkimen johto irti jos pysyy tyhjäkäynnillä johto irti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

En tiedä aika oudolta vaikuttaa...
Mutta tuo rupeaa aina hetkeksi toimimaan kun avaa pellen ja heilutteloo
puolan ja imusarjassa olevan sähkökytkimen johtoliitosta niin taas toimii...
Hetken... :cry:
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No niin kiitoksia kaikille avusta ja ohjeista nyt baasi taas toimii niinkuin pitää ja syyksi paljastui hall anturin johto joka oli luonut nahkansa.... :D
Vastaa Viestiin