Tulin fiksummilta kysymään neuvoja. Oon aina kuolannut og-satkuja ja nyt päätin, että vois olla aika ostaa projekti laitettavaksi. Tää olis mulle eka projekti ja eka satku minkä omistan. Tehnyt kyllä pientä remppaa nykyseen autoon (tukivarsia, jousia, jarruja jne.) eli ihan tyhjästä ei tartte kokemuksen puolesta lähteä.
Silmään osu tämmönen 300k ajettu satku vuodelta 93. Koneena kai 2.1L 16-venttiilinen ruisku vapari. Kuvien perusteella ainakin hitsaamista löytyy, mutta moottorin kuulemma pitäisi käydä ongelmitta. Tähän liittyen haluisin kuulla kokeneempia saabisteja:
Mitä kaikkea tosta kannattaa tsekata ennen ostoa:
-Mistä tunnistaa hyvän/huonon aihion projektille? Onko jotain tyyppivikoja joiden korjaaminen on todella työlästä/vaikeaa/aikaa vievää?
-Missä hintaluokassa tommoset yleensä liikkuu? Onko jotain sellaisia vikoja, jotka vaikuttavat isosti hintaa? Esimerkiksi joku tietty osa, joka on vain pakko ostaa kalliilla?
-Muita vinkkejä ja ajatuksia pohdittavaksi autoa tutkiessa, että saadaan hyvä startti projektille?
Lisäksi mietin jo vähän yleistä työjärjestystä. Mitä kokemuksia teillä on projektin kanssa etenemisestä, onko parempi korjata vähän kerrallaan vai purkaa kerralla kokonaan ja rakentaa uudestaan? Tavallaan houkuttelisi rakentaa koko auton alhaalta ylös alusta asti, mutta ehkä se on hieman turhan kunnianhimoista heti alkuun, kai sillä pitää päästä välillä ajamaankin... Varsinkin ekan projektin kohdalla kun on vielä paljon opittavaa.
Neuvot ja näkemykset ovat lämpimästi tervetulleita! Kiitos ryhmään pääsystä ja aurinkoista kesää itse kullekin