Mistä pakoputki og900 turboon vm90?
Re: Mistä pakoputki og900 turboon vm90?
Ei turbossa (edes S:ssä) ole alkuperäisenä ollenkaan takaäänenvaimentajaa! Vain etukäyrä, katalysaattori, suora keskiputki, yksi äänenvaimennin akselin etupuolella ja lopussa akselin ylittävä, ovaalipäinen häntäputki.
Olen tosiaan saanut Saabitsiltä UK:sta juurikin Fennon tekemän koko putkiston. Lieneekö vanhaa varastoa. Vieläkin löytyy kaikkia osia, valmistajasta en sano.
Raportoihan onko saamasi häntäputki alkuperäisen kaltainen ovaalipäinen: sen saatavuus on ymmärtääkseni ollut välissä heikko!
Olen tosiaan saanut Saabitsiltä UK:sta juurikin Fennon tekemän koko putkiston. Lieneekö vanhaa varastoa. Vieläkin löytyy kaikkia osia, valmistajasta en sano.
Raportoihan onko saamasi häntäputki alkuperäisen kaltainen ovaalipäinen: sen saatavuus on ymmärtääkseni ollut välissä heikko!
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993 sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, molemmat museoitu ja kauniin sään ajossa. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
Jos on pyöreä saa kohtuu samanmuotoisen jos on vähääkään peltisepän vikaa tai leikkaa ja hitsaa vanhasta.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Selkee homma! Kysyinkin tuosta pakoputken loppuosasta motonetin tyypiltä onko ovaalinmuotoinen putken pää ja hän sanoi, että on. Mutta nähtäväksi jää, raportoin sitten. Tärkeitä detaljeja 
Saab 900S -91 käyttiksenä 2019-, talvet tallissa.
Onko turbo combi coupeen ja turbo coupeen pakoputkien välillä eroja?
Sama putkisto kaikissa korimalleissa avosta viisioviseen. Eroina onko turbo vai ei. Ja onko katalysaattoria vai ei. Tämä siis vuosimalleissa noin 1983...1994. Ihan ekoissa 900 turboissa oli mielestäni vähän erinäköinen häntäputki.
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993 sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, molemmat museoitu ja kauniin sään ajossa. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
Ruiskuissa 4 pulttinen lähtö pakosarjalta, kaasutin mallissa 3 pulttinen lähtö. Turboissa sitten se perus kartiolaippa 3 pultilla. Tuleeko katittomaan turboon katin tilalle aina vaimennin, ainakin itse kun ostin uuden putkiston oli läpivirtaava ohut pönttö ja sitten se perus ennen taka-akselia. Toki muokkasin miltei heti että on vain se taka-akselia ennen oleva vaimennin ja muuta ei sitten olekkaan.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Hyvät tarkennukset! Mulla ei oo muita malleja kuin turbot omassa muistissa
Ässässä on vain keskivaimennin. Ei kannata laittaa takavaimenninta. Pelkällä keskivaimentimellakin äänet ovat pliisut. Aivan normaali autolta kuulostaa. Turbo ja katti vaimentavat paljon. Kl-Racingin 3" catbackiin tuli mukana myös takavaimennin jota ihmettelen. En pistänyt kiinni. Äänet olivat todella maltilliset ilman sitäkin. Ainoastaan aavistuksen matalammat kuin vakioputkella. Pakoputken pään voi tehdä itse millaiseksi haluaa. Ei vaadi välttämättä edes hitsausta.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Oon ruiskuihin joskus tehnyt ns turbon putkiston keskivaimentimellä ja katilla äänet on olleet ihan mukavat murinat. Turbo tosiaan vaimentaa aika paljon ääntä T8 sai melko kauan kikkailla että sain halutun lopputuloksen. Pitää olla just sopiva ettei ota hermoon mutta kumminkin Turbo 900 matala murina kuuluu.