Tuplaysistä kysymyksiä. Kuvat lisätty.
Tuplaysistä kysymyksiä. Kuvat lisätty.
Eli tuossa pihassa kun on nyt toi Saab 99 Compi coupe -74 3d, Strömberin tuplilla, niin olisi siitä kysymyksiä:
1. Onko -74 vuosimallin tuplikssa ollut vakiona jo ne Stömberin tuplat ja 2,0 kone?
2. Entä onkohan tuplakehyksillä oleva maski ollut vakiona?
3. Entäs nuo ovipahvit, ne on viininpunaiset uretaaniset ja oven avaus vivut ovat polvien kohdalla. Onko alkuperäistä??
4. Sitten vielä tuosta kytkimestä. Edellinen omistaja sanoi että oli painanut kytkimen pohjaan niin kytkimestä oli tullut nesteet pihalle.
Mikä mahtaa olla kytkimessä vialla? Onko koko asetelma tohjona?
Kiitos jo vastauksista.
1. Onko -74 vuosimallin tuplikssa ollut vakiona jo ne Stömberin tuplat ja 2,0 kone?
2. Entä onkohan tuplakehyksillä oleva maski ollut vakiona?
3. Entäs nuo ovipahvit, ne on viininpunaiset uretaaniset ja oven avaus vivut ovat polvien kohdalla. Onko alkuperäistä??
4. Sitten vielä tuosta kytkimestä. Edellinen omistaja sanoi että oli painanut kytkimen pohjaan niin kytkimestä oli tullut nesteet pihalle.
Mikä mahtaa olla kytkimessä vialla? Onko koko asetelma tohjona?
Kiitos jo vastauksista.
Viimeksi muokannut Suabisti, Pe Huhti 08, 2005 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Veikkaisin, että malli on 99 L Combi Coupe? Selaapa tuolta sivulta: http://koti.mbnet.fi/saab9596/mallit/mallit.html
1. Mielestäni tuplakaasarit tulivat vasta vuonna 1976 ja mallimerkintänä aina joko GL Super tai GLs. Combit olivat aina 2-litraisia B-koneita.
2. Tuplakehyksiä ei ollut L-mallissa koskaan ja GL-mallissakin vain vuonna 82. Tuplakehykset olivat ruiskuissa.
3. Väittäisin, että ovipahvit ovat alkuperäiset, tosin Luca saa vahvistaa.
4. Paha mennä minun tietotaidollani sanomaan, mutta veikkaisin vikaa letkuun tai kytkinpääsylinteriin. Riippuu vähän, mistä ne nesteet ovat tulleet ulos. Itse kytkinasetelmasta nämä oireet eivät mielestäni voi johtua.
Väittämiä saa korjata.
1. Mielestäni tuplakaasarit tulivat vasta vuonna 1976 ja mallimerkintänä aina joko GL Super tai GLs. Combit olivat aina 2-litraisia B-koneita.
2. Tuplakehyksiä ei ollut L-mallissa koskaan ja GL-mallissakin vain vuonna 82. Tuplakehykset olivat ruiskuissa.
3. Väittäisin, että ovipahvit ovat alkuperäiset, tosin Luca saa vahvistaa.
4. Paha mennä minun tietotaidollani sanomaan, mutta veikkaisin vikaa letkuun tai kytkinpääsylinteriin. Riippuu vähän, mistä ne nesteet ovat tulleet ulos. Itse kytkinasetelmasta nämä oireet eivät mielestäni voi johtua.
Väittämiä saa korjata.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
kyllä 3d ysiysissä (kuin myös 2d ems mallissa) pitää olla just tollaiset ovipahvit, se avauskahva siellä jännässä paikassa vuosimalliin 77 asti. 78 vuonna kahva nousi sinne missä se on vielä 2/3 ovisissa 900 malleissa vuoteen 93 asti.
olen nähnyt yhden alkuperäisen 75 LEA ysiysin jossa oli myös tuplakehysmaski, mene ja tiedä oliko jälkeenpäin vaihdettu. dokumenttien mukaan tuo tuplakehys piti olla vain GLE/EMS/TURBO malleissa 76 lähtien.
olen nähnyt yhden alkuperäisen 75 LEA ysiysin jossa oli myös tuplakehysmaski, mene ja tiedä oliko jälkeenpäin vaihdettu. dokumenttien mukaan tuo tuplakehys piti olla vain GLE/EMS/TURBO malleissa 76 lähtien.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllä tuplakehys on ollut jo vuoden 75 EMS:ssä ja voisin kuvitella, että tuossa LEA:ssa se olisi ollut aluperinkin. Tuolta internetin kätköistä löytyi tällaisia kuvia (tosin tuossa on kyllä perälaudan merkinnätkin laitettu uusiksi)lucaf kirjoitti:dokumenttien mukaan tuo tuplakehys piti olla vain GLE/EMS/TURBO malleissa 76 lähtien.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Joo, kiitos tiedoista. Eli rekisteriotteessa luki, että Saab 99L 3d Compi coupe. Mutta konepellin reunoilla on ne mustapohjaiset 99 merkit, ja tietääkseni kuuluisi olla niiden jatkeena vielä ne "L" Merkit.
Onkos näissä vanhoissa 99.ssa sävylaseja? Tuossa on niin kuin vähän sellaiset vihertävät..
Taitaapi nyt olla kysymyksessä astetta harvinaisempi tuplis
Onkos näissä vanhoissa 99.ssa sävylaseja? Tuossa on niin kuin vähän sellaiset vihertävät..
Taitaapi nyt olla kysymyksessä astetta harvinaisempi tuplis
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
En osaa sanoa sävylaseista tuohon aikaan, mutta kerropa vielä autosi väri, jotta voin kuvitella sen mielessäni
Ellei sinulla kuvia siitä satu olemaan "sähköisessä" muodossa...
Ellei sinulla kuvia siitä satu olemaan "sähköisessä" muodossa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Joo, se on sellainen hopean värinen. Kuvaa on tässä lähipäivinä tulossa.
Sen verran vielä faktaa että autossa on ruosteeton ja kiven kova pohja Vararengas kotelo takana hitsaamaton ja ruosteeton, pyöränkotelot kiven kovat ja eipä ole niissäkään reikiä näkynyt
Ovissa ja sielä täälä pinta ruostetta. Eli korin osalta projekti pitäisi näyttää lupaavalta
Sen verran vielä faktaa että autossa on ruosteeton ja kiven kova pohja Vararengas kotelo takana hitsaamaton ja ruosteeton, pyöränkotelot kiven kovat ja eipä ole niissäkään reikiä näkynyt
Ovissa ja sielä täälä pinta ruostetta. Eli korin osalta projekti pitäisi näyttää lupaavalta
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Wow! Kyllä täällä päässä nyt mies muuttui vihreäksi kateudesta. Mistä olet tuollaisen helmen löytänyt?Suabisti kirjoitti:Joo, se on sellainen hopean värinen. Kuvaa on tässä lähipäivinä tulossa.
Sen verran vielä faktaa että autossa on ruosteeton ja kiven kova pohja Vararengas kotelo takana hitsaamaton ja ruosteeton, pyöränkotelot kiven kovat ja eipä ole niissäkään reikiä näkynyt
Ovissa ja sielä täälä pinta ruostetta. Eli korin osalta projekti pitäisi näyttää lupaavalta
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Wow! Kyllä täällä päässä nyt mies muuttui vihreäksi kateudesta. Mistä olet tuollaisen helmen löytänyt?[/quote]
Joo, tuossa pääsiäisen aikoihin tuli lähdettyä ajelulle, ja noin. vajaan 10km päästä kotoa löytyi. Auto oli poistettu rekisteristä vuonna 1995 ja sen jälkeen ollut kuivassa tallissa. Auton myyjä oli tyytyväinen kun auto meni laittoon
Olisi itsekkin ruvennut autoa laittelemaan, mutta hänellä oli niin paljon muita Vanhojen autojen projektejä päällä.
Nyt tässä on herännyt kysymys, kun ko. Saabi on vm.-74, niin mitenkäs noita varaosia saa hankittua, kun noissa motonetin listoissa vaihtuvat 99 osat useimmitten juuri -74
Joo, tuossa pääsiäisen aikoihin tuli lähdettyä ajelulle, ja noin. vajaan 10km päästä kotoa löytyi. Auto oli poistettu rekisteristä vuonna 1995 ja sen jälkeen ollut kuivassa tallissa. Auton myyjä oli tyytyväinen kun auto meni laittoon
Olisi itsekkin ruvennut autoa laittelemaan, mutta hänellä oli niin paljon muita Vanhojen autojen projektejä päällä.
Nyt tässä on herännyt kysymys, kun ko. Saabi on vm.-74, niin mitenkäs noita varaosia saa hankittua, kun noissa motonetin listoissa vaihtuvat 99 osat useimmitten juuri -74
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hyvin paljon on samoja osia, kuin uudemmissakin, mutta tänne foorumille esitetyt ostoilmoitukset ehkä parhaiten tuottavat tulosta. Tai antavat vastauksia, käykö uudempi osa.Suabisti kirjoitti:Nyt tässä on herännyt kysymys, kun ko. Saabi on vm.-74, niin mitenkäs noita varaosia saa hankittua, kun noissa motonetin listoissa vaihtuvat 99 osat useimmitten juuri -74
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
voi vitsit, että vielä sävylasit! kyllä 74 vuoden CC on todella harvinainen peli, ehdottomasti keräilykappale. yhden sinisen 74 CC:n tiedän makoilevan eräällä pellolla järvenpäässä (yhtymässä happeen).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
itsellänihän oli 79 vuoden sedan korinen special malli. siinä special varustus oli (esitteen mukaan) sävylasit, avattavat takasivuikkunat, ems-vanteet, etuspoileri, matalaprofiilirenkaat. itse special merkintä ei näkynyt rekisteriotteessa, olisko ollut joku suomi-markkinoille tehty konsepti.
katsopa onko sun combicoupessa mikä värikoodi, eli onko hopea väri alkuperäinen.
katsopa onko sun combicoupessa mikä värikoodi, eli onko hopea väri alkuperäinen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Muistankohan, että täällä oli joskus about vuosi sitten myynti-ilmoitus vuoden 75 karoliinan sinisestä combista jossain Kokkolan suunnalla? Muistaakseni vieläpä ihan hyvässä kunnossa... Mitähän sille kuuluu?
Mutta tuollainen hopea combi special olisi kyllä aika cool
Mutta tuollainen hopea combi special olisi kyllä aika cool
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Joo, eli auto on joskus maalattu uudestaan, alkuperäinen väri on sellainen Tiilenvärinen, joku punertava. Olen nähnyt joskus 99 noita sävylaseja.
Eikös Jariha, sulla ollut se Valkoinen 3d turbo Satku missä oli sellaiset vihertävät sävylasit ?
Minkäs väriset ne Bilstein Sport iskunvaimentimet on?
Epäilisin että tuossa on kaasuiskarit, kun alusta tuntuu niin jämäkältä..
Eikös Jariha, sulla ollut se Valkoinen 3d turbo Satku missä oli sellaiset vihertävät sävylasit ?
Minkäs väriset ne Bilstein Sport iskunvaimentimet on?
Epäilisin että tuossa on kaasuiskarit, kun alusta tuntuu niin jämäkältä..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*