Sähkö ikkunan moottori
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Sähkö ikkunan moottori
Terve
Tässä aikasemmin kyssäsin että miten saa konsolista ikkunan nappulet esille, Kun epäilin liittimien olevan irti.
mittasin kaikki kaapelit, putsisin katkaisijan kontakti pinnat ja rasvasin ne, mutta ei toiminut, tässä vaiheessa olin saanut kyllä ikkunan ihan ala-asenton. Ikkuna siis toimi-eitoimi-toimi-eitoimi. Yritin siinä sitten muutaman tunnin saada ikkunaa kiinni kaikin mahdollisinvippaskonstein, ennekun leikkasi.
hmm.. vetääköhän motti virtaa, eli onko se vaan jumissa.
juu eimitään aivan kuollutta, A viisari ei edes värähtänyt.
Suutuspäissäni kopautin ruuvarilla sitten moottoria samalla kun pidin nappulaa painettuna, ja kas kas, mootori hurisutti ikkunan kiinni.
Johto päätös--> HIILET/kontakti vika motissa
Laakerit on kaikki kunnossa, ei kitise eikä vingu
Eli onko kellään kokemusta k.o moottorin purkamisesta, saisko sinne "vuolletua" esim. rälläkän hiilet.
Itse moottori om sama kun esim kaverin 740volvossa, eli varmaamn aika yleinen kone malli EURO autoissa.
Saakohan uusia mistään?? (150€?!?).
Tai olisiko kellään ylimäärästä mottia, esim laakerivikasta tai vaikka toimivaa. niin yyveenä vaan kiitos.
Muuten otan takaovesta moottorin.... Saapahan tytöillä olla ikkuna kiinni torin ympäri ajelessa ;D
Tässä aikasemmin kyssäsin että miten saa konsolista ikkunan nappulet esille, Kun epäilin liittimien olevan irti.
mittasin kaikki kaapelit, putsisin katkaisijan kontakti pinnat ja rasvasin ne, mutta ei toiminut, tässä vaiheessa olin saanut kyllä ikkunan ihan ala-asenton. Ikkuna siis toimi-eitoimi-toimi-eitoimi. Yritin siinä sitten muutaman tunnin saada ikkunaa kiinni kaikin mahdollisinvippaskonstein, ennekun leikkasi.
hmm.. vetääköhän motti virtaa, eli onko se vaan jumissa.
juu eimitään aivan kuollutta, A viisari ei edes värähtänyt.
Suutuspäissäni kopautin ruuvarilla sitten moottoria samalla kun pidin nappulaa painettuna, ja kas kas, mootori hurisutti ikkunan kiinni.
Johto päätös--> HIILET/kontakti vika motissa
Laakerit on kaikki kunnossa, ei kitise eikä vingu
Eli onko kellään kokemusta k.o moottorin purkamisesta, saisko sinne "vuolletua" esim. rälläkän hiilet.
Itse moottori om sama kun esim kaverin 740volvossa, eli varmaamn aika yleinen kone malli EURO autoissa.
Saakohan uusia mistään?? (150€?!?).
Tai olisiko kellään ylimäärästä mottia, esim laakerivikasta tai vaikka toimivaa. niin yyveenä vaan kiitos.
Muuten otan takaovesta moottorin.... Saapahan tytöillä olla ikkuna kiinni torin ympäri ajelessa ;D
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Aiika hiljasta, eipä ole paljoa sähköikkuna ininöörejä tällä siis.
Pitänee ottaa sitten motti auki ja kattoo mitä se on syönyt, onkohan siellä edes hiiliä. Ettei olisi vaan jotkut kupariset kielet ankkureina.
Ens torstaina taitaa vierähtää TI halissa tunti jos toinenkin.
Pitänee ottaa sitten motti auki ja kattoo mitä se on syönyt, onkohan siellä edes hiiliä. Ettei olisi vaan jotkut kupariset kielet ankkureina.
Ens torstaina taitaa vierähtää TI halissa tunti jos toinenkin.

Viimeksi muokannut DIggItaLLr, To Maalis 31, 2005 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä ainakin tonnarin sähköikkunamoottorin sai purettua ja kasattua ihan hyvin. Taisi olla ihan hiilet, eikä mitkään kupariliuskat. Purin moottorin kun vaikutti kuolleelta ihan kesäkelissä. Osoittautui että hiilipään laakerin vierestä moottorin kotelosta puuttui kumitulppa, josta pääsi vesi sisään moottoriin (ikkunatiivisteen välistä). On toiminut sen jälkeen melko OK, paitsi silloin kun on ollut jäässä (lasi tiivisteeseen kiinni tai sitten taas vettä moottoriin).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Miten..
Miten ihmeessä nuo (ko. linkissäkin kuvatut) kytkimet saa avattua rikkomatta niitä?! Olisi muutama, josta voisi tarkistaa saisiko juotettua uudet ledit/valot, mutta kun mokomat ovat niin tiukasti kiinni ja on huonoja kokemuksia voiman & pienten muoviosien kombinaatiosta..
Kytkimet:
-kattoluukun avaus/sulkunappi
-ajovalon korkeudensäätö (ilmeisesti sama kuin tonnareissa, älytön lisävaruste; ei varmuutta onko valaistu)
Kytkimet:
-kattoluukun avaus/sulkunappi
-ajovalon korkeudensäätö (ilmeisesti sama kuin tonnareissa, älytön lisävaruste; ei varmuutta onko valaistu)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Kattoluukun kytkimestä mene sanomaan
Mutta ainakin nuo sähköikkunan kytkimet saa helposti esiin.
Ne kytkiomet siinä keskikonsolissa on näkyvästi erillisen "laatan päällä". Rukari väliin ja se laatta siitä irti, siinä on sitten kiinni rivissä kaikkien ikkunoitten kytimet.
Ota huollettavan kytkimen sähkö liitin irti, ja kampea se ruuvarilla irti.
Kun saat sen hyppysiis niin ja katso sitä alhaalta päin niin huomaat että liitin rimat on kiinni valkoisessa muovissa. Ruuvaria taas väliin (valkoisen muovin ja sen mustan itse kytkimen) ja kampeat salvat auki (4, kaks per puoli) ja se kytkin aukeaa. sisällä törröttää sitte se valo, sitten vaan kolvi käteen ja juotat uuden valon sinne.
Samalla putsaa kytkin pinnat ja laita kontakti rasvaa.
Mitä niihin muovi osiin tulee niin omassa autossani, 21v vanha niin se muovi on vielä pehmeätä, ei napsahtanut poikki vaikkka välillä kampesikin vähän yli.
Mutta ainakin nuo sähköikkunan kytkimet saa helposti esiin.
Ne kytkiomet siinä keskikonsolissa on näkyvästi erillisen "laatan päällä". Rukari väliin ja se laatta siitä irti, siinä on sitten kiinni rivissä kaikkien ikkunoitten kytimet.
Ota huollettavan kytkimen sähkö liitin irti, ja kampea se ruuvarilla irti.
Kun saat sen hyppysiis niin ja katso sitä alhaalta päin niin huomaat että liitin rimat on kiinni valkoisessa muovissa. Ruuvaria taas väliin (valkoisen muovin ja sen mustan itse kytkimen) ja kampeat salvat auki (4, kaks per puoli) ja se kytkin aukeaa. sisällä törröttää sitte se valo, sitten vaan kolvi käteen ja juotat uuden valon sinne.
Samalla putsaa kytkin pinnat ja laita kontakti rasvaa.
Mitä niihin muovi osiin tulee niin omassa autossani, 21v vanha niin se muovi on vielä pehmeätä, ei napsahtanut poikki vaikkka välillä kampesikin vähän yli.