900 t8 nokkapukki hajos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hjelppivä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
krister
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 18:16
Paikkakunta: porvoo

900 t8 nokkapukki hajos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hjelppivä

Viesti Kirjoittaja krister »

elikkä kävi tänää pahasti,kone rupes käymään kolmella ja vikaa etittiin eka sähköistä,mutta sitte selvis että venttiililautanen oli haljennu ja rikkoontunut palanen halkaisi myös nokkapukin!!!!!
eliikkä onko vaparin koneessa sama nokkpukki kun turbossa??
-ja toinen kysymys ottaako og.ssa venttiilit mäntään kiinni?? nimittäin oli imu venttiili jääny auki ja työnsi bensaa suoraan pyttyyn,ilmeisesti jokin venan pala jääny nostajan tai jousen väliin?
:(
auto on t8 intercooler -88

kiiiire
t:krister
......ei se minkään kulje

900 t8 -84 tyyning ic asennettu
900 t8 ic -88 melkee vakio ....myyty
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Venttiililautanen? Rikko nokkapukin? Miten?

Tarkoitatko sitä kuppia jota nokka-akseli painaa jne. Mun käsityksen mukaan nokkapukit on samoja 8V H-koneissa. Siihen venttiilin osumiseen mäntään en osaa sanoa mitään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
krister
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 18:16
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja krister »

ok :) periatteessa on epäselvää mikä petti,mutta todennäköisesti just se kuppi,,,ilmeisesti bongas pala ylös ,osui nokkaan joka heitti sen venakoppaan ,niin että tuli lommo jonka jälkeen löi pukin halki......
voi olla että termit on vähän väärin,ku en oo mekaanikko ;).....kokoikänsä vaa ruuvannu..ni periaatteet ymmärtää :)
.hyvä tietää.lojuu vaa yks vaparikone tossa nurkassa,ni tulis jotain hyötykäyttöö jos sais jotain varaosii :)

krister
......ei se minkään kulje

900 t8 -84 tyyning ic asennettu
900 t8 ic -88 melkee vakio ....myyty
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotenkin tulee väkisin mielikuva, että vaurio ei pelkällä pukilla korjaudu. Olisikohan viisainta etsiä kokonainen ehjä kansi? Iivarin ja turbon venttiilikansi täydellisenä on sama laitos, joten varaosa kyllä löytyy harrastajapiiristä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
krister
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 18:16
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja krister »

onhan se niinki....mutta muuten näytti kaikki ehjälle,nokalle ei ilmeisesti käynyt kuinkaan.....ainoa mitä tässä pelkään että kun venttiili petti ja syystä tai toisesta jäi auki,niin pääsekö venttiili osumaan mäntään.
jos ei, niin todennäköisesti selviäis nokkapukin ja nostajien vaihdolla..huomenna ois tarkotus purkaa se antaa painetta pyttyyn ni sittehän se selviää onko vena vino:)

kyselen vaan tässä neuvoja ettei mitään kauheesti ylimääräistä tässä vaiheessa tee kun nyt on mahdollisimman huono aika kansi rempalle ;)

onko vaparin venat sitten samankokoset kun turbon??

varaosa kun löytyis omasta hyllystä....

krister
......ei se minkään kulje

900 t8 -84 tyyning ic asennettu
900 t8 ic -88 melkee vakio ....myyty
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Nyt ihan sanon vain omalla mutu tuntumalla, että kannataisiko kuitenkin ottaa tuo kansi irti ja tarkastaa kunnolla. Se nyt vaan on ainakin minun kohdalla ollut tähän asti niin, että kun yrittää mennä siitä mistä aita on matalin niin kohta joutuu purkamaan kahta kauheammin. :)
#1890
krister
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 18:16
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja krister »

ok!!!
vika korjattu ,selvittiin säikähdyksellä.
tosin nokka oli rikki,pukki kahdessa palasessa,nostajat halki............

uusi pukki,nostajat,nokka....eikä tarvinnu kantta avata :) kone käy hienosti

kiitti kaikille jotka kommentoitte
......ei se minkään kulje

900 t8 -84 tyyning ic asennettu
900 t8 ic -88 melkee vakio ....myyty
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo. Eihän venttiili vastaa mäntään, kun sitä ei ole mikään painamassa alas. Onneksi ei irronnut venttili lukoistaan ja tippunut sylinteriin.

Nokkaan tais tulla pahoja jälkiä, kun piti vaihtaa? Onneksi ei mennyt poikki. Semmoistakin on tapahtunut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

erään T8 koneen kun purkiin niin yhdessä männässä oli 2 venttiililautasen
jäljet... eli näköjään ottaa kiinni :) ei pahat jäljet mutta näki ainakin
että selkäänsä on saanut.
krister
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 18:16
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja krister »

jep..nokassa tosiaan oli aika pahat jäljet.2 sylinterin imupuolelta oli korko kärki lentäny hevon he...ttiin :)...ja sitä tässä pelättiin että venttiili olisi osunu mäntään koska imu puolen venttiili oli jääny auki..(jotain roippeita jousen välissä)...mutta onni oli matkassa
......ei se minkään kulje

900 t8 -84 tyyning ic asennettu
900 t8 ic -88 melkee vakio ....myyty
Vastaa Viestiin