2.1:seen 2.0:n turbon kansi?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

vuorpe kirjoitti: Ei niissä eroja ole.
Korjaamokäsikirjan mukaan nostot on -86 ja siitä uuemmissa og900:ssa on samat oli sitten turbo tai vapari
Vaan erojapa on hyvinkin imunokkien ajoituksissa, vaparilla hitusen enemmän puristuksia, nostot on toki samat. Tietoa löytyy esim. ww.900aero.com, tyhjentävimmin varmaan sanottu http://www.900aero.com/main/diy_main_ch.htm sivulla.

"The difference is that the B202 T16 cam gives a little more high end power, but lower pre-turbo torque than the B212 i16 intake cam. It's all up to you, what kind of engine characteristics you want.
"

Minulla on itseasiassa vaparin nokka turbossa antamassa lisää alavääntöä.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Hmmm, tuon perusteella taidan mäkin säilyttää nokat ennallaan. Täytyy vain toivoa, että vapari pelittää turbon nokalla. Jollei toimi kunnolla niin yksivaihtoehto olisi hankkia erikseen vaparin imunokka. Tuo vaparin nokka olisi ihan asiaa turbossa, jos sillä kerran saa lisää alavääntöä.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin