Ensin tuo ko. vekotin näytti melko huonolta, mittarissakin on jo 472tkm, mutta kävin hakemassa sen tänään ja huomasin, että se onkin melko hyväkuntoinen vekotin. Koneessa on ilm. venttiili- tms. vika, "pätskyy" hieman tyhjäkäynnillä, savuttaa reilusti kaasuttaessa ja kunnon kierroksilla "nakuttaa", kulkee silti hyvin.
No, koneella en sikäli tee mitään, mutta vaihdelaatikko tuntui olevan helekutin hyvä, varmaankin paras mitä olen koskaan saabissa päässyt käyttämään, vaihteet toimii kuin unelma eikä synkrot rusahtele/loota takertele vaikka lyö kakkosen 80:stä sisään.
Syyläri näyttää todella hyvältä, sain melkolailla "virheettömän" -84 käyttöohjekirjan (mikä onkaan auton mukana), takakontin kaikki sisustat on tallessa ja hyvässä kunnossa, ohjausakselissa (mikä nyt lieneekään ratista lattianrajaan) ei tunnu minkäänlaista välystä, konehuoneen vesiletkut on kuin uudet ja sainpa vielä mukaan tuommoiset originellit teräksiset kolmioreikäiset saab-pölykapselitkin.
Ainoa asia mikä autosta toimivan nopeusmittarin ohella puuttuu on lämmityslaitteen puhallin (sääli, käyttö-99:ssä on 900:n "slightly modified" puhallin). Lisäksi auto oli (iskareita/jousia lukuunottamatta) alustaltaan varmaan paras saabi, jolla olen aikoihin ajanut: ei minkäälaisia kolinoita yms. sivuääniä edes tuossa meikäläisen iskaritesterissä mallia "helekutin epätasainen kylätie"!
Eipä ole näin hyvää mieltä ollut autojen kanssa sitten vuodenvaihteen, jolloin sain ilmaiseksi (ja vielä kotiinkuljetettuna

Pitäisiköhän lotota?
