pitäis roplata mittariston ja tuulettimen säätimen valoja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

pitäis roplata mittariston ja tuulettimen säätimen valoja

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Tutkin tuossa satkun kojelautaa ja rupesin miettimään että pääsisköhän mittariston valoihin käsiks ottamalla kaiuttimen pois ja sit siitä reiästä mittaristoon käsiks, mittariston irroittaminen lienee isotöinen homma? Tuulettimen säätimen valoihin pääsee varmaan käsiks ottamalla radion pois?
Sattuiskos kellään olemaan kuvaa og satkun mittaristosta takapuolelta niin tietäisi vähän mistä lähtee lamppuja näppi tuntumalla hakemaan?
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

kuvaa ei just ole mut ne on helppo tuntea mittarin yläreunassa. semmoiset muoviset ulokkeet ku lähtee kiertämällä (muistaakseni :? ) irti.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuvia mittaristosta, tosin taustavaloja ja nopeusmittari poistettu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 086#112086
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

heh.. mullakin kuva vaan päässä, nimimerkillä äskettäin kojelaudan aukaissut.. :wink: Mittariston valot tosiaan helposti vaihtaa kajarin kautta, jos ei o jumissa ne lampun kannat. Säätimien valot vähän vaikeempi, mut saa kai radion aukon kautta vaihdettua JOS on pitkät ja näppärät sormet... Taitaa olla yhteensä kolme lamppua, siis lämmönsäätimillä+ tupakansytkä. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

kiitoksia kuvalinkistä, ei ainakaan näytä hankalalta.. katotaa kuis noitten puhaltimen säätimien valojen kans käy.. pitkät ja notkeat sormet kun tarvitaan, ja mulla on ku nippu grillimakkaroita.. :D noh täytyy tos vlopun aikana räplätä samal reissulla ku käy paikka maalaamas pikku kuprut ja paikkaamas muutaman ruostevamman.. josko ton viel laittas alkuperäseen iskuun.. vielku löytäs mikä helkkari takapääs kolisee, siis aina kun ajaa kuopasta kuuluu takaa kolinaa, iskarit just uusittu et ne ei kolise eikä oo iskarin yläpää revenny irti..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Sama kolina kuuluu täälläkin, puslia vaan vaihtoon. Joku varmaan osaa sanoa mikä pusla kaikkein todennäköisimmin on väljä, mutta jos viitseliäisyyttä riittää niin eihän tuo paljoa maksa vaikka vaihtaisi kaikki.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos se jarrusatula siellä paukkaa..?
( kun ajat seuraavaan monttuun, niin paina jarrua kevyesti ja kuuntele paukahtaako sitten )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

jarrusatula.. hmm.. täytyy kokeilla.. mut noi kaikki puslat vois vaihtaa vaik ihan vaan varmuuden vuoks.. jarrut onki sit kokonaan toinen juttu, ilmesesti joku jarruista on jumissa nimittäin aika kun painaa jarru poljinta niin kuuluu poksahdus jostain, jarrujen pysäytys teho kyllä tuntuu normaalilta..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oli tommonenkin kuva tullut otettua siinä mittaristoprojektissa. Vihreät johdot menee taustavaloihin. Tuo, johon menee ruskea+ruskeavalkea on turvavyön valo.

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

900i 1987 kirjoitti:katotaa kuis noitten puhaltimen säätimien valojen kans käy.. pitkät ja notkeat sormet kun tarvitaan, ja mulla on ku nippu grillimakkaroita.. :D
ne on ihan hollilla siinä radioaukon alapuolella ne valot. onnistuu kyllä helposti makkarasormillakin :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pimeällä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos makkarasormien koordinaatio ns. mättää, niin niiden pienten valojen takaisinlaitto voi sujua hiukan paremmin pimeällä. Kun polttimo lähenee oikeaa paikkaansa, näkee sen selvästi valaistuvana kojelautana :) Turvavyövalo onkin sitten jo haasteellinen, se on siellä alhaalla..ja mokoma haluaisi käyttöohjekirjan mukaan 2,2-wattista, mutta ei taida tällä kertaa löytyä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Just vaihdoin radion rei'ästä tuon "hantaakien" ylemmän mittarivalon. Helppo juttu, kun ei ollu radion telinettä paikoillaan... vielä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
werther
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 07:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja werther »

Montakos polttimoa siinä radion alapuolella oikein löytyy? Itselläni on vasemmanpuoleisin tuuletussäädin ihan pimeänä. Oikealla puolella on valoa, samoin kuin turvavyön varoitustekstissä. Tuntuu kuin olisi kolmesta yksi pimeänä.
Saab 9-5 Wagon 2.0t -05
Saab 900S -96 (ex)
Saab 900c -89 (ex)
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

siinä heti radion alapuolella on kaksi polttimoa. Toinen puhaltimen nopeuden ja lämmönsäätimen "yläreunan välissä". Ja toinen lämmönsäätimen ja puhalluksen sunnnan säätimien "yläreunan välissä". 8O kolmas sit säätimien alapuolella..

Joo, helpottaa varmasti kun ei radionkehys ole paikoillaan, mutta jos on, niin vaikeutuu jo kummasti kun tervävä reuna repii kättä joka ei meinaa taipua millään alaspäin. :D
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mertmi kirjoitti:Oli tommonenkin kuva tullut otettua siinä mittaristoprojektissa. Vihreät johdot menee taustavaloihin. Tuo, johon menee ruskea+ruskeavalkea on turvavyön valo.

Kuva
Tässähän nää kaikki näkyy. Paneli on kipattu alas. Toi metallitanko on lämpöhanan tanko ja oikealla oleva valkoinen palikka on se oikeanpuolimmainen nuppi, josta ilmansuunta valitaan. Musta+vihreä johtoparit menevät niihin kahteen valaistuksen lamppuun. Metallilieriö, jonka liitin on käännetty ja tehty oma kytkentä, se on tupakansytytin ja oma kytkentä tuo siihen jatkuvan jännitteen radion johtosarjasta. :)

Kuvassa alimpana näkyy mankan kehys, joka tosiaan kannattaa repiä veke, ettei kädet ole verillä. Jos vaihtaa lamput radion aukon kautta. (Blaupunktin kehys kyseessä.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin