joskus pistin satkun tankkiin tuota injection cleaneria, ja siitähän soppa syntyi. Irroitti niin paljon likaa tankista että veti suuttimet ja bensafiltterin ihan tukkoon. Että kaipa se toimii. Vähän liiankin hyvin.
Veljen "Kuularuiskussa" (900i16V) kokeiltiin tuota STP:n litkua, ei ollut havaittavissa juuri paljoa. Enemmän veljen mielestä auttoi se, että kävin muutaman kerran "kaahailemassa" sen autolla, mm. kävin ajeleen autolla raskaalla kaasujalalla Roi-Pello-Roi (n. 210km, 1h15min) kaasupohjassa.
älkää laittako jäänestoa, jos ei ole ihan pakko. K-jetronic ruiskun (8-tappisissa) määräjakajassa oleva mäntä voi jumittua... Paras jäänesto on, kun vaihdat uuden bensasuodattimen.
Puheenaolevan auton suuttimet on puhallettu petrolilla ja paineilmalla ja uusi filtteri on vaihdettu hiljan. En alkaisi niitä tukkimaan laittamalla mitään ylimääräisiä mömmöjä. Tavallisen jääneston käyttöön en toki näe estettä, pikemmin se im-mittari ottaa nokkiinsa vesipisaroista.
Eräs autoasentajatuttuni kertoi, että ruiskuissa vesi tuppaa jäämään bensasuodattimeen, koska se on niin tiheä. Käytännön kokemusta minulla tästä ei ole.