Mistä ja millaiset jarrulevyt?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

motonetti muuttaa. kaikista myös varaosista -10%!!!

niin siis porin motonet.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nuita Atin levyjä ei vaan ole tainnut enää saada vähään aikaan Motonetistä. Kysyntä oli kuulemma niin huimaa, että jättivät pois valikoimista. Näin muistelen asioiden edenneen, kun tästä joskus keskusteltiin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Travi
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2004 09:42
Paikkakunta: Nummela

zimmermann merkkisisille yksi ääni

Viesti Kirjoittaja Travi »

Mulla on tämmöset reikäleivät.

Kuva

Hintaa oli parisataa palojen kanssa. Kyseessä siis tonnarin
hieman paksummat levyt, satkun mitoillakin oli.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Kapaleino kirjoitti:Ostin motonetin levyt eteen ja ne kesti puolivuotta ja sitten ne oli taas kierot ja täristää niin maan per**leesti että paikat putoo hampaista.
En suosittele :evil:
Niin ja auto on 89 og jossa on jäähdytetty etulevy.
Vaihdoin vähän ennen joulua Motonetista uudet levyt eteen, ja helmikuussa alkoi täristämään. Oletin , että napa on kiero ja vein auton liikkeeseen tutkimuksiin. Levyt kierot :evil: . Huoltohemmo sanoi, että levyjen metallissa oli silminnähden erottuvia huokosia, ja se on varma tae sille, että kun saavat vähän kuumaa, vetävät kieroksi.
Laittoi Brembon levyt alle ja nyt vaikuttaisi hyvältä...katsotaan, miten käy kun kilsoja tulee alle. Mutta Motonetista en enää levyjä osta :!:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

dartsiartsi kirjoitti:Laittoi Brembon levyt alle ja nyt vaikuttaisi hyvältä...katsotaan, miten käy kun kilsoja tulee alle.
99:ssä on alla 82000km ajetut Brembot ja suorat ovat. Ekat 45000km ajoin raskaalla kaasulla ja sitä myöten raskaalla jarrulla :twisted: Parissa vuodessa meni etupalat aivan finaaliin mutta laikat ei ole ottaneet nimeksikään turpaan.

Nyt on 99 seisonnassa ja tarkoitus olisi reilun kuukauden välein ajaa päivä tai pari ettei alusta ja jarrut mene huonoiksi. Ei ne varmaan miksikään mene, kun serkulla Mini viettää talvet lumihangessa ja ei ole ollut mitään vaikutusta mihinkään. Yksi vuosi lähti jopa laakista käymään :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: zimmermann merkkisisille yksi ääni

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Travi kirjoitti:Mulla on tämmöset reikäleivät.

Kuva

Hintaa oli parisataa palojen kanssa. Kyseessä siis tonnarin
hieman paksummat levyt, satkun mitoillakin oli.
Mitkäs noi on merkiltään ja mistä saa ???
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Minkäslaisia levyvaihtoehtoja löytyy 114,3 jaolla oleviin satkuihin. Saako esim. jäähdytettyjä mistään??

Minä pistin jäähdytetyt levyt 114,3 jaolliseen satkuun eteen. Lisää infoa löytyy:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9&start=45

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Laitoinpa eilen satkuuni (M92) Motonetin tavalliset levyt eteen, ja perskales, nehän on aivan kierot (tai ainakin toinen niistä) jo heti ekalla (rauhallisella) jarrutuksella. Ravistaa aivan mielettömästi. Pitänee koittaa pyytää niiltä rahoja takaisin, turha lienee enää laittaa uusia motonetin levyjä, kun luottamus meni niihin heti kättelyssä. Eli täältä rankat miinuspisteet motonetin levyille!
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

orava kirjoitti:Laitoinpa eilen satkuuni (M92) Motonetin tavalliset levyt eteen, ja perskales, nehän on aivan kierot (tai ainakin toinen niistä) jo heti ekalla (rauhallisella) jarrutuksella.
Taitaa olla samanlaiset jäähdytetyt levyt kuin 87-tonnarissa.
Minkänimiset levyt tuli? Pyörittelitkö asentaessa ja katsoitko oliko heittoa jo ennen ajoa? Entä auttaisiko laittaa levyt toisin päin napaan kiinni?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Enpä arvannut katsoa levyjä tarkemmin niitä asentaessani. Ruokiksella käytin tuossa levyt irti ja varmistin, ettei napojen ja levyjen välissä ollut kakkaa, eikä ollut. Kumpikaan levyistä ei ole silminnähden kiero, mutta ainakin toiselta puolelta ihan aavistuksen napittaa jarru yhdestä kohdasta, ei kyllä pahasti, mutta toisaalta liukuva satulahan antaa kyllä myöten hieman.
Kokeilen illalla vanhoilla levyillä, jos ravistelee niilläkin, niin sitten mulla on varmaan napa mennyt kieroksi laakerin vaihdossa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

suurin sallittu heitto jarrulevyissä

Viesti Kirjoittaja stara »

korjaamokässäri mainitseen heittoa navoille max 0,05 mm ( 63 mm päästä keskiöstä) ja jarrulevyille max 0,08 mm suht reunalta mitattuna.
kun olisi heittokello käytössä niin voisi heti viedä kauppaan takaisin, jos ei uutenakaan täytä toleransseja.
kantsii kysyä muutenkin takuita kieroontumiselle ostaessa, niitä meinaan kyllä on. orggiksilla ainakin on, vaan en muista oliko 6 kk vai 12 kk.
kokenut silmä erottaa kyllä materiaalin pinnasta ja koneistuksen viimeistelystä vinkkejä tavaran laadusta.
digitaalisella mauserillakin luulisi näkyvän heitto, kun panee 2 levyy vastakkain, vaikkakin kyllä aika paha sanoa, kun eivät silloin saa ohjausta siitä navan vastinpinnasta.
Haratsun kamaa tossa kerran mittailin napoihin kiinnitettynä ja eivät ihan mahtuneet saab toleransseihin, vein takasi. Pystyin muistaakseni päättelemään jäljistä että oli hiottu navan vastinpinta ja palan pinnat eri kiinnityksellä. siinä on tietenkin riskiibeli paikka, kun on kyseessä noinkin iso pinta.
saabin levystä ei nähnyt oliko tasolla hiottu vai pyöröllä, , oli niin hienosti hiottu, mutta toleransseissa kyllä oli. saabin hinta viime kesänä oli minulle eurolleen sama kuin motonetin vastaavien hinta nyt, lienen kova kauppamies
8O
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: suurin sallittu heitto jarrulevyissä

Viesti Kirjoittaja jus »

stara kirjoitti:korjaamokässäri mainitseen heittoa navoille max 0,05 mm ( 63 mm päästä keskiöstä) ja jarrulevyille max 0,08 mm suht reunalta mitattuna.
Tässä vielä sama townsendimportsin sivuilta englannin kielellä ja yhdellä kuvalla koristettuna :-)
http://68.18.178.179/brake_folder/brakerotorspecpg1.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Dodiin, nyt on sitten vanhat levyt satkussa taas ja ravistukset tiessään. Eli toinen Motonetin levy on aivan kiero. Näkee myös siitä että levy on käynyt kuumana yhdeltä sektorilta. Soitin sinne, ja käskivät pistää levyn takaisin. Sanoin, että pistän molemmat ja että laittakaa rahat takaisin, mutteivät lämminneet ajatukselle vaan sanoivat laittavansa uuden levyn. Ei kyllä paljon huvittaisi enää tuon laatuluokan levyjä autoon tunkea prkl. Väittivät kyllä tiukasti että ainakin kolmesataa paria on noita levyjä myyty eikä valituksia ole tullut. Taas kerran tuli kuitenkin todistettua se kaikille tuttu sanonta ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No niin, itselläkin pitäisi hankkia eteen tällä kertaa levyt ja palat.

Miettisin TAR-OX:ja, koska EPC:t on todella "epävarma" vaihtoehto. Toisilla toimii ja toisilla on haljennut keskeltä kahtia, voi olla esson baari juttua, mutta silti en uskalla vielä kokeilla. Katsotaan miten nuo EPC:t yleistyvät. Voipi olla, että on liikaa ollut maanantai -kappaleita.

Nyt saisi meinaan TAR-OX:ja Autoracing:lta -40%
"Kaikki varastossa olevat
TAROX G88 ja Sport Japan -jarrulevyt
myydään nyt -40% alennuksella
laskettuna normaalista ohjehinnasta.
Tarjous on voimassa 1.7.2005 asti."

esim.
TAR-OX G88 Eteen 280x23x43 173 €

Onko millaisia mielikuvia noista TAR-OX:sta ? Käsittääkseni aika laatumerkki.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin