vaihteeksi Lucasin ongelmista
vaihteeksi Lucasin ongelmista
Kyllähän tuo kärry sitten jo vuoden toimikin ilman tyhjäkäyntimurheita. Viimekerran jälkeen jo luulin, että murheet ovat siltä osin taaksejäänyttä elämää, kun vaihdoin kaikki alipaineletkut, ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi. Mutta kun ei niin ei! Nyt kierrokset hirttävät taas ajon aikana (milloin mitenkin paljon) ja check engine-valon toimivuus on taas huomattu. Kaikki letkuliitokset kävin läpi, mutta ei löytynyt vikaa.
Onko joku saanut vastaavan vian häviämään jonkun anturin vaihdolla? En nyt äkkiseltään löytänyt sellaista topiccia, mutta muistelisin että joku pääsi vastaavasta viasta eroon vaihtamalla jonkun anturin. Onhan siellä kaasuläpän asentoanturia, lambdaa ja vaikka mitä.. Saab-liike ei pysty lukemaan vikakoodeja tästä vuosimallista (-90) enkä niitä osaa lukea myöskään itse.
Tyhjäkäyntimoottoria/venttiiliä en ole vielä puhdistanut, mutta kaipa sitäkin voi kokeilla, vaikka tuskin vika siinä on..
Auto on siis -90 900 matalapaineturbo.
Onko joku saanut vastaavan vian häviämään jonkun anturin vaihdolla? En nyt äkkiseltään löytänyt sellaista topiccia, mutta muistelisin että joku pääsi vastaavasta viasta eroon vaihtamalla jonkun anturin. Onhan siellä kaasuläpän asentoanturia, lambdaa ja vaikka mitä.. Saab-liike ei pysty lukemaan vikakoodeja tästä vuosimallista (-90) enkä niitä osaa lukea myöskään itse.
Tyhjäkäyntimoottoria/venttiiliä en ole vielä puhdistanut, mutta kaipa sitäkin voi kokeilla, vaikka tuskin vika siinä on..
Auto on siis -90 900 matalapaineturbo.
9-5 2,3t Wagon `06
Oireita
Lähtee huonosti käyntiin, joudut sahaamaan kolmekin kertaa ennen kuin kone hörähtää normaalisti? Käynnistäessä joskus haisee kovasti bensa? Joskus kierrokset tempautuvat itsestään 1500-2500 kierrokseen (joka T16-koneella alkaa jo tuntumaan..), laskevat sieltä joskus jos laskevat? CE-valo palaa?
-> Lämpötila-anturi Motonetista, ota se kalliimpi. Omasta hävisivät oireet kokonaan eivätkä ole palaneet, vaikka alipaineletkut ovat edelleen (hyi minua
) alkuperäisiä.
-> Lämpötila-anturi Motonetista, ota se kalliimpi. Omasta hävisivät oireet kokonaan eivätkä ole palaneet, vaikka alipaineletkut ovat edelleen (hyi minua
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Oireita
Uusin alipaineletkut autoosi, joten ei hätääpetteri75 kirjoitti:Lähtee huonosti käyntiin, joudut sahaamaan kolmekin kertaa ennen kuin kone hörähtää normaalisti? Käynnistäessä joskus haisee kovasti bensa? Joskus kierrokset tempautuvat itsestään 1500-2500 kierrokseen (joka T16-koneella alkaa jo tuntumaan..), laskevat sieltä joskus jos laskevat? CE-valo palaa?
-> Lämpötila-anturi Motonetista, ota se kalliimpi. Omasta hävisivät oireet kokonaan eivätkä ole palaneet, vaikka alipaineletkut ovat edelleen (hyi minua) alkuperäisiä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Oireita
Kuulostaa TODELLA tutulta!!petteri75 kirjoitti:Lähtee huonosti käyntiin, joudut sahaamaan kolmekin kertaa ennen kuin kone hörähtää normaalisti? Käynnistäessä joskus haisee kovasti bensa? Joskus kierrokset tempautuvat itsestään 1500-2500 kierrokseen (joka T16-koneella alkaa jo tuntumaan..), laskevat sieltä joskus jos laskevat? CE-valo palaa?
-> Lämpötila-anturi Motonetista, ota se kalliimpi. Omasta hävisivät oireet kokonaan eivätkä ole palaneet, vaikka alipaineletkut ovat edelleen (hyi minua) alkuperäisiä.
Eli siis tuo sininen Boschilainen (20,50€), vai?? En löydä hinnastosta muita lämpötila-antureita..
LÄMPÖTILA-ANTURI SAAB 900 79--93
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
900 Mittarille. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37-3014 4.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . 37-3128 9.50 ???
Turbo16-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
i/Turbo Bosch-lämpöaikakytkin jos 0280130217 (ei 16V). . . 37-3588 49.90 ???
Vihje: lämpöaikakytkin on kylmäkäynnistyksen rikastinanturi
Niin ja missä tuo anturi muuten sijaitsee?
9-5 2,3t Wagon `06
Niin, mitäpä tässä taas muuta voi sanoa, kuin että suuret kiitokset ng900aero, petteri ja turbo 16
Pelastitte todellakin päiväni, nimittäin tuo lämpötila-anturihan siellä sökö oli, ainakin ensimmäisten 5 kilometrin perusteella. KIITOS!
Ja painakaa lucasin omistajat tuo anturi mieleenne. Tuskin tämä oli ainoa oikuttelija![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja painakaa lucasin omistajat tuo anturi mieleenne. Tuskin tämä oli ainoa oikuttelija
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Oireita
Däm, olin aivan unohtanutng900aero kirjoitti:
Uusin alipaineletkut autoosi, joten ei hätääAlkuperäiset olivat poikki/koppuraisia
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Paitsi. Mistä löytyisi sopivaa pissapojanletkua ajovalopesureille; Motonetin hyllyt olivat tyhjiä? Se alkup. kapeampi maksaa hirveästi Laakkoselta (eikä edes löydy) mutta kapeampana asennus voisi olla hiukan helpompaa?
Edit: Vielä Lucas-kuljettajille: Seokset saattavat laimentua, ts. aikaa myöten kone käy laihemmalla. Itse kävin säädättämässä viimeksi (katsastusta varten) joulukuussa ja viim. ensi kuussa täytyy käydä uudestaan tarkistuttamassa lukemat. Potkii paremmin ja ns. syväkaasutuksessa ei tule vaurioita. Oma on siis 900 T16 Aero -90, ei katalysaattoria eikä siis Lambdaa, EGR paikoillaan.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
lambda säätä ruiskua jottei seos pääse liian rikkaaksi katille joka siitä hajoaisi.Saabi C900 kirjoitti:Onko tuo tosiaankin ilman lambdaa, lambdallahan ei ole mitään yhteistä katin kanssa? Kattihan puhdistaa pakokaasuja ja lambda säätää ruiskua?
en tiedä että olisi pelkkiä katti autoja, aina tietääkseni lambda mukana kuvioissa.
mutta lambdalla ilman kattia kyllä on.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Juu, niinhän se on että katillisessa autossa on lambda, sehän on selvä, mutta luulisi että sähköruiskussa myös on lambda joka mittaa mitä ulos tulee, eikä vaan sisäänmenevän ilman massaa, vaikka ei kattia olisikaan. Kyllähän se moottori siitä särkyy jos se ei saa tarpeeksi bensaa mutta ilmaa tulee tarpeeksi. Sitä tarkoitin sillä että periaatteessa katilla ja lambdalla ei ole tekemistä toistensa kanssa.
juu, no eipä niillä nyt sillain mitään suoranaista tekemistä keskenään ole..Saabi C900 kirjoitti:Juu, niinhän se on että katillisessa autossa on lambda, sehän on selvä, mutta luulisi että sähköruiskussa myös on lambda joka mittaa mitä ulos tulee, eikä vaan sisäänmenevän ilman massaa, vaikka ei kattia olisikaan. Kyllähän se moottori siitä särkyy jos se ei saa tarpeeksi bensaa mutta ilmaa tulee tarpeeksi. Sitä tarkoitin sillä että periaatteessa katilla ja lambdalla ei ole tekemistä toistensa kanssa.
ei ole mullakaan tuossa i16 lambdaa, eli jos tulee imuvuoto niin konehan siinä kyllä menee!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu