Saab-kuume ja 90
Saab-kuume ja 90
Nyt se myrkyn lykkäsi, Volvolla ajo saa riittää!
Saabisteja on ikävä ja nyt kaipaankin teiltä jo apua Saabin valinnassa.
Vaihtoehtoina olisi esim. Keltaisesta Pörssistä löytämäni
SAAB 90 2.0 -84/85, 5-vaiht., aj. 260 tkm, met.hop., kats. voim. vuoden lopp., hyvin toim., h. 380 e , puh. XXX-XXXXXXX, Helsinki
tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=247066
Eli, jos jompikumpi noista yksilöistä on kellekään tuttu niin kertokoon mulle Yv:tä saa laittaa. Nettiauton yksilöä olen menossa katsomaan tänään (sijaitsee Kannelmäessä) ja tuota KePön Saabia huomenna (Tattarisuolla, jonkun firman huoltoautona ollut). Lisäksi yksi forumillakin kirjoitteleva kaupittelee 900i Combi Coupea kohtuulliseen hintaan. Perjantaina olisi tarkoitus sitäkin mennä kurkkimaan. Maanantaina viimeistään on Saabin hankinnan aika, joten kiirekin alkaa jo olemaan (Volvo lähtee silloin uudelle, merkkiä arvostavalle omistajalle).
--
Toistaiseksi Saabiton saabisti
Saabisteja on ikävä ja nyt kaipaankin teiltä jo apua Saabin valinnassa.
Vaihtoehtoina olisi esim. Keltaisesta Pörssistä löytämäni
SAAB 90 2.0 -84/85, 5-vaiht., aj. 260 tkm, met.hop., kats. voim. vuoden lopp., hyvin toim., h. 380 e , puh. XXX-XXXXXXX, Helsinki
tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=247066
Eli, jos jompikumpi noista yksilöistä on kellekään tuttu niin kertokoon mulle Yv:tä saa laittaa. Nettiauton yksilöä olen menossa katsomaan tänään (sijaitsee Kannelmäessä) ja tuota KePön Saabia huomenna (Tattarisuolla, jonkun firman huoltoautona ollut). Lisäksi yksi forumillakin kirjoitteleva kaupittelee 900i Combi Coupea kohtuulliseen hintaan. Perjantaina olisi tarkoitus sitäkin mennä kurkkimaan. Maanantaina viimeistään on Saabin hankinnan aika, joten kiirekin alkaa jo olemaan (Volvo lähtee silloin uudelle, merkkiä arvostavalle omistajalle).
--
Toistaiseksi Saabiton saabisti
jos tuo valkoinen 90 on alkuperäisellä kattoluukulla niin keräilykappaleesta on kysymys. (jos se auttaa yhtään kompensoimaan sitä että sadepäivinä saattaa tippa tai kaksi lorahtaa olkapäälle )
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
900i
Itse olen ostanut vasta viisi eri-asteista 900i:tä, joten tietoa on vähemmän kuin puolueellista näkemystä..
Mutta, suosittelisin satkua ja mielellään vielä ruiskua. Alle 500€:n budjetilla voi hyväkuntoinen, kohtuullisesti ajettu, ohjaustehostettu yms. 9satanen olla vaikea/hyvin vaikea löytää, mutta kannattaa yrittää; itse onnistuin mutta piti tinkiä iästä, korimallista, kesärenkaista ja radiosta..taisi se budjetti paukkua
Hintaero kaasaripeleihin ei kuitenkaan ole aivan niin suuri, varsinkin jos sen jakaa auton pitoajalle. Totta kai molemmissa on vanhuudenvaivoja, mutta en pitäisi K-Jetronicia kuitenkaan ylivoimaisen monimutkaisena, itse asiassa päinvastoin. Vaikka juuri nyt pohdiskellaankin, miksi lähtee käyntiin vasta toisella yrittämällä, niin kyllä kaasaripeleissäkin on epätasaista joutokäyntiä, huonoa käynnistymistä jne..
Joka tapauksessa, kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa useampia ajopelejä ja kiirehtii vasta sitten kun ns. sopiva löytyy; näin tulee kuin itsestään näkemystä erikuntoisiin laitteisiin.. Jos hyvältä vaikuttaa, niin ei parin tunnin junamatka kauemmaksikaan varmasti paljoa paina
Mutta, suosittelisin satkua ja mielellään vielä ruiskua. Alle 500€:n budjetilla voi hyväkuntoinen, kohtuullisesti ajettu, ohjaustehostettu yms. 9satanen olla vaikea/hyvin vaikea löytää, mutta kannattaa yrittää; itse onnistuin mutta piti tinkiä iästä, korimallista, kesärenkaista ja radiosta..taisi se budjetti paukkua
Hintaero kaasaripeleihin ei kuitenkaan ole aivan niin suuri, varsinkin jos sen jakaa auton pitoajalle. Totta kai molemmissa on vanhuudenvaivoja, mutta en pitäisi K-Jetronicia kuitenkaan ylivoimaisen monimutkaisena, itse asiassa päinvastoin. Vaikka juuri nyt pohdiskellaankin, miksi lähtee käyntiin vasta toisella yrittämällä, niin kyllä kaasaripeleissäkin on epätasaista joutokäyntiä, huonoa käynnistymistä jne..
Joka tapauksessa, kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa useampia ajopelejä ja kiirehtii vasta sitten kun ns. sopiva löytyy; näin tulee kuin itsestään näkemystä erikuntoisiin laitteisiin.. Jos hyvältä vaikuttaa, niin ei parin tunnin junamatka kauemmaksikaan varmasti paljoa paina
Kokemusta tuosta on, kun ajelin sillä sun sinisellä ysiysillä. Mutta oli kiva kun aurinko pilkotti (sillon kuin sitä talvella näki) pään yläpuolellalucaf kirjoitti:jos tuo valkoinen 90 on alkuperäisellä kattoluukulla niin keräilykappaleesta on kysymys. (jos se auttaa yhtään kompensoimaan sitä että sadepäivinä saattaa tippa tai kaksi lorahtaa olkapäälle )
Kokemusta tästäkin valitettavasti on, edellisen 900i:n kun vorot veivät Taidan kuitenkin uuden Saabin yhteydessä ottaa varkausvakuutuksen sekä ostaa sinne jonkunlaisen käynnistyksenestolaitteen. Kerpele!lucaf kirjoitti:huumehörhöt saa ruiskusatkun käyntiin, mutta ei rikastimella käytettävää kaasarinoppaa
Viimeksi reilusti alle 500 euron budjetilla ostamani 900i oli pystykeulainen, vuosimallia -86, siinä oli vähän ajetut kesäkumit US Turbo-vanteilla, talvikumit joilla pärjäilin vorojen vierailuun asti sekä uskomattoman hyväkuntoinen sisustus.petteri75 kirjoitti:Mutta, suosittelisin satkua ja mielellään vielä ruiskua. Alle 500€:n budjetilla voi hyväkuntoinen, kohtuullisesti ajettu, ohjaustehostettu yms. 9satanen olla vaikea/hyvin vaikea löytää, mutta kannattaa yrittää; itse onnistuin mutta piti tinkiä iästä, korimallista, kesärenkaista ja radiosta..taisi se budjetti paukkua
--
Toistaiseksi Saabiton saabisti
Kävin molempia ysikymppejä katsomassa, jos jotain noppa kiinnostaa niin Kannelmäen yksilöä (nettiautossa) voin lämpimästi suositella, mikäli hieman kulahtanut ja paljon käytetyn näköinen sisustus ei haittaa. Oli muuten vaaleansininen väriltään, eikä valkoinen kuten noista kuvista jäi käsitys (ainakin minulle). Tekniikka tuntui olevan varsin hyvässä kunnossa, eikä kilometrejäkään ollut mittarissa kovin paljoa. Tattarisuon 90 (tuo KePöstä poimittu) taas ei vakuuttanut. Sisustus oli paremmassa kunnossa, mutta kumpikaan sivupeileistä ei ollut ehjä, moottori ei ollut yhtä hyvässä iskussa ja mittaristossakin oli reilusti puutteita.Peter A kirjoitti:SAAB 90 2.0 -84/85, 5-vaiht., aj. 260 tkm, met.hop., kats. voim. vuoden lopp., hyvin toim., h. 380 e , puh. XXX-XXXXXXX, Helsinki
ja
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=247066
KePössä ilmoitellaan myös eräästä automaattivaihteisesta 90:stä Helsingissä. Ilmoitukseen on tietty pujahtanut virhe, kyse on ihan manuaalivaihteisesta yksilöstä Hintapyyntö oli 520 euroa, todella siististä Saabista oli kyse. Maalipinta vaikutti äkkiseltään virheettömältä, mutta lokasuojien kaarisuojien (mikähän näitten virallinen nimi on) alta paljastui ruostetta. Sisältä auto oli "kuin uusi", jos tälläistä termiä voi tässä yhteydessä käyttää. En päässyt koeajolle asti (oli aamupäivä ja omistaja töissä), mutta puhelimessa kertoi auton olevan vaimon kauppakassina. Jos hinnasta pystyy neuvottelemaan, voin suositella hakemaan punaisen nopan Töölöstä, jos sellaista on hakemassa.
Itse kuitenkin päädyin yksityisen myymään -88 viistokeulasatkuun ruiskukoneella. Joutunen tappelemaan tulevaisuudessa vaihdelaatikon kanssa, mutta otan sen riskin tuolla hinnalla
Tulipahan vuodatettua, antakkee armoo...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
Minä ostin sen Kannelmäen Saabin ja kyllä se vaikuttaa ihan hyvältä autolta. Tietysti sisusta on vähän kulunut mutta aion uusia sen. Aika paljon ruostetta löytyy mutta ei missään vakavissa paikoissa. Nyt saan hurjastella kattoluukku auki kesällä. Aion vielä laittaa ison leijonatarran konepellille ja tietysti hankkia jostain alkuperäinen Saab merkki keulaan koska tästä se puuttuu ja on korvattu Kontio Ralli tarralla.
Hienoa, että se pääsi hyvään kotiin. Varmasti hyvä ostos, jos aikaa ja halua riittää sisustan fiksaamiseen. Kone tuntui käyvän varsin esimerkillisesti ja auton värikin oli vähän erikoinen, erottuu edukseen. Varsinkin niiden ruosteiden korjaamisen jälkeenandrelinoge kirjoitti:Minä ostin sen Kannelmäen Saabin ja kyllä se vaikuttaa ihan hyvältä autolta. Tietysti sisusta on vähän kulunut mutta aion uusia sen. Aika paljon ruostetta löytyy mutta ei missään vakavissa paikoissa. Nyt saan hurjastella kattoluukku auki kesällä. Aion vielä laittaa ison leijonatarran konepellille ja tietysti hankkia jostain alkuperäinen Saab merkki keulaan koska tästä se puuttuu ja on korvattu Kontio Ralli tarralla.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
m:saab90 ilmoitus
VIHJE:viime keskiviikon keskisuomalaisen maakunnan markkinat palstalla oli myytävänä saab 90-86 toinen omistaja,( ensimmäinen oli isänsä)
ajettu vain 173tkm,tupakoimaton, siisti , ulkoapäin kanssa
uusittu mm syyläri,iskarit,pensapumppu hp oli 900 euroa.
tämä on vain lukijan huomio
eli kalliimpi kuin noi muut mut mitenkä pitkässä juoksussa,olisiko aihetta investoida nyt ja juhlia myöhemmin?
ajettu vain 173tkm,tupakoimaton, siisti , ulkoapäin kanssa
uusittu mm syyläri,iskarit,pensapumppu hp oli 900 euroa.
tämä on vain lukijan huomio
eli kalliimpi kuin noi muut mut mitenkä pitkässä juoksussa,olisiko aihetta investoida nyt ja juhlia myöhemmin?
Asiallinen huomio. Vanhankin auton korjauksiin palaa helposti auton hinta, joskus moninkertaisestikin.mestari kirjoitti:eli kalliimpi kuin noi muut mut mitenkä pitkässä juoksussa,olisiko aihetta investoida nyt ja juhlia myöhemmin?
Jos varsinkin on paljon tuota peltityötä niin siinä saa maksaa itsensä kyllä kipeäksi jos/kun teettää ne ammattilaisella. Monet täällä ovat niissäkin hommissa käteviä, mutta ainakaan allekirjoittaneella ei ole vielä hitsaushommat niin hyvin hallussa että uskaltaisin hitsata kumpaakaan käyttöpeliä.
Kaikkea muuta kyllä.
Toista ysikybää ostaessani keskitin huomioni juuri noihin tonnin autoihin. Ja vaikka sen tonnin pulitinkin, niin koen että sain ainakin pelleiltään kovan auton. Tekniikkahan on sitten aina arvoitus, kun puhutaan kuitenkin 18 vuotta vanhoista autoista. Nuorimpienkin kohdalla.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti: