PS:ei vaan ymmärrä miksi pitää tuplata käyttöauton hinta iskareilla ja jousilla!
Ikkuna - ja jousikysymyksiä
kommentti sit mielipiteestä miten kävi?

PS:ei vaan ymmärrä miksi pitää tuplata käyttöauton hinta iskareilla ja jousilla!
PS:ei vaan ymmärrä miksi pitää tuplata käyttöauton hinta iskareilla ja jousilla!
Viimeksi muokannut ecopower, Pe Huhti 22, 2005 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
No se oli minun ehdotus. Itsellä ku on molemmissa autoissa madallusjouset ja korkeapainekaasut alla. Ja tuohon Turboonkaan ei maksanut osat ku 400€. Mutta jokainen valitsee tapansa.ecopower kirjoitti:PS:ei vaan ymmärrä miksi pitää tuplata käyttöauton hinta iskareilla ja jousilla!
Ei sillä, että tuo kumikiekkojen lisäys olisi huonosta. Itsellä oli juuri tuommoisesta 5mm kumista tehdyt kiekot jousien alla. Toimivat hyvin vakiojousilla. Syy miksi noin tehtiin 99:iin, kun siihen laitettiin uudet iskunvaimentimet ja perä oli pikkuisen "läjässä". No, asentaessa löytyi jousen alakumen alta Saabin omat kiekot. Madallusjousia asentaessa otin omatekemät kiekot pois. Ja taisinpa ottaa ne Saabin omat kiekotkin pois, kun toinen taisi olla halki, en muista. Joo, niin se oli, että laitoin madallusjouset alle ja takapäästä kuului paukutusta, kun toinen tehtaan kiekoista oli halki ts. poikki ja jousi pääsi elämään sivusuunnassa tjsp.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itse uusin tässä vastikään 99:ni jouset ja iskarit. Lesjöforsin vakiojouset eteen ja taakse ja monroen kaasuiskarit, en nyt muista mallia...auton perä nousi aivan käsittämättömän paljon...senttejä. Jouset maksoivat semmoset 60 euroa pari ja iskarit vähän päälle 50 euroa pari. Auton ajettavuus parani kyllä tosi paljon...nyt kestää vetää kovaa moottoritieltä ramppeihinkin ilman, että on pelko perseessä, että mihinhän tässä ollaan menossa
Aika hintavahan tuo oli ainakin opiskelijan kukkarolle, mutta sanon, että kannatti...Saabin korjaaminenhan on niinku laittais rahaa pankkiin 
Eiks jee...
Allekirjoittanut korotti satkun perää kumilevyllä. Alapäähän orggiskumin alle 10mm paksusta kumilevystä leikattu kiekko. Syy tuohon temppuun oli se, että uudet motonetin kuormajouset jättivät auton perän yhtä alas, kuin vaihdoin ne vanhojen yhden kierroksen katkenneiden kuormajousien tilalle. Etupäässä on biltemat. Hyvinhän tuo pelaa.
Ajatus oli alunperin ottaa pois ne kumikiekot, kun eräät viisaat ennustivat 20e/kpl Biltemajousien kuoleentuvan nopeasti. Olen tässä kolme vuotta jo odottanut etujousten kuoleentumista, mutta turhaan... Antaa kumikiekkojen olla toistaiseksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ja perkele, tutkin kuitteja, joista totesin, että jokainen autoon laittamani osa on uutta, enkä ole autosta luopumassa joten menköön, kävin tänään kysymässä paikallisesta varaosamyymälästä (osaset) tarjousta ja sain seuraavanlaisen :
Gabriel kaasuiskarit 4kpl
Taakse kuormajouset ja eteen vahvistetut(ilmeisesti, en saanut täyttä selkoa vielä tuohon), jousien merkkiä en muista, mutta takasivat laatukamaksi.
Koko kierros jousia ja iskareita hintaan 339e, onko mielestänne sopiva hinta alustan osista?
Ja sillä ei ole mitään merkitystä mikä auton arvo/hinta on, siihen on jo laitettu satoja euroja ja satoja tunteja, enkä aio sitä pois vaihtaa, se on mun eka ja paras saabi, joten aion siihen panostaa. edit: vaan se rahan tempaisu tyhjästä onkin eri temppu
Gabriel kaasuiskarit 4kpl
Taakse kuormajouset ja eteen vahvistetut(ilmeisesti, en saanut täyttä selkoa vielä tuohon), jousien merkkiä en muista, mutta takasivat laatukamaksi.
Koko kierros jousia ja iskareita hintaan 339e, onko mielestänne sopiva hinta alustan osista?
Ja sillä ei ole mitään merkitystä mikä auton arvo/hinta on, siihen on jo laitettu satoja euroja ja satoja tunteja, enkä aio sitä pois vaihtaa, se on mun eka ja paras saabi, joten aion siihen panostaa. edit: vaan se rahan tempaisu tyhjästä onkin eri temppu
Viimeksi muokannut lefa42, To Huhti 28, 2005 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Noniin, sain junailtua kaupat iskareista, eivät ihan sitä mitä halusin, mutta edulliset ja uudet, ja ennen kaikkea varmasti paremmat kuin nykyiset.
Kai se on heitettävä kiekkoa jousen alle, kun ei budjetti nyt kestä jousisatsin hankintaa, toivotaan että ennen torstaita syntyy ajettava alusta tuohon autoon..
Kai se on heitettävä kiekkoa jousen alle, kun ei budjetti nyt kestä jousisatsin hankintaa, toivotaan että ennen torstaita syntyy ajettava alusta tuohon autoon..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI