B202i ja B202L

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

B202i ja B202L

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kysymysiä noista kansista

Onko vm.84-93 vuosien kansissa hydraulikupeissa eroja eli käykö esim 90` vuden B202i hydraulikupit 84´ sen B202L:ään...?

Entä nokat... vuosimalli erot?
Eroa turbon ja vaparin nokissa....?
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Osoitteesta http://www.900aero.com/ pitäis selvitä aika paljon. Nostimien pitäisi olla samanlaisia.

Nokat taisi muuttua vuonna 86? epäsymmetrisistä symmetrisiksi tms. Saman vuosimallin turbon ja vaparin imunokassa on se ero, että vapari tarjoaa hieman enempi puristuksia. Kannattaa valita käyttötarkoituksen mukaan: Turbon nokalla huipputeho, vaparin nokalla parempi ajettavuus.
Viimeksi muokannut mcfeast, To Huhti 28, 2005 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

-84 koneessa on epäsymmetrinen imunokka, ihan silmällä havaittavissa oleva ero.

Venttiilinpainimet käy ristiin kaikkien kesken. (tai no testattu välillä 84...89) Tuskin on uudemmissakan muuttunu.

Turbokoneessa vaparin nokalla saa herkästi kyllä kunnon turbopotkun. :roll:
Aki Peltola #1132
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mitäs tuo käytännössä tarkoittaa -> epäsymmetrisiksi...?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Imuventtiileitä kun on kaksi ja näinollen imunokassakin aina kaksi nokkaa per sylinteri. Nämä nokat on siis eri profiililla keskenään. Eli saman sylinterin imuventtiilien ajoitus ja nosto on erilaiset.

EDIT: eikös ne epäsymmetriset oo kuitenkin vain -84 ja joissain -85 koneissa eikä uudemmissa?
Aki Peltola #1132
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Jaa-a mitäs tuohon nyt sanois...
En ole kerinnyt vielä tutkimaan kun tuossa pöyrällä on kaks kantta...
B202L ja B202i ällä on 84:nen....

Mitens nuo imusarjat onko B202L:än imusarja erillainen kun B202i:n vai onko justiin samanlaiset...?
Vastaa Viestiin