Öljyä valuu kytkimenvaihdon jälkeen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Öljyä valuu kytkimenvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Käytin satkun kytkimenvaihdossa korjaamolla alkuviikosta. Siihen vaihdettiin kytkinpaketti ja silmälakeri vauhtipyörään. En tiedä, vaihdettiinko tiivisteitä, koska se jäi kokonaaan erikseen mainitsematta.

Nyt huomasin, että öljyä on ruvennut valumaan kuin pullosta kaatamalla. Sitä tulee auton ollessa käynnissä jostakin keulalta, tarkkaa kohtaa en läytänyt. Myös kytkimen muovinen koppa on sotkuinen. Kyseessä on ilmeisesti vaihteistoöljy, koska se näytti olevan vähissä ja lisäyksen jälkeen väheni taas :roll:

Mikäs voi olla vialla? Avataanko kytkinrempassa tosiaan jotakin laatikon luukkuja tms? Vien auton huomenna takaisin näytille korjaamolle, mutta olisiko ideoita?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Saltsi
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 01:44

Viesti Kirjoittaja Saltsi »

Moro,

Itselle kävi sama homma 90:n kanssa. Eli vuosi laatikko-öljyt pihalle. Syypääksi osoittautui kytkinakselin stefa. Varmaan vaurioitunut kytkinrempassa...
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ensiö vaihteen kopassa on kytkinakselin kohilla pyöreä peltikansi,joka joudutaan kyseisen rempan yhteydessä avaan saadakseen vedettyä kytkin akseli ulos!
kannen alla on pyöreä kumi tiiviste, joka kannattaa uusia tai ainakin yrittää puhdistaa tiiviste ja tiiviste "ura"kopasta! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

kytkinakselin stefa siellä 99% varmuudella vuotaa. mulla vuosi satkussa remontin jölkeen myös aivan solkenaa mutta rauhottus viikon ajon jälkeen ja lakkas vuotamasta kokonaan :P
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Oli kuulemma työsylinteri huonosti paikallaan ja sieltä jostakin välistä tuli öljyä :?:

No sen saivat ilmeisesti kuntoon, mutta rupesi tiputtelemaan punaista öljyä ihan toisesta paikasta, laatikon taaemman puoleisesta päästä. On tämä kyllä :evil:, ja leima pitäisi tänään hakea...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin