Polttoaineensyöttökö mättää (ei vaan puola)?
Polttoaineensyöttökö mättää (ei vaan puola)?
99:n moottori on ruvennut harrastamaan satunnaista nikottelua, ja kun hikka tulee niin melkonen hikka onkin. Moottorin lämmöllä ei vaikutusta, nykii lämpimänäkin, sytytys ja kaasari säädetty äskettäin Torek-autossa. Kauppareissulla nykimisen jälkeen auto sammui kolme kertaa ja nykiminen alkoi ylämäissä, ei muuten (näin muistelen).
Kaupasta palatessa auto taas alkoi nykimisen ja sammui ylämäessä ennen liikennevaloja, käynnistyi kuitenkin normaalisti vain sammuakseen heti käynnistymisen jälkeen (tätä kesti muutama yritys). Valutin auton alemmas kylmäaseman luiskalle tasaiselle, jolloin lähti taas käyntiin. Nyt taas auto on kaltevalla parkkipaikalla eikä lähde käyntiin.
Vähän niinkuin tankista ei saisi bensaa jos on peräpää on vähänkin keulaa alempana. Kun bensaa pitäisi kuitenkin olla tankissa ja mittarin kunnossa (viisari ei ole lähelläkään nollaa eikä varoitusvalo ei pala), niin mitä vaihtoehtoja tähän probleemaan löytyy?
Kaupasta palatessa auto taas alkoi nykimisen ja sammui ylämäessä ennen liikennevaloja, käynnistyi kuitenkin normaalisti vain sammuakseen heti käynnistymisen jälkeen (tätä kesti muutama yritys). Valutin auton alemmas kylmäaseman luiskalle tasaiselle, jolloin lähti taas käyntiin. Nyt taas auto on kaltevalla parkkipaikalla eikä lähde käyntiin.
Vähän niinkuin tankista ei saisi bensaa jos on peräpää on vähänkin keulaa alempana. Kun bensaa pitäisi kuitenkin olla tankissa ja mittarin kunnossa (viisari ei ole lähelläkään nollaa eikä varoitusvalo ei pala), niin mitä vaihtoehtoja tähän probleemaan löytyy?
Viimeksi muokannut Tizumo, Ti Touko 03, 2005 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
täällä vika
oletko tarkistanut tankissa olevan,anturin reiastä esiin nostettavan pötkylän jonka pohjassa on se tiheä sihti....puhdista sihti niin saa kunnolla pensaa. voit tietysti todeta sen siten etta panet kanisterin pensaa konehuoneeseeen ja siitä pumpulle letku.
'jos nyt ajaessa pelaa hyvin vika tod näk. siellä tankin puolella
'jos nyt ajaessa pelaa hyvin vika tod näk. siellä tankin puolella
Lisää tietoa: moottori käynnistyy startilla normaalisti ja pysyy startilla käynnissä, mutta sammuu heti kun avain palautuu normaaliasentoon. Bensa haiskahtaa kaasarin vuotojen vuoksi, eli syöttö pitäisi olla ok. Kaasua annettaessa (startin pitäessä moottoria käynnissä) putkesta tuli niin sankkaa savua, että ei tarvinnut toista kertaa kokeilla..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Lisää pohdintaa:
Sytytys tuli säädettyä,kun autossa oli kiinni Lucaf:lta lainassa ollut Boschin puola, ja palautuksen jälkeen tietty laitoin kiinni aiemmin kiinni olleen uudehkon näköisen tarvikepuolan.
Tuossa vanhassa 99:ssä on tuo puolan etuvastus, joka kytkeytyy päälle sytytyksen jälkeen. Eli startatessa kipinää tulee, mutta nyt kun moottori sammuu starttauksen jälkeen (vastus kytkeytyy->kipinä pienenee), niin olisiko vika heikossa puolassa? Entä jos etuvastuksen ottaa pois?
edit: Sininen savu kaasuttaessahan kertoo, että palaminen on puutteellista, kipinän heikkoudesta johtuen (?).
Sytytys tuli säädettyä,kun autossa oli kiinni Lucaf:lta lainassa ollut Boschin puola, ja palautuksen jälkeen tietty laitoin kiinni aiemmin kiinni olleen uudehkon näköisen tarvikepuolan.
Tuossa vanhassa 99:ssä on tuo puolan etuvastus, joka kytkeytyy päälle sytytyksen jälkeen. Eli startatessa kipinää tulee, mutta nyt kun moottori sammuu starttauksen jälkeen (vastus kytkeytyy->kipinä pienenee), niin olisiko vika heikossa puolassa? Entä jos etuvastuksen ottaa pois?
edit: Sininen savu kaasuttaessahan kertoo, että palaminen on puutteellista, kipinän heikkoudesta johtuen (?).
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Oireet viittaisivat siihen että etuvastus on sökö. Eli startilla kipinä tulee, kun etuvastus ohitetaan. Kun avain löysätään ja virran pitäisi mennä etuvastuksen kautta, kone sammahtaa. Jos etuvastuksen ohittaa pysyvästi, puola saattaa äkkiä tupakoida. Eli kannattaa mitata tuo etuvastus ainaskin.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
No,kävin kuitenkin kokeilemassa ennen 900T16:n viestin lukemista. Ohitin etuvastuksen, ja käyntiin lähti (ja jäi). Käynti oli tasaisempaa kuin aiemmin ja vaikka moottori oli kylmä, rikastinta tarvitsi vähemmän kuin aiemmin. Ilman rikastinta kierrokset tippuivat sitten reilummin, eli ehkä en kuitenkaan lähde kokeilemaan Järvenpään reissua ilman lisäinformaatiota..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
taisin sittenkin heittää ylimääräisen puolan rogeen, mulla on harmaa muistikuva että jotain olen nyt loppuviikosta roskiin vienyt ja oliko sitten just se
tupakoida..900T16 kirjoitti: Jos etuvastuksen ohittaa pysyvästi, puola saattaa äkkiä tupakoida.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
täältä löytyy ainakin yksi autossa kiinni oleva sytytyspuola. Ihan ylimääräinen... Jos kiinnostaa, soittele vaikka 040 7481428
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.